wanneer 2e kindje?!

hoi,
wij willen ook snel een tweede. dit heeft ook met leeftijd te maken, ik ben al 35...... ik wilde eerst 9 maanden wachten, ivm herstel, maar ik lees nu overal dat het toch ook eerder kan. ik denk dat we in juni weer gaan proberen ( dus da's 6 maanden, nynke is van 6 januari), het zou ook wel wat zijn als het meteen de eerste keer lukt! dus met een beetje geluk zit er straks toch 9 maanden tussen.

groetjes,
daphne

Tussen onze twee kinderen zit bijna 14 maanden. De drukte valt me wel mee. Christiaan (16 maanden) slaapt 's ochtends en 's middags nog en Matthias (2 maanden) is overdag nog veel in bed. Hij is 's avonds wat meer wakker. Gelukkig, want dan heb ik even alle tijd voor hem alleen. Als ze tegelijk wakker zijn, vraagt Christiaan wel veel aandacht.
De tweede zwangerschap was niet veel zwaarder dan de eerste. Als Christiaan in bed lag, ging ik ook even liggen. Dat is een voordeel als ze nog zo klein zijn.

groetjes Marlies

Ik zou het liefst ook niet al te lang wachten met een 2e, een klein leeftijdsverschil lijkt me wel praktisch en ook leuk voor de kinderen zelf ( zowel mijn man als ik komen uit gezin met weinig leeftijdsverschil en hebben altijd leuk kunnen spelen met onze broer/zus). Maar helaas betekent dat ook een volgend zwangerschapsverlof... Ik heb een tijdelijk contract en sta op het punt om een volgende baan te beginnen (ook tijdelijk) en een project en tweede deel van mijn opleiding waar ik eigenlijk niet voor langere tijd uit kan... Dat zal allemaal heel lastig worden... Aangezien ik kostwinnaar ben, zal ik voorlopig dus maar even moeten wachten. Een tweede kindje zonder baan lijkt me ook geen goed plan...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hallo allemaal,

Wij hebben twee kindjes: Bastiaan is 3 weken geleden 2 geworden en Amber is nu 2 maanden. Er zit dus net geen 2 jaar tussen. Wij vinden dit erg leuk, ik was na 14 maanden weer zwanger. Dit vond ik zelf niet te snel, maar de zwangerschap zelf is wel veel sneller gegaan.  Je hebt het veel drukker thuis met eentje die al rondloopt, dat je er minder bij stilstaat. Ineens was ik hoogzwanger, zeg maar! Wij willen ook nog wel een volgend kindje, misschien nog wel 2... Maar voorlopig niet hoor.
Gr. Sonja

hi

ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om weer zwanger te zijn..... als ik al een tweede zou willen dan wil ik in ieder geval dat de eerste kan lopen en misschien zelfs dat ze zindelijk is.........

maar ik zie vriendinnen om me heen die 2 kids hebben en die hebben het zo zwaar dat ik echt zoiets heb van misschien hou ik het bij 1.

is dat raar?

annemarie

haha, leuk onderwerp.

Ik mag sowieso een half jaar niet zwanger raken vanwege de keizersnee.   Ik vond zwanger zijn echt helemaal geweldig! Alleen al daarom zou ik graag nog een kindje willen. Maar: ik moet er echt niet denken nu. Bovendien zie ik er nog half zwanger uit...dankzij ca. 8 zwangerschapskilo's en een.blubberbuik...
Maar ja....ik heb er 2 in een klap gekregen, dus wat dat betreft ben ik al behoorlijk voorzien.
En dan ook nog, stel je voor....zo krijg ik weer een tweeling , slik! Wil eerst even wennen. Maar aan de andere kant zou ik ook weer niet een heel oude moeder willen zijn. Ik ben vandaag 32 jaar geworden, en dat vind ik een mooie leeftijd. Dus als er nog kindjes bij mochten komen, dan wel binnen 5 jaar. Ach, we zien wel hoe het loopt. Ik ben nu al hartstikke gelukkig met 2 mooie, gezonde kindjes  

groetjes van een jarige Lara
mv Kyran en Isis, 1-12-2006

(ik ga toch maar bij jullie zitten, ook al ben ik in december bevallen...was 30 januari uitgerekend dus voel me hier meer thuis op een of andere manier)

Hallo

Ik wilde ook niet al te lang wachten met met een tweede. Toen Femke (7 april 2005) 1 jaar werd hebben we besloten om voor een 2de te gaan. Ik werd gelijk zwanger en er zit 21 maanden tussen. Ik moet zeggen dat ik erg geniet van mijn 2 meiden, maar soms is het best zwaar. Ook de laatste maanden van mijn zwangerschap waren best moeilijk omdat femke toen nog niet liep. Femke begint nu steeds zelfstandiger te worden en vind zich in middels al een grote meid. Wat betreft de ontwikkeling van Femke heeft het alleen maar voordelen. Ik vind het heerlijk dat mijn 2 meiden zo dicht bij elkaar liggen qua leeftijd. Ik heb ook wel negatieve reacties gehad en het gevoel gehad dat ik me steeds bij mensen moest verantwoorden. Ik zou zeggen doe lekker wat je wilt en waar je goed bij voelt. Wel zou ik echt 9 tot 12 maanden er tussen laten zodat je lichaam zich kan ontzwangeren.

Groetjes en succes Yvonne

Terug
Bovenaan