wandelwageninzet

A

Anoniem

Guest
Ik wil graag de wandelwageninzet gaan gebruiken in plaats van de reiswieg maar mijn man vind dat nog een beetje te vroeg. Emma wil steeds meer rechtop zitten en ligt dan ook steeds situps te doen in de reiswieg, en zeligt er regelmatig met de benen over de rand, ik vind dat maar eng.....zo vroeg   is het toch niet? ze is nu bijna 6 maanden en heeft nogmaar een paar cm over in de reiswieg...en ze kan zichzelf omdraaien, straks valt ze er nog uit. Maar volgens mijn man gebeurd dat echt niet??!!!  

Groetjes Monique

Oh, ik heb hier precies hetzelfde probleem. Gisteren hebben we de inzet er ingezet (grappig klinkt dat...) en het geprobeerd met Nienke, maar eigenlijk was de boel nog te groot voor haar.

De gordels moesten op de strakste stand en zaten dan eigenlijk nog te los, maar het was wel een leuk gezicht.

Wij hebben nu besloten nog even (een maandje of zo) te wachten, tot ze iets is gegroeid. Ik denk dat er over een maand geen houden meer aan is... Als je Maxi Cosi erop kan, dan is dat een mooie tussenfase. Zit je kind toch iets steviger, en is er ook meer te zien!

Hoi monique

Zelf vind ik het nog vroeg om een kindje van 6 maanden in de wandelwagen te zetten.
Je kindje valt heus niet zo maar uit de kinderwagenbak.
Ik zelf houd mijn kindje zo lang mogelijk in de kinderwagenbak of ik gebruik de maxi cosi. Maar als ze klem ligt is dat ookl niet fijn natuurlijk.
Succes ermee.
Groetjes Rianne, mama van Thijs

Rowan wordt volgende week 6 maanden en ik gebruik al zeker een maand de wagenbak niet meer. Hij werd er te groot voor. En als je een wandelwagen hebt die ook plat kan, dan mag dat wel. De meeste kleintjes vinden dat leuk. Ze kunnen dan beter om zich heen kijken. Een wandelwagen of buggy die niet plat kan, is niet aan te raden bij 6 maanden.

Liefs,

Annemiek

volgens mij kan hij  plat maar dan moet ik eerst even goed bekijken. De maxicosi kan ook op het onderstel maar ik ga soms erg lang wandelen en daar mogen ze ook weer niet zo lang in....ook weer niet goed voor de rug

hoi !

Sarah is nu ruim vier maanden en ligt/zit sinds een week in de wandelwagen. Ze draait zich om en gooide steeds haar beentjes over de bak heen. Ik was ook bang dat ze eruit zou vallen, vooral omdat ik haar nog wel een in de gang zet om een slaapje te doen als we op visite zijn. Mijn wandelwagen kan helemaal plat, dus het gaat prima. Ze lijkt alleen zo klein, in de bak leek ze zo groot....

Groetjes van Liset

Ze mogen weliswaar niet al te lang in de MaxiCosi (ong. 1 1/2 uur per dag buiten de auto), maar als ze lang in de wandelwagen zitten in een scheve of verkeerde houding omdat ze te klein zijn, dan is dat veel erger voor hun rug. Het gaat enkel om de schokken die moeten worden opgevangen van de straat naar de rug. En zo rond 6 maanden kunnen ze dat al veel beter dan in het begin bij de geboorte.

Ik heb de Quinny Speedy SX met luchtbanden dus en dat veert prima. Een MaxiTaxi daarentegen (of iets anders met harde stuiterwielen) is minder aan te raden dus.

Anne heeft tot 4 maanden in de kinderwagen gelegen. Hierna hebben we hem omgebouwd omdat ze geen seconde rustig lag. Wel kon de wandelwagen helemaal plat, en aangezien ze daarin niet kan draaien en veel meer kon zien was het voor zowel ons als voor Anne veilig en leuk.
Het zal niet snel gebeuren dat je kindje over het randje gaat, maar wij waren er ook wel bang voor. Ik denk dat je zelf het beste kan beoordelen of het nodig is of niet.

Terug
Bovenaan