Wanneer 19:00 naar bed?

Hier sinds 3 maanden. Na kwart over 5 niet meer slapen en om kwart voor 7 naar bed. Ze is dan ook moe en slaapt meteen. We geven haar slapend om 23.00 nog een voeding

Goed dat je al door hebt wat zijn natuurlijke ritme is (avond/ochtendmens). Daarmee maak je het voor jezelf al wat voorspelbaarder. Onze zoon is om 7 uur echt klaar om naar bed te gaan, maar is altijd tussen 6 en 7 weer wakker 's ochtends. Ons buurmeisje gaat pas tussen 8 en 9 naar bed, maar slaapt dan heerlijk uit tot een uurtje of 8. 
Je zult wel merken dat je zoontje, als hij meer gaat doen (rollen, tijgeren, optrekken) hij ook wat vermoeider wordt. Hier werden de slaapjes overdag pas echt goed toen hij kon tijgeren. Gelukkig is hij een vlotte haha. 

Ieder kind is uniek. Zo ook het ritme. Je kunt ze niet in een schema proppen, ook al zouden wij dat soms heel graag willen ? Heel lang ging onze dochter rond 18u al slapen. Een avond voeding had geen zin. 's ochtends vroeg wel erg vroeg wakker. Ik vond die avonden zalig. Eindelijk weer tijd voor elkaar. Alleen ging ze er een zooitje van maken en werd iedere dag letterlijk anders. Na weken onrust hebben we besloten toch in te grijpen, omdat het met de oefenhapjes heel lastig werd (kwamen dus vaak niet aanbod) en ik totaal geen afspraken kon maken omdat ik nooit wist welk ritme we zouden hebben. 
Volg je kind. Iedereen is anders en als je grote onregelmaat zoals ons ervaart, probeer dan de eettijden enigzins vast te leggen. Een ritme dat voor jullie werkt. Die van ons is nu 7/8 uur pap, 10u/10.30 fruit, 11.30-12.30 fles, 15u/16u avond eten (later op de avond is ze hier te moe voor), 19/20u laatste fles.
En moe is moe. Onze dochter kan nog niet lang wakker blijven en doet naast een lange middagslaap, schoonheidsslaapjes tussendoor. Moe is dus moe en dan lekker slapen. Als het echt tijd is om te eten en ze nog slaapt, maak ik haar wakker. Gebeurd gelukkig zelden. Ze vindt het niet erg. Altijd vrolijk kind ? 

Wat er al gezegd is.. dat bepalen ze zelf haha.

Onze dochter is nu 11 maanden en is tussen 19 en 19:45 altijd moe en gaat dan ook naar bed. Ze is vroeg wakker maar dat heeft niks te maken met op tijd of later naar bed.
Ze is wel eens om 20:30 pas naar bed gegaan maar werd op hetzelfde tijdstip wakker als altijd.
Denk dus niet dat wakker houden zin heeft, dat werkt averechts.
Slapen doet slapen ;-)

Maar bij precies 5 maanden sliep ze voor het eerst zonder voeding om 23. Dit duurde even en daarna kwamen we met sprong, slaapregressie, tanden, verlatingsangst en ontwikkelingen.
Dan kunnen ze echt heel shit gaan slapen.
Ze geven zelf aan wanneer de laatste voeding eraf kan. Dit door blijven slapen of de fles laten staan.

'19' uur naar bed is vaak wanneer ze straks nog maar 1 slaapje hebben overdag. De periode van de grootste ontwikkelingen is dan ook voorbij en dan vinden ze vaak wat meer rust.

Mijn baby van 3.5 maand is een slaapkop! Dit is echter wel van de laatste 3 weken. Hij slaapt gemiddeld genomen 4 a 5 uur overdag, maar is vaak rond 18:00 / 18:30 alweer erg moe! Vaak valt de 4e fles ook rond die tijd en leg hem daarna gelijk op bed. Ik moet hem wakker maken om 22:00 voor een droomvoeding en slaapt dan tot de volgende morgen 07:00. Mag niet klagen. Toch moet ik wel zeggen dat ik het vreemd vindt dat hij laatste tijd lange rukken slaapt overdag Voorheen was dit ELK slaapje maar 45min. Komt dit omdat hij meer gaat zien en ervaren en daardoor snel moe wordt? Soms is hij na 1 uur wakker te zijn geweest alweer erg moe (sinds kort wrijft hij in zn ogen). Herkent iemand dit na 3 maanden?

[quote quote=10230805]Mijn baby van 3.5 maand is een slaapkop! Dit is echter wel van de laatste 3 weken. Hij slaapt gemiddeld genomen 4 a 5 uur overdag, maar is vaak rond 18:00 / 18:30 alweer erg moe! Vaak valt de 4e fles ook rond die tijd en leg hem daarna gelijk op bed. Ik moet hem wakker maken om 22:00 voor een droomvoeding en slaapt dan tot de volgende morgen 07:00. Mag niet klagen. Toch moet ik wel zeggen dat ik het vreemd vindt dat hij laatste tijd lange rukken slaapt overdag Voorheen was dit ELK slaapje maar 45min. Komt dit omdat hij meer gaat zien en ervaren en daardoor snel moe wordt? Soms is hij na 1 uur wakker te zijn geweest alweer erg moe (sinds kort wrijft hij in zn ogen). Herkent iemand dit na 3 maanden?[/quote]
Hoi,
Het is juist erg goed dat hij zoveel slaapt. Hier groeit hij het beste van. 
Waarschijnlijk ontdekt hij ineens veel meer van de wereld wat vermoeiend is. Ook kan een goed slaapritme hier voor zorgen. 
Want.. slapen doet slapen!!

Terug
Bovenaan