Wanhopig.. slapen opeens een drama

<p>Hallo,</p><p>Ondanks verschillende topics over hoe onze baby beter te laten inslapen, lukt dit nog steeds niet. Sterker nog, het slapen is een groot drama geworden.</p><p>Even samenvatten: baby nu 4 maanden, groeit prima, uitsluitend borstvoeding. Temperamentvol maar erg lief. Slapen vanaf begin altijd met huilend inslapen, doorslapen voor aantal weken rond de 3 maanden. Altijd veel last van buikkrampjes gehad, nog steeds. Op en af. Sinds 1-2 weken is slapen dus een drama. Niet zelf in kunnen slapen, zelfs met hulp een heel gevecht. Alleen in wandelwagen lukt het. Snachts doorslapen is niet meer mogelijk. Om de 1-2 uur wakker, niet altijd vanwege honger of zuigbehoefte maar ook vaak vanwege echt zware scheten of poepen. Voorheen waren de scheten veel minder luid, lijkt erg last te hebben. Krijsen gaat erg hard. Flesje geven lukt overigens niet meer, die pakt hij opeens niet meer. Ondanks dit overdag prima qua humeur maar wel snel overprikkeld.</p><p><br />ondanks dat het nog niet zo lang speelt vind ik het al erg slopen. Komt mss omdat borstvoeding ook al veel van mijn energie neemt. Ik weet dat anderen het erger treffen, maar ik ben best wanhopig. Ik snap gewoon echt oprecht niet waar het aan ligt. Hebben we het niet goed gedaan qua zelf in slaap vallen? Heeft hij opeens heel veel last van krampjes? Of is dat een gevolg van wakker worden? Is het een fase? Moet ik stoppen met borstvoeding? </p>

Het klinkt als de 4 maanden slaapregressie. Google er maar eens op. Het is een fase.
Probeer consequent te blijven in wat je doet. Blijf de dutjes aanbieden en het komt vanzelf goed.

Zwaar hè,  zulke periodes. Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, met; ik weet dat anderen het zwaarder hebben... voor jou is het nu zwaar en dat mag. Stoppen met borstvoeding, ik heb er ook wel eens over gedacht, maar dit schijnt niet perse een verbetering in slaapgedrag te geven, dus persoonlijk kies ik ervoor nog door te gaan met borstvoeding. Mijn dochter (8 maanden) heeft ook een periode gehad van om de 1.5 uur wakker worden. Is toch ook weer voorbij gegaan, maar was heel pittig. Nu komt ze twee keer, na de late avondvoeding van ongeveer 22.30, dus om de 3 uur (1.30 en 4.30/5.00) en ik vind het een verademing, terwijl anderen dat als pittig bestempelen. Het zijn echt fases en het ene kind is het andere niet. Mijn oudste sliep vanaf dag 1 door, de middelste en nu de jongste niet. Voel je niet schuldig door te bedenken wat je fout hebt gedaan, je hebt het gedaan, zoals jij dacht dat het beste was voor je zoon. Je bent de beste moeder voor hem. Je schijnt een slaapcoach te kunnen vragen, maar dat is volgens mij best prijzig. En dan moet je je ook echt een periode kunnen toeleggen op slaaptraining. Ik heb daar niet de motivatie voor, dus onze dochter slaapt bij ons in bed en daar doen we het prima op. De rest komt wel een keer. Maar ja, ik weet niet wat voor jou werkt. ♡

[quote quote=10317527]Het klinkt als de 4 maanden slaapregressie. Google er maar eens op. Het is een fase. Probeer consequent te blijven in wat je doet. Blijf de dutjes aanbieden en het komt vanzelf goed.[/quote]
Ja, daar wees iemand me ook op. Het rotte is dat als het dit is, we daar niet veel mee kunnen. We hebben niks veranderd, savonds altijd een badje en dan nog wat drinken en slapen. Het enige wat anders is, is dat hij nu niet meer aan de fles gaat maar weer aan de borst omdat hij nu weer goed drinkt. Echter voed ik hem savonds en snachts sinds kort wel liggend, wellicht dat dit sommige zaken verergerd? Dat het niet goed zakt of zo.

[quote quote=10317544]Hebben jullie al eens gedacht aan een vorm van koemelkallergie, aangezien de krampjes voortduren? Wellicht reageert hij op iets wat jij eet?[/quote]
Ja, hij lijkt wel meer te reageren op dingen als paprika, prei, ui, soja... daar probeer ik op te letten. Dus ik denk niet echt aan koemelk, maar meer aan overgevoeligheid...

Terug
Bovenaan