wanneer 2e kindje?!

hoi allemaal
ik heb een vraagje ik ben nu al 2 maandjes moeder
van dylano jayden en ik ben echt helemaal verliefd
op het mannetje.. ik wil niet veel leeftijds verschil tussen
mijn kinderen en zit dus alweer over een 2e kindje te denken
hoelang zouden jullie wachten om weer zwanger proberen te worden
of heeft iemand hier al ervaring mee?!

groetjes britta

Hoi, ik schreef net ook al zelf een berichtje over het zwangerzijn en het te missen..
Wij wachten een half jaar en ik hoop dat het daarna weer lukt om zwanger
te raken..
Ik vind het zo'n mooie belevenis!!
Groetjes, Alida.

Hoi,
Het advies is tegenwoordig om tenminste 9-12 maanden te wachten om weer zwanger te worden. Hierdoor neemt de kans op complicaties in je tweede zwangerschap af. Waarom zou je trouwens zo snel zwanger worden, twee kinderen is gewoon een stuk drukker waardoor je elk kind afzonderlijk minder aandacht kunt geven. Geniet gewoon van deze bijzondere tijd ze worden al zo snel groot.

groet van Else

Nou met else ben ik het toch echt niet eens.

Tussen mijn dochters zit 18 maanden en ik vind het heerlijk! Heb ook voor beiden genoeg tijd. Indy (16-12-06) slaapt de hele ochtend nog dus dan heb ik alle tijd om lekker met Luna (12 juni 05) te knutselen enzo. "s middags slaapt Luna nog ruim 2,5 uur en dan is Indy vaak wakker en speel ik lekker met haar alleen. Verder is Luna dol op helpen met Indy in bad doen en luiers verschonen (dingen aangeven enzo).

Als Indy 6 maand is ga ik met haar babyzwemmen op de ochtend dat Luna naar de peuterspeelzaal gaat dus eigenlijks vind ik het een prima verschilletje. Hoor ook van vriendinnen die er bijv 3 a 4 jaar tussen hebben dat ze steeds de baby wakker moeten maken om de oudste van of naar school te halen/brengen. Daar zit ik niet mee en ach het eruit gaan 's nachts zat ook nog in het systeem.

Ik mis het zwanger zijn nu ook alweer maar mocht er nog een 3e bij komen dan pas over 2 jaar maar dat heeft te maken met 2 keizersnedes, 2x hellp syndroom en 2x een zware herstel periode.

Hoi,
wij willen ook graag snel een tweede. Lijkt me erg leuk zo'n klein leeftijdsverschil. Mijn vriend zou er nu al  aan willen beginnen. Ik wil zowiezo nog even wachten tot ik weer enigzins mijn oude figuur terug heb. Ben nu aan het lijnen en da's niet goed voor het kindje mocht ik weer zwanger raken. Verder wil ik ook lichamelijk weer wat verder herstelt zijn. Kan alles weer, maar toch nog rustig aan. A.s. woensdag weer naar de VK en dan zal ik het eens bespreken. Eens kijken wat die zegt.  
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01  

Hoi,

Wij willen ook snel een tweede. Het lijkt me lastig als één kindje al naar school of de peuterspeelzaal gaat en je de jongste dan steeds wakker moet maken. Ook lijkt het me leuk als  mijn kindjes lekker samen kunnen spelen. En de gebroken nachten ben ik nu toch wel gewend. Het lijkt me lastiger om een tweede 'in te passen' als je al helemaal in een vast ritme zit met een ouder kindje.
Wij wachten even tot de zomervakantie. Dan heb ik weer wat meer tijd, ben ik hopelijk terug op mijn oude gewicht en hopelijk (hopelijk!) slaapt Esther tegen die tijd door. En hoewel ik mijn zwangerschap best heel zwaar vond, kijk ik er ook echt weer naar uit, zo'n lief frummeltje in mijn buik!

Groetjes,

Eveline

wij gaan ws in september voor een 2e.boas is dan 8 maanden.het lijkt mij ook erg leuk en gezellig,2 kleintjes.of de zwangerschap veel zwaarder is met al  een kleine?ik denk niet zwaarder dan met een peuter.ik heb deze zwangerschap ook geen seconde stilgezeten en op mn werk sjouwde ik met 14 kindjes tot in de laatste week voor mn verlof.oke,het was achteraf gezien wel te zwaar,ben ook in t ziekenhuis beland.maar 1 kleintje thuis is toch anders.bovendien zijn er ook nog opa's,oma's en een zorgzame vader.en slapen deed ik ook niet veel.moest elke 2 uur plassen en kreeg zere heupen.dan kan ik in die tijd ook wel even voor boas zorgen,als dat nodig mocht zijn.
en na de bevalling;ik denk dat 2 kindjes in t zelfde ritme praktischer is dan een peuter en een baby.en als ze groter worden zijn ze meteen allebei zelfstandig en ze hebben veel aan elkaar.ze zullen elkaar best weleens de hersens inslaan.maar dat weegt bij mij niet zwaarder dan het plezier.vrienden van ons hebben een zoontje van 3 en een baby en hun zoontje is echt zichtbaar jaloers,omdat iedereen zn zusje zo schattig vind.boas heeft dat benul straks nog niet.
als je er goed over nagedacht hebt,gewoon lekker doen!
veel plezier
groetjes kari

wij willen er ook niet al te lang tussen hebben, maar wachten min half jaar, omdat ik ks heb gehad en de wond 6-9mnd nodig heeft voor herstel. En omdat  in juni volgend jaar 2 zussen trouwen, willen we niet dat ik dan hoogzwanger of pasbevallen ben. Willen die bijzondere gebeurtenis wel meemaken!!
Groetjes, mira

Terug
Bovenaan