Waneer voelde jullie voor het eerst de baby

<p>Ik heb een vraag. Meschien wel een hele stomme. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger van me eerste.  En ik hem/haar nog helemaal niet bewegen.  Ik vroeg me af waneer jullie het voor het eerst ongveer voelde.   Veel mensen om me heen zeggen dat ik het al moet voelen. En begin me een beetje zorgen te maken. </p>

Ik voelde de kleine voor het eerst met 16 weken. Gisteren heeft mijn man de kleine voor het eerst gevoeld met 19+2.
Je hoeft je echt nog niet druk te maken. Het verschilt per persoon. Misschien voel je het al wel maar herken je het nog niet. Of misschien zit je placenta er voor en duurt het daarom wat langer.

Ik voelde de baby voor t eerst aan de binnenkant echt wat bewuster met 17 weken, maar voor een eerste is dat best vroeg. 
Vanaf 21 weken weken voelde ik de baby ook aan de buitenkant.
Het kan heel verschillend zijn wanneer je je baby voor het eerst voelt hoor, dus je zorgen maken is niet nodig.

Ik voelde de kleine een paar dagen voor de 20 weken echo . Dus ergens rond de 19-20 weken. Ik voelde het toen nog niet iedere dag, maar rond week 24 trapt ze aardig in de rondte en voel ik haar elke dag een aantal keren. 

De eerste met 15 weken, tweede, derde met 14 weken, vierde met 13 weken en vijfde met 10 weken en 4 dagen. Maar bij een eerste is het volkomen normaal om pas rond 20 weken wat te voelen. Maak je vooral geen zorgen omdat anderen wel vroeg zijn. 

Ik ben bijna 19 en voel nog niks. Placenta ligt ongunstig. Een vriendin van me had dat ook en voelde de baby pas met 21 weken. Je kan er geen pijl op trekken, gewoon geduld hebben!

Terug
Bovenaan