<p>Hallo,</p><p>Ondanks verschillende topics over hoe onze baby beter te laten inslapen, lukt dit nog steeds niet. Sterker nog, het slapen is een groot drama geworden.</p><p>Even samenvatten: baby nu 4 maanden, groeit prima, uitsluitend borstvoeding. Temperamentvol maar erg lief. Slapen vanaf begin altijd met huilend inslapen, doorslapen voor aantal weken rond de 3 maanden. Altijd veel last van buikkrampjes gehad, nog steeds. Op en af. Sinds 1-2 weken is slapen dus een drama. Niet zelf in kunnen slapen, zelfs met hulp een heel gevecht. Alleen in wandelwagen lukt het. Snachts doorslapen is niet meer mogelijk. Om de 1-2 uur wakker, niet altijd vanwege honger of zuigbehoefte maar ook vaak vanwege echt zware scheten of poepen. Voorheen waren de scheten veel minder luid, lijkt erg last te hebben. Krijsen gaat erg hard. Flesje geven lukt overigens niet meer, die pakt hij opeens niet meer. Ondanks dit overdag prima qua humeur maar wel snel overprikkeld.</p><p><br />ondanks dat het nog niet zo lang speelt vind ik het al erg slopen. Komt mss omdat borstvoeding ook al veel van mijn energie neemt. Ik weet dat anderen het erger treffen, maar ik ben best wanhopig. Ik snap gewoon echt oprecht niet waar het aan ligt. Hebben we het niet goed gedaan qua zelf in slaap vallen? Heeft hij opeens heel veel last van krampjes? Of is dat een gevolg van wakker worden? Is het een fase? Moet ik stoppen met borstvoeding? </p>