Waneer weer testen.....

Hallo allemaal,
Ik ben vandaag bijna 5 dagen over tijd.
Ik heb afgelopen maandag een testje gedaan van het Kruidvat maar was negatief.
Daarna dinsdag nog een test van clear blue, ook nagatief.
En vanochtend weer met clear blue, en weer nagatief.
Ik geloof dat je in pricipe een week over tijd moet zijn he om te testen?
Heeft iemand hier ervaring mee, dat je later testte en wel positief was...
En vandaag is het nagatief, kan me haast niet voorstellen dat het over 2 dagen dan ineens positief is, of kan dat wel...
Liefs van Mar
 
Hoi Marieke,

In principe zeggen de bijsluiters bij de testen dat je al kan testen op 1 dag dat je overtijd bent. Dat zal vaak zo zijn, maar hoeft niet altijd zo te zijn. Ik teste ook pas na 5 dagen overtijd positief (eerst ook 2x negatief getest). Nu bleek vorige week ook met de echo dat ik minder ver was dan ik zelf dacht en had berekend aan de hand van mijn laatste menstruatie. Dus de gyn zei dat waarschijnlijk  mijn eisprong wat later is geweest. Ik heb ook wel gehoord dat tussen bevruchting en innesteling soms wat langer kan zitten waardoor je ook wat later positief kan testen.

Dus geef de moed niet op en als je nog niet ongi bent geworden gewoon over een paar dagen nog eens testen.

Gr cc (9w3d zwanger)  
 
ik heb precies hetzelfde gehad, ik testte pas na 11 dagen overtijd positief, ik heb een vrij lange cyclus en mijn eisprong is waarschijnlijk later geweest dan ik zelf dacht, hierdoor   was er ook pas later   HCG te vinden   in mijn urine... ik zou zeggen gewoon nog even wachten en dan opnieuw testen... succes :) groetjes, greta
 
Hai Greta,
Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld.
En net zoals jij heb ik ook lange cyclussen en niet echt regelmatig.
Gebruikte jij toevallig ook ovulatie testen?
Of had je een lange cyclus maar niet onregelmatig....
Liefs van Marieke

ps: omdat we al een poosje bezig zijn heb ik een afspraak staan a.s dinsdag bij de gynecoloog. Dus als ik nog niet ongesteld ben kan zij eventeel kijken of er wel een vruchtje is en misschien de menstruatie op gang brengen.
 
ik   was 4 maanden gestopt met de pil,   ik was vrij regelmatig ongesteld, om de 32 dagen. ik heb geen ovulatietesten gebruikt.   ik heb vanaf de dag dat ik ongesteld had moeten worden   steeds allemaal zwangerschaps testen gedaan en alles bleef negatief, tot op de elfde dag ik had toen   clearblue digital test gehaald. en   daar stond ineens "zwanger"   ik dacht nog, neh, is vast een foutje dus ik nog 2x testen (zaten 3 in die test)   maar allemaal waren positief , een week later nog een keer getest voor de zekerheid en   jahoor, harstikke zwanger :)

Mijn schoonzus en haarvriend waren al 2 jaar bezig, op eengegeven moment zouden ze naar het ziekenhuis voor een prik ofzo?   bleek zomaar dat ze al 2 weken zwanger was...

ik hoop voor je dat het raak is bij jullie.... heel veel succes. groetjes greta
 
Wij hebben voor de zekerheid pas anderhalve week later getest dan dat ik dacht ongesteld te moeten worden. Bij de echo bleek echter dat ik op de dag dat we getest hadden, ik precies  die dag overtijd was of ongesteld had moeten worden. Maar die test was gelijk hardstikke positief; 2 knetterblauwe streepjes.  
Je weet het soms toch niet. Succes met afwachten en hopelijk test hij alsnog positief.
groetjes
greet (36+3)
 
Hoi,

bij mij duurde het ook een paar keer voor de test positief was, kan altijd gebeuren. Ik zou op zondag ongesteld moeten worden en deed zondag ook de eerste test. Woensdag weer 2, die deden het allebei niet, en donderdag de test die positief was! Het kan dus even duren, dus blijf proberen.
Overigens kan het ook andere oorzaken hebben, dus als je te lang niet ongesteld wordt zonder positieve test kun je beter even naar de huisarts gaan.

groetjes, Ellen
 
Hai hai,
Tja, bij mij is het gewoon extra moeilijk. Zal het even uitleggen.
Mijn man en ik zijn nu anderhalf jaar bezig om zwanger te worden. Ikheb niet zoals iedereen een cyclus van 28 dagen. Het zit meestal tussen de 33 en 38 in.
Het zaad van mijn man is in april na gekeken en dat was prima in orde.
Het laatste half jaar was mijn langste cylcus 38 dagen, ook een paar keer 35 en de laatste 2 keer 33 dagen. Ik slik ook teumisbloemolie voor de regelmaat.
Ik heb een paar maanden getemperatuurt en was duidelijk een eisprong op te zien.
Sinds en paar maanden een ovulatie teste gebruikt, ook goed een LH piek op te zien.
Maar nu komt het: ik heb op dag 17 getest ( omdat het niet eerder kon ) en deze was negatief. Dus volgens de test geen cylcus van 33 dagen. Ik heb tot dag 21 getest maar bleef negatief.Dus volgens de testen heb ik geen cylcus van 36 dagen.
Hret kan natuurlijk zijn dat ik m'n ei later of niet heb gehad. Maar warom heb ik dan toch op de dag van 33 dagen ongesteldheids klachten gehad.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik nu ineens een cylcus heb over de 40 dagen.
De afgelopen paar maanden had ik steeds een positieve ovulatie test op dag 16. Vandaar dat ik eigenlijk dacht dat m'n ei was geweest en dat ik een cylcus zou hebbe van 33 dagen.
Vorige week zondag werd ik ook wakker met zp'n vervelend hoofd en buik krampen dat ik echt dacht ongesteld te worden. Maar nee...
Vandaag ga ik dag 39 in.
Omdat we al zo lang bezig zijn heb ik voor a.s dinsdag een afspraak staan bij de gynecoloog.
Misschien ben ik toch stiekem zwanger en zo niet, kan ze me misschien iets geven om die ongesteldheid op gang te brengen.
Het is wel zo dat ik bij m'n borsten en oksels pijn heb, en erge pijn in m'n onderrug en heel veel afscheiding heb.
Het blijft gewoon heel raar allemaal.
Liefs van Marieke
 
Terug
Bovenaan