Wanhopig.. slapen opeens een drama

[quote quote=10317582]Zwaar hè, zulke periodes. Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, met; ik weet dat anderen het zwaarder hebben… voor jou is het nu zwaar en dat mag. Stoppen met borstvoeding, ik heb er ook wel eens over gedacht, maar dit schijnt niet perse een verbetering in slaapgedrag te geven, dus persoonlijk kies ik ervoor nog door te gaan met borstvoeding. Mijn dochter (8 maanden) heeft ook een periode gehad van om de 1.5 uur wakker worden. Is toch ook weer voorbij gegaan, maar was heel pittig. Nu komt ze twee keer, na de late avondvoeding van ongeveer 22.30, dus om de 3 uur (1.30 en 4.30/5.00) en ik vind het een verademing, terwijl anderen dat als pittig bestempelen. Het zijn echt fases en het ene kind is het andere niet. Mijn oudste sliep vanaf dag 1 door, de middelste en nu de jongste niet. Voel je niet schuldig door te bedenken wat je fout hebt gedaan, je hebt het gedaan, zoals jij dacht dat het beste was voor je zoon. Je bent de beste moeder voor hem. Je schijnt een slaapcoach te kunnen vragen, maar dat is volgens mij best prijzig. En dan moet je je ook echt een periode kunnen toeleggen op slaaptraining. Ik heb daar niet de motivatie voor, dus onze dochter slaapt bij ons in bed en daar doen we het prima op. De rest komt wel een keer. Maar ja, ik weet niet wat voor jou werkt. ♡[/quote]
Stoppen met borstvoeding zou meer zijn om uit te testen of hij minder problemen krijgt met buikkrampjes, niet zozeer voor het slaapgebrek idd... ja ik ben ook van mening dat het vallen en opstaan is en dat je je eigen hart moet volgen. 
waarom ik niet aan eenncoach denk is omdat ik zie dat hij moeilijk zelf in slaap valt en ik hem nog te jong vindt om echt een kwartier te laten huilen. Dus dat zou ik pas doen met 6 maanden. En omdat hij dus tot kort 10 uur snachts sliep en we buiten het liggend voeden niets hebben veranderd, denk ik... mss deden we het niet zozeer slecht maar hebben we "pech" met een fase?
dankje voor je superlieve woorden, doet me goed X

We hebben gisteren toch door enkele reacties van jullie besloten om hem niet meer plat op bed te voeden maar uitsluitend zittend. Hoewel de avond/nacht weer net zo slecht ging, sliep hij ineens vanaf 1 uur door tot half 7. Toeval, of hielp het toch? doordat we nu meer energie hadden, hebben we hem vanochtend weer even laten huilen. Hij heeft 7 minuten alles bij elkaar lopen krijsen, ik vond het echt hartverscheurend. daarna viel hij als een blok in slaap. Ik voel me echt heel schuldig, of was dit toch nodig? Moeten we hier een paar keer doorheen waarna hij het straks wel kan zonder al teveel huilen? Het ging door merg en been, ik voel me schuldig of was dit toch goed denken jullie? 

edit: we weten zeker dat hij geen honger had of vieze luier. Ondanks dat ik zijn huil wel erg hard vond gaan, wisten we zeker dat hij erg moe was. Vlak ervoor namen we hem namelijk telkens weer eruit en sliep hij op de arm. Maar toen we dus volhielden sliep hij ineens na 7 min. 

Klinkt mij ook als de 4 maanden slaapregressie. Zeker ook omdat je aangeeft dat hij overdag wel plat wil liggen (anders denk ik meer aan middenoorontsteking ofzo). Bij ons heeft de fysio ons tips gegeven om hem te helpen in slaap te vallen. We gingen naast hem zitten met de hand op zijn borst, met iets druk erop (niet duwen, maar dat hij wel jouw hand voelt) en hem dan wel laten huilen. Ondertussen sussende geluiden maken. Geef het huilen een cijfer, (10 is totale paniek, 1 is een slaaphuiltje), zo kun je horen of het minder wordt en is het ook vol te houden. Probeer zelf echt te ontspannen, want anders voelt je kind aan jou dat er een reden is om spanning te hebben. Dit heeft bij ons echt zo goed geholpen... na deze fase leggen we hem op bed, geen heel ritueel ofzo, gewoon een kus, een "slaap lekker lieverd" en we gaan weg en hij gaat rustig slapen en wordt weer blij wakker.
Misschien kun je hier iets mee ?

Ik dacht ook al aan koemelkallergie..
Vanwege slecht slapen, huilen met voeding, veel scheten. Daar zelfs wakker van worden..

Mijn dochter had dit ook. Slaapt overdag wel beter snachts ietjes beter, maar slaapt nog niet door..
Omdat je borstvoeding geeft.. probeer het eens uit. Het zal een uitdaging zijn.. even een dikke week geen melk eten/drinken.. en dan kijken hoe je kindje dan doet

Als eerste, je doet het super goed!
Klinkt allemaal heel herkenbaar. Mijn dochter heeft van 6 weken tot 4 maanden ook heel veel last gehad van krampjes. Een groot drama. Huilen huilen na de voeding en als ze weer bijna voor een voeding kwam viel ze pas in slaap. Wat uiteindelijk dus resulteerde in oververmoeidheid. Ze heeft ook een periode gehad dat ze om de 2 uur wilde drinken aan de borst. Ook in de nacht. Toen besloten om gedeeltelijk op flesvoeding over te gaan want ik trok het echt niet meer. Tussen de 4 en 5 maanden de periode gehad dat ze om het uur in de nacht wakker was. Je kan je voorstellen dat wij ook alles geprobeerd hebben ? En toen werd het na 5 maanden ineens beter.. en sliep ze 6 uur achter elkaar in de nacht! 

Het wordt beter, als je alles geprobeerd hebt probeer je er bij neer te leggen. Nu wordt ze vaak nog 2-4x per nacht wakker voor een speentje maar dat is het. Je bent hartstikke goed bezig, houd dat ook in je achterhoofd ?

Hallo lieve allemaal, nogmaals super bedankt voor al jullie lieve reacties. Toch even nog een update. Koemelkallergie kan het eigenlijk niet zijn, omdat hij ook met tijden heel goed heeft geslapen en ik elke dag wel iets eet waar (koe)melk inzit...
Dus, ik dacht zelf toch aan reflux (omdat we dus sinds kort liggend voeden) en toch het niet zelf in slaap kunnen vallen. Dit hebben we nu beide aangepakt (mede ook met de lieve tips van jullie, erbij blijven als hij huilt en daarna pas gaan bijvoorbeeld). 
En warempel, meneer sliep van half 10 tot half 6 vannacht. En vanochtend viel hij na 3 minuten huilen in slaap én hij sliep na een halve minuut - minuut weer in voor een tweede ronde (dus 2 blokjes van 45 min. Dat lukte eerst eigenlijk nooit).
YES. Ik hoop echt dat we het zo door kunnen zetten en hij straks ontspannen kan slapen zonder al teveel gehuil en gemopper. Het gaat iig al een heel stuk beter! Misschien is Maxx gewoon een baby die dit even nodig heeft? Ik merk ook dat hij prikkels niet fijn vindt als hij in bed gelegd wordt (muziekdoosje of zo).

Als jou baby gevoelig is voor voeding die jij eet of supplementen die je neemt, zou je naar een orthomulecolaire dietist kunnen gaan. Zij kunnen hierop testen. Mijn baby, 8 weken, had ook krampen,  onrustig en groene ontlasting. Ik bleek zelf teveel supplementen te nemen. Nu ik gestopt ben heeft zij nergens last van. 
Sterkte!

Terug
Bovenaan