wandelen met peuter en baby? wat denken jullie?

Hallo,

wij hebben op dit moment een tandemwagen waarbij Stijn achter ligt en Iris voor zit. Stijn wordt alleen zo groot dat hij steeds tegen zijn zus aan schopt. Voor geen van beiden een pretje! Alhoewel, Stijn geniet er wel van!!
Ik wil dus eigenlijk een andere wagen. We hebben gedacht over een plankje achter de kinderwagen van Iris (voor Iris natuurlijk ), maar dat loopt voor ons voor geen meter.
Ik heb nu met iemand van marktplaats contact over een urban jungle duowagen en ik ben helemaal enthousiast. Ik zou dan onze andere duowagen en de grote kinderwagen willen verkopen. Mijn man is niet enthousiast: ziet zo'n groot ding niet zitten en heeft als argument dat het niet handig is met weekendjes weg en vakantie. Een optie zou dan zijn om twee buggies te hebben waar de kinderen dan apart in kunnen. vind ik wel een goede!
Maar vanaf wanneer kunnen kinderen eigenlijk in een buggy? Onze oudste ging pas met anderhalf in de buggy, maar ik zie altijd kindjes die een stuk jonger zijn...

Het is een heel verhaal, ben benieuwd naar jullie meningen...

groetjes,
kiki

Hoi

Ik zou geen paraplu buggy kopen omdat die voor de kleinste niet helemaal plat kan. Ik heb een nieuwe buggy moeten kopen omdat de grote bij ons kapot was nu is onze keuze gevallen op een x-adventuere.  Die  hebben een nieuwe buggy ontworpen die veel op een quini zapp lijkt alleen niet z'n modern onderstel en deze kan helemaal plat. hij is ook niet duur 149 euro en is in 10 kleuren leverbaar. Hij heeft ook van die kleine wieltjes maar die veren en zijn in te drukken. Hij is heel erg wentbaar en heel klein op te bergen. Mijn kleine is nu 4 maanden en die gaat er over een week of twee in. We hebben  hem al heel erg uitgeprobeerd in de  winkel dus ik spreek al een beetje uit ervaring. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Lucretia mama van quinten  bijna 4 en fabian 4 maanden

wij zijn zaterdag toevallig op pad geweest, 4 babyzaken afgeweest
de graco wandelwagen/buggy is vanaf 6 mnd, en kan helemaal plat
wij hebben de koelstra buggy gekocht, die kan ook vanaf 6 mnd

Hoi,
toevallig heb ik gisteren voor het eerst een wandeling gemaakt met een duowandelwagen waar de kinderen naast elkaar zitten. (Mijn moeder heeft er namelijk eentje en die heb ik opgehaald omdat ze op vakantie is. Zij past op de kleinkinderen, en er zijn drie babietjes binnen 10 weken geboren dus heeft ze al bij voorbaat zo'n kar aangeschaft via marktplaats.)
Ik vind het nog niet ideaal, Tijmen is 2,5 jaar en kan echt niet van Floor (5 maand) afblijven. Ze schreeuwde moord en brand, Tijmen zat heel gemeen te gniffelen en mama was aan het mopperen...... Misschien moet hij hier gewoon even aan wennen en blijft hij de volgende keer wel van haar oogjes en neusje af???
Ach ja, voor hetzelfde geld gaat het bij jullie wel goed. Het liep trouwens wel prettig moet ik eerlijk zeggen.
groetjes,
Ruth

ik heb een idee:je verkoopt je tandemwagen aan mij en je koopt zelf op marktplaats eentje waar ze naast elkaar kunnen zitten

er zijn ook zitjes met 1 wiel die je naast de kinderwagen of buggy kan klikken.heel handig en grappig,weet alleen niet meer hoe ze heetten en waar ik ze zag.
ik weet niet hoe oud stijn is,maar boas zit nu met bijna 6 maanden in de buggy en het gaat redelijk,maar ik moet geen uur gaan lopen met hem.
groetjes kari

Persoonlijk vind ik dat rekje achter de wagen wel een heel goede optie hoor! Hetis even wennen met lopen,maar ach... En voor als er geen peuter opstaat: doe er zo'n spin aan voor op de bagagedrager, het ene uiteinde haak je aan het rekje, het andere aan de beugel van de wandelwagen, dan schop je er niet de hele tijd tegen aan. Ik laat Daan (nu bijna 3) al vanaf dat Marieke geboren is op het rekje staan. Hij kan dan ook zelf lopen als ie dat wil "(en het ook mag van mij, soms heb je gewoon haast...) en krijgt zo ook de nodige beweging!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan