Wakkertijd 6 maanden

Je bent niet de enige hoor die hiermee stoeit. Mijn zoontje is vandaag 6 maanden oud. Al sinds dag 1 een moeilijke slaper overdag en het lijkt wel alsof ik elke dag alleen maar aan het klok kijken ben en observeren.
Het is nu bij ons ongeveer als volgt sinds 3 dagen en lijkt voor nu nog goed te gaan want ik stoeide ook heel erg met korte slaapjes of geen slaapjes en de voeding.
In de ochtend redt hij het net niet om 2 uur wakker te zijn dus variërend in de ochtend na 1,5 uur tot max 2 uur ik zorg dat hij voor die 2 uur in bed ligt. Verder lukt het wel om tot 2 a 2.5 max 3 uur wakker te zijn. Raar maar waar. 
7.30 wakker
8.00 fles 210 met pap (ziet mama daarna met brood dit laat ik hem gewoon proberen.)
9.00-9.30 naar bed slaapt dan variërend 30 min tot een uur.
10.00-11.00 fruit, brood, met thee of sapje
Tussen 12 en 12.30 naar bed weer maximaal uurtje slapen helaas
12.30-13.00 fles 180cc en alles wat hij verder wilt, maisvinger, kaakje of klein portie fruit.
15.00 tot ongeveer 16.00 soms iets langer slapen. Halelujha! Zeker als het middag dutje kort is of zelfs wordt overgeslagen.
17.00 groente flinke prak en tussen 18.30 en 19.00 naar bed met fles 180cc.
Dit werkt voor nu en kleine krijgt tusendoor al genoeg extra's en dus met 3 flessen tevreden. Slaapt dan de hele nacht (voor nu) door tot aan volgende ochtend.

Dank je wel voor jullie reacties en hulp!
Vanmorgen een wakkertijd aangehouden van 2 uur. Met wat troostwerk uiteindelijk toch zelf in slaap gevallen en zowaar 45 minuten geslapen. 

De rest van de dag ook ongeveer 2 uur er tussen gelaten. Hij leek dan ook echt moe, maar toch steeds na 30 minuten wakker. 

Wat denken jullie? Toch verlengen die wakkertijd of inkorten?

Hier ook een jongen die maar 2-3x per dag een dutje doet van 30min. Heel soms ineens 2u, maar dan vooral bij z'n oma's... Het maakt ook echt geen donder uit of hij heel lang wakker is, of heel kort. Soms is hij 2u wakker, soms 4u, en slaapt dan een halfuurtje en dan is hij weer opgeladen.. Maar ook niet altijd hoor. We krijgen het gewoon niet voor elkaar om 'm door te laten slapen (en we hebben al 8487375 dingen geprobeerd). 's nachts slaapt hij goed overigens. Ik kijk vooral gewoon naar wanneer hij moe is, ik hou geen wakkertijd aan. Dit verschilt namelijk zo per kind.. Mijn gevoel zegt dat je beter gewoon kan kijken naar wat een kind nodig heeft, maar dit werkt uiteraard voor elke baby en elke moeder anders! 

Terug
Bovenaan