wandelwagen (door de bomen het bos niet meer zien)

A

Anoniem

Guest
Hoi,

graag wil ik weten of jullie tips hebben voor wandelwagens. Er zijn verschillende meningen van verkopers of een baby zittend of liggend vervoerd moet/mag worden. Ik heb al op de site van de consumentenbond gekeken maar daar vind ik alleen autostoeltjes. wie heeft er tips of een goede site waar ze getest zijn of waar je op moet letten. Wij zien door de bomen het bos niet meer,
groetjes

hoi,
de eerste paar maanden moet je een baby gewoon lekker laten liggen tijdens het wandelen.
de rug is niet sterk genoeg om de baby te laten zitten met ondersteuning,lijkt natuurlijk wel schattig maar is echt niet gezond voor het rugje.
en ook voor het nekje is het niet goed,het hoofd van een baby is redelijk zwaar in vergelijkng met de rest van het lichaamen de nek moet het wel dragen en in evenwicht houden,als je dan gaat wandelen en het is nog niet sterk genoeg dan wiebeld en kieperd het hoofd te veel.

net als dat je een kindje niet eerder dan met 9 maanden voor op de fiets moet zetten in een stoeltje,hoe aanlokkelijk het ook is om het eerder te proberen.

Volgens mag je baby de eerste 6 maanden alleen liggen in de wandelwagen.
Dat is beter voor de ontwikkeling van zijn rug.

Daarna mag je hem/haar zittend in een wandelwagen vervoeren. Het is dan toch nog wel handig als je de zitstand terug kan zetten naar de ligstand.
Tegenwoordig koop je toch vaak een wandelwagen met reiswieg en een wagentje om te zitten ineen?

Groetjes Renata.

Je kindje moet inderdaad gewoon lekker liggen in een wandelwagenbak. Ook al doe je er maar zo'n 5 maanden mee, dan zijn vaak die kleintjes er toch wel uitgegroeid. Het ligt er natuurlijk ook aan welke soort wagen je koopt en hoe groot de bak is.
Je moet jezelf afvragen waar je vaak gaat wandelen. In de stad, gewoon op de weg of in het bos op het strand. Je hebt namelijk verschillende soorten wielen.
Verder vond ik het belangrijk dat je je kindje in de buggy naar je toe kan zetten en praktisch horizontaal. Als ze 5 a 6 maanden zijn, dan zijn ze nog zo klein en veel kinderwagens hebben een stoeltje dat van je af zit en dan zie je je kind niet zo.
Ik vond het ook prettig dat ik mijn dochter hoog bij me kon zetten.
Wij hebben een Stokke gekocht, wel duur en je moet ervan houden maar die kon al die dingen. Maar niet echt geschikt als je vlak bij een bos woont.
Alleen de Stokke neemt best veel ruimte in beslag als je hem mee wilt nemen in je auto bijv. De bugaboo en de Quinny wagens veel minder.
Die laatste twee worden ook veel verkocht.
Wij zijn eerst naar een paar babyzaken gegaan, bijv Babydump en daar gewoon naar wagens gekeken en er een beetje mee gelopen. Maar daar hebben ze niet alle wagens, de STokke bijv niet.
In Babypark (bijv in Gouda en Kesteren) hebben ze wel veel wagens staan en bijv ook verschillende ondergronden (steen, asfalt, klinkers, kiezels, enz) zodat je kan voelen hoe het rijdt.
Daar werden we al een stuk wijzer. In de grote Prenatal winkels kan dat ook.

Maar het is helemaal geweldig om met zo'n kleintje te wandelen!

Veel succes ermee,

gr,
Sabine

Op www.kieskeurig.nl en www.vergelijk.nl kun je klantervaringen vinden en volgens mij ook de prijzen.Ik weet niet of je hier alles over alle merken kunt vinden maar ik zag wel quinny,koelstra x-adventure enzo.

Misschien heb je daar wat aan?

Hallo goedemorgen
Ik wil hier even op reageren het is inderdaad verstandig om een wandelwagen met ligstand te nemen mocht je kind hard groeien ik heb mijn zoon vanaf 5 maanden in de wandelwagen gedaan op ligstand en even over het fietsen dat is niet perse vanaf 9 maanden mijn zoon was 7 maanden dat ze van het consultatiebureau al tegen mij zeiden dat ik met hem mocht fietsen het ligt namelijk aan de ontwikkeling zelf zodra het ruggetje eenmaal goed is en goed zelf   stevig kan zitten is er niks aan de hand je weet toch ook niet wanneer je kindje ga lopen of hij een jaar is of anderhalf elk kind otwikkeld zich de een is wat vroeger dan de ander heel veel succes met het uitzoeken van een wandelwagen

Hallo,

Toen wij zwanger waren van onze eerste zagen wij ook door de bomen het bos niet meer. We zijn naar babypark geweest en daar kun je eigelijk alle soorten wagens ook uittesten. Dat raad ik je wel aan. De ene wagen rijd lekkerder dan de andere. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Koelstra. Lekker simpel, niet moeilijk in omgang en redelijk qua prijs. Onze meid heeft tot 6 maanden in de bak gelegen. De koelstra heeft een vrij grote reiswieg en dat was erg prettig. We hebben er nog steeds erg veel plezier van!!!!!

gr Linda(bezig voor nr 2 ronde 2)

ja dat hebben wij ook gedaan gewoon eens pakken, draaien aan gaan hangen noem maar op (haha neem nooit geen showmodel als je mij aan die wagens heb laten zitten) wij hebben ook meerdere wagens uit elkaar gehaald e.d. om te kijken hoe makkelijk dat ging.

1 ding wat IK niet wilde was geen reiswieg zeg maar, heel veel mensen doen tegenwoordig de beeb in de maxi cosi erin en dat is ook handig! voor efkes boodschappies doen e.d. maar niet langer als een uur dat vind ik zielig, dan liggen ze lekkerder in zo'n bak...

We hebben nu een mutsy 4 rider, die draait lekker fijn, kan je heel hoog zetten, vond ik er stoer uitzien en wilde eens geen quinny daar lopen ze hier allemaal al mee (zal wel goed zijn hoor maar ik heb dan liever wat anders haha)

de bugaboo was voor ons bv veel te laag (183 en 192 cm) en vind ik rare voorwielen hebben (heel klein) en wij hebben hier op het terrein / erf al grove paden leek me niet erg handig.

Stokke vond ik ook leuk maar vond die stang niets ik vind het leuk als je beeb twee kanten uit kan laten kijken straks met de wandelwagen dus dat was voor ons ook belangrijk.

Je moet eens een serieus lijstje maken met wat je ermee wilt doen, wat je belangrijk vind, op die basis moet je een wagen uit gaan zoeken, want iedere wagen heeft zijn eigen doeleinden.

Terug
Bovenaan