Wanneer 19:00 naar bed?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Het onderwerp zegt het al: wanneer leg je een baby rond 19:00 op bed? Mijn zoontje van 5 maanden ligt vaak al eerder of soms later dan 19:00 in bed. Ik kijk altijd naar zijn vermoeidheidsverschijnselen, maar weet niet of ik er meer ritme in moet brengen.</p><p>Hoe doen jullie dat?</p>

Waarom moet hij 19.00 uur naar bed?
Mijn kind gaat naar bed als hij moe is, die is nog nooit om 19.00 uur naar bed gegaan. Meestal ergens tussen 20.00 en 20.30.
Bedoel je dat je geen enkele dag hetzelfde ritme hebt? Dus dat hij de ene keer om 18.30 al ligt en de andere keer pas 20.00 uur? Komt dat ook doordat hij overdag erg wisselt met slaapjes?
Je kan proberen om slapen en voedingen op vaste tijden te doen. Dan rolt er waarschijnlijk vanzelf ook een eindtijd voor het slapen uit.

Hoi, Hier heeft het best lang geduurd voordat 19.00 bedtijd werd. Zo'n beetje het hele eerste jaar viel hij rond 18.00 om van de slaap, dus dan legden we hem op bed. Rond zijn verjaardag verschoof dat langzaam naar half 7 en nog iets later naar 7 uur. Volgens mij is het heel normaal dat je slaapjes nog wisselen elke dag en dus bedtijd ook. Ik geloof dat bij ons rond 8/9 maanden de slaapjes overdag wat meer ritme kregen, maar ook toen wisselde het nog wel eens. Het wordt vanzelf beter.

Hier sinds dat ze 5 maanden is. Daarvoor pas de nacht in rond 22.00. Slaapjes overdag waren steeds een rommeltje dat gaat sinds ze 8 maanden is redelijk goed. Ze is nu 9,5 maand. We houden het 2-3-4 schema aan (van baby in een droomritme).

Uhm, hier een meisje van 22 maanden en de keren dat ze om 19.00 naar bed ging, zijn op 1 hand te tellen haha. 
T is altijd 19.30-20.00, soms zelfs later. Kijk naar je kind! Mijn dochter is om 19.00 echt nog niet moe. Niet alle kindjes hebben evenveel slaap nodig...

Komt vanzelf :) heel goed dat je gewoon naar je kind en moeheidsverschijnselen kijkt. Hier leggen we haar ook gewoon in bed zodra ze moe is. Ene dag is dat 19.00 en een andere meer richting 20.00. Dat hebben wij volwassenen toch ook. Ik hou me niet zo aan schema's, maar kijk goed naar mijn dochter. Ze wordt morgen 6 maanden en sinds 2 weken heeft ze ineens eem ritme waardoor ze er eigenlijk altijd tussen 19 en 20.00u in ligt, dat was eerder nog niet hoor. Daarvoor zat ze nog op 5 flessen en de laatste was pas om 21.00. Ben wel blij dat dat nu weg is, heb je ook weer een klein beetje nog avond met zijn tweetjes :)

Vanaf 3 maanden ongeveer. Hij viel dan meestal tijdens z'n laatste fles om half 7 in slaap. Toen hij dat niet meer deed, zijn we hem tussen 7 en half 8 op bed gaan leggen. Onze zoon is echt een ochtendmens en altijd vroeg wakker, dus die is om 7 uur ook echt wel klaar. 

Dank voor alle reacties!! Hij slaapt overdag redelijk op vaste tijden. De ene keer is dat langer dan de andere keer. Ook ben ik bezig van 6 naar 5 voedingen te gaan, dit gaat sinds een week erg goed. (Geef bv) Alleen die laatste (5e voeding) zit vaak tussen 21:00/22:00. En ik merk aan hem dat hij meer een avondmens is. Hij slaapt een uurtje en is dan weer wakker. Weer in bed leggen heeft dan weinig zin helaas. Dus het is nog even stoeien. In de ochtend slaapt hij als een zonnetje gelukkig ?

Terug
Bovenaan