Wanneer 's nachts op eigen kamertje slapen?

<p style="text-align: left;">Mijn dochter is 12 weken en slaapt overdag in haar eigen kamertje in een ledikant, maar 's nachts nog steeds naast ons bed in een wieg. Ik vind het vooral fijn haar naast mij te hebben, omdat ze na haar nachtfles ineens vaak wakker word en dan haar speentje mist of vervelend in haar nek ligt.</p><p style="text-align: left;">Ook al gaat het prima zo met zijn alle in onze kamer willen we toch binnenkort wel weer onze slaapkamer voor ons zelf.</p><p style="text-align: left;">Ze slaapt immers overdag prima in haar ledikant, dus dat gaat vast best ook 's nachts prima, maar dan ben ik bang vanaf 3/4 uur elk half uur heen en weer te moeten lopen..</p><p>Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?</p>

Ik zou zeggen gewoon proberen! Als het na een paar nachten erg tegenvalt kan je toch weer even terug naar het wiegje bij jullie?
Misschien gaat het wel gewoon goed!

Wij hebben ons zoontje vanaf 3 weken overdag in ledikant op eigen kamer laten slapen en vanaf 4 weken met kinderwagenbak in zijn ledikant s nachts ook. Dit om de overgang niet meteen te groot te maken naar nieuwe plek en meer ruimte.
En vanaf 5 weken oud slaapt meneer prinsheerlijk in zijn ledikant op eigen kamer. Hij wil niet anders meer ;)

Mijn zoontje begon met doorslapen toen hij met 4 weken op zijn eigen kamer ging slapen.
Dus tussen 23:00 en 07:00 ligt iedereen gewoon in bed.
Dus ik heb makkelijk praten..  Daarnaast ook geen speen dus scheelt ook weer ;)

Wij deden het met 4 weken al, maar bij ons was dat ook omdat wij dus totaal niet rustig sliepen met ons zoontje op de kamer (en hij ook niet). Hij is toen verhuisd (vond het heel heftig, die lege cosleeper nog naast ons bed haha). En het ging meteen verrassend goed. We hoefden niet elke 4 uur terug, maar dat was toen hij naast ons sliep ook al geen "probleem". Hij was natuurlijk wel nog heel jong dus er zaten echt nog wel nachten tussen dat één van ons met hem op de bank is gaan liggen omdat hij alleen op ons wilde slapen zo'n nacht en wij elkaar daarin dan een nachtje 'rust' gunden. 

Maargoed, uiteindelijk zal je kindje denk ik toch naar haar eigen kamer moeten, en als ze met speentje slaapt kan dat sowieso nog wel iets worden waarvoor je een paar keer terug zal moeten per nacht (overigens is dat hier echt zelden zo, omdat hij hem wonderbaarlijk genoeg zelf vaak terug vindt).

Wij hebben onze dochter met bijna 4 maanden s nachts in haar eigen kamer gelegd. Zelfde verhaal als bij jullie; s nachts nog een voeding dus naast mij wel handig. En ze was af en toe ook onrustig dus speentje erin etc. Maar wat bleek, ze was onrustig omdat ze naast ons lag! Want ze slaapt een stuk rustiger sinds ze in haar kamer ligt. En ik dus ook. Ja voor de voeding haal ik haar op en breng ik haar terug. En af en toe nog 1 of 2x voor een speentje. Best te doen dus. Probeer t gewoon idd. 

Mijn dochter heb ik met 4 weken op d'r eigen kamer in haar ledikant gelegd. Ze sliep 6uur achter elkaar, ik dacht dat zal misschien toeval zijn. Inmiddels is ze 5,5 maand en slaapt nogsteeds elke nacht door, soms wel 12uur lang ?. 

Terug
Bovenaan