[quote quote=10317582]Zwaar hè, zulke periodes. Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, met; ik weet dat anderen het zwaarder hebben… voor jou is het nu zwaar en dat mag. Stoppen met borstvoeding, ik heb er ook wel eens over gedacht, maar dit schijnt niet perse een verbetering in slaapgedrag te geven, dus persoonlijk kies ik ervoor nog door te gaan met borstvoeding. Mijn dochter (8 maanden) heeft ook een periode gehad van om de 1.5 uur wakker worden. Is toch ook weer voorbij gegaan, maar was heel pittig. Nu komt ze twee keer, na de late avondvoeding van ongeveer 22.30, dus om de 3 uur (1.30 en 4.30/5.00) en ik vind het een verademing, terwijl anderen dat als pittig bestempelen. Het zijn echt fases en het ene kind is het andere niet. Mijn oudste sliep vanaf dag 1 door, de middelste en nu de jongste niet. Voel je niet schuldig door te bedenken wat je fout hebt gedaan, je hebt het gedaan, zoals jij dacht dat het beste was voor je zoon. Je bent de beste moeder voor hem. Je schijnt een slaapcoach te kunnen vragen, maar dat is volgens mij best prijzig. En dan moet je je ook echt een periode kunnen toeleggen op slaaptraining. Ik heb daar niet de motivatie voor, dus onze dochter slaapt bij ons in bed en daar doen we het prima op. De rest komt wel een keer. Maar ja, ik weet niet wat voor jou werkt. ♡[/quote]
Stoppen met borstvoeding zou meer zijn om uit te testen of hij minder problemen krijgt met buikkrampjes, niet zozeer voor het slaapgebrek idd... ja ik ben ook van mening dat het vallen en opstaan is en dat je je eigen hart moet volgen.
waarom ik niet aan eenncoach denk is omdat ik zie dat hij moeilijk zelf in slaap valt en ik hem nog te jong vindt om echt een kwartier te laten huilen. Dus dat zou ik pas doen met 6 maanden. En omdat hij dus tot kort 10 uur snachts sliep en we buiten het liggend voeden niets hebben veranderd, denk ik... mss deden we het niet zozeer slecht maar hebben we "pech" met een fase?
dankje voor je superlieve woorden, doet me goed X
Stoppen met borstvoeding zou meer zijn om uit te testen of hij minder problemen krijgt met buikkrampjes, niet zozeer voor het slaapgebrek idd... ja ik ben ook van mening dat het vallen en opstaan is en dat je je eigen hart moet volgen.
waarom ik niet aan eenncoach denk is omdat ik zie dat hij moeilijk zelf in slaap valt en ik hem nog te jong vindt om echt een kwartier te laten huilen. Dus dat zou ik pas doen met 6 maanden. En omdat hij dus tot kort 10 uur snachts sliep en we buiten het liggend voeden niets hebben veranderd, denk ik... mss deden we het niet zozeer slecht maar hebben we "pech" met een fase?
dankje voor je superlieve woorden, doet me goed X