waneer huisats?

Nou, ik ben gisteren naar de huisarts geweest.
Zijn longen zaten erg vol met slijm en ook zijn oren waren rood.
De huisarts was er niet voor om antibiotca te geven aan een baby van 4 maanden.  Maar mocht het morgen nog niet gaan en de koorts blijven, dan moet ik terug en krijg hij als nog antibiotica.
Hij had het over het parvovirus. Ik ben geen dokter (maar wel zijn moeder) en weet zeker dat dit het niet is. Parvo is volgens mij het zelfde als de 5e ziekte. Dit heb ik in al mijn werk jaren in de kinderopvang al vaak gezien. Kinderen hebben dan rode (appel) wangen en uitslag en zijn niet erg beroerd. wat Joris heeft lijkt meer op rs virus. Nl benauwd...neusverkouden, hoesten, verhoging en veel hoesten na de voeding, met spugen tot gervolg.
Maar goed ik ben geen dokter... toch gaat het gezegde:'mothers know's best" meestal wel op!

Groetjes!

Hej,

Zielig voor de ukkies he, het is zo vermoeiend voor ze! En voor mama ook....
Sterkte allebei met jullie mannekes, hopelijk luistert de dokter goed naar jullie. Ik heb zelf ook wel eens een 'paardemiddeltje' gehad om Bjarne ff op de rit te krijgen toen hij baby was en zelf geen weerstand voldoende meer had om beter te worden. Zelfde symptomen als jullie jongens, alleen hield de dokter het op zware verkoudheid. Wat hoor je het tegenwoordig vaak he over dat RS virus.... Nogmaals sterkte!!! Liefs Pippi

wat erg - na de huisaarts nog steeds niet veel wijzer!!!
Ik was gisteren bij de ha - primair omdat mijn man vondt dat het moest. Gelukkig viel het mee met Celeste - gewoon aanhoudend verkouden maar schone longen, oren en hals. Met mij helaas minder goed - keelontsteking en veel druk op mijn oren dat tot ooronsteking kan leiden. Nu ontstekingremmers gekregen di bij bv genomen mogen worden en en veschrikkelijke neusspray - maar als   het maar helpt. En ik ben blij dat ik het heb en niet Celeste....

Heel veel sterkte met jullie zieke kinderen

Mor 74

@blabla:   Ja daar heb je gelijk in hoor, moeders weten het ook het beste!

@pipi: Klopt ja het heerst dat RS virus, op mijn werk zijn er ook 3 of 4 kindjes die het hebben/hadden.

@mor: Ja daar heb je helemaal gelijk in, ik zou het zoveel liever zelf hebben

Terug
Bovenaan