Wanneer 2e kindje?

Hoi allemaal,

Als 'net-moeder' verbaas ik mezelf over alle gedachten die al door m'n hoofd spoken over een tweede kindje! Ik droom er zelfs over..... Nou vroeg ik me af wanneer jullie (dus hoe snel na de 1e) een tweede kindje hebben gekregen of willen krijgen. In eerste instantie leek het mijn vriend en mij leuk als er zo'n 2,5 jaar tussen zit. Dat lijkt ook praktisch. Maar ik vraag me af of ik nog zo lang kan wachten als het nu al begint te kriebelen. Praktisch gezien zit je bijvoorbeeld met het ledikantje. Als je het wil 'doorschuiven' naar de tweede, moet je eerste al wel in een 'groot bed' kunnen slapen. Hoe oud moeten ze daarvoor zijn? Ben benieuwd naar jullie reacties...

Groetjes,
Kipling26

Hoi!

Nou hier geen kriebels voor een tweede hoor! (ik heb er namelijk al 2. hahaha)

Emma werd 6 dagen later 2 jaar toen Mirthe werd geboren. Dus het kriebelen ken ik wel. Ik wilde ook best snel al weer zwanger worden van de 2e. Helemaal omdat ik voor Emma aan 2 miskramen heb gehad. Er moest ook niet teveel tijd tussen de 2 kindjes komen en met weer een miskraam ben je zo weer een half jaar verder. Dus maar snel weer voor een 2e gegaan. En deze keer ging alles goed, dus het was wat sneller dan eigenlijk de bedoeling was.

Wat betreft de praktische dingen: het ene kindje wil eerder op een groot bed dan de ander. Emma is nu 2 jaar en 4 maanden en heeft al een half jaar een groot bed op haar kamer, maar ze kijkt er niet naar om. We hebben een heel goedkoop ledikantje en matrasje erbij gekocht (je kunt ook op Marktplaats kijken). Wat ik wel lastig vond/vindt is de kinderwagen. Koop je een duo, of een draagzak, of een meerijplankje. Ik heb zelf gekozen voor een draagzak.

Volg je hart, maar vergeet je verstand ook zeker niet!

Liefs,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)

Hoi!!!
Nou hier ook de kriebels hoor!! ....hihihihi
Maar dat hadik al heel snel, vlak na de bevalling al eigenlijk
Maarja, verstandig is het niet.. zeker nu nog niet (voor mij dan) mijn meissie is zondag 5 maanden, en je lichaam heeft ook tijd van herstel nodig.
En dan nog het "praktische" verhaal... buggy('s) bed, luiers enz.enz.
Ik kijk wel wanneer we er weer aan toe zijn, maar als het aan mij zou leggen... ZSM!!!! hahahaha

Bij ons heeft het even geduurd. En toen we met de voorbehoedsmiddelen stopten, was ik er nog steeds niet van overtuigd of we er al weer klaar voor waren. Maar in het kader van "je weet nooit hoe lang het duurt...." zijn we er maar voor gegaan. In ronde 2 was het raak, haha! Zo snel kan het gaan!!! Thijs en Marijn schelen exact 3 jaar (op 3 dagen na); 29-10-2003 en 26-10-2006.
Op zich kunnen alle spullen (bedje, kinderwagen, buggy etc.) allemaal mooi doorschuiven. En Thijs is al best zelfstandig. Op zich wel een goed leeftijdsverschil vin dik. Maar ieder zal daar zijn eigen ideeen over hebben.....
Succes!

P.S. Kipling, jij bent toch ook 26-10 bevallen????? Of waren we dezelfde datum uitgerekend, nl. 31-10?????

Stiekum wil ik ook wel een 2e na altijd gezegd te hebben ik wil maar 1 kind, meer dan genoeg! Maar ja alleen is maar alleen. voorlopig wacht ik nog wel, denk dat als we besluiten toch nog een 2e te nemen dan wil ik dat als m'n meissiej op school zit dus met een jaar 4. Dan is chel uit de luiers en dat scheelt alweer een hoop geld en zo heb je ook iets meer tijd voor de baby als de kleuter op school zit, zodat ieder genoeg aandacht kan krijgen! Dit lijkt mij iig erg praktisch.

Groetjes Claudia

Bedankt voor de reacties allemaal! Het is in m'n hoofd inderdaad een constant 'gevecht' tussen gevoel en verstand. Gelukkig heb ik een vriend die vooral z'n verstand laat werken ..... Waarschijnlijk gaan we dus nog wel een jaartje ofzo wachten. Zucht... Ik moet eerst maar eens gaan genieten van het feit dat ons jochie sinds een paar weken elke nacht heerlijk doorslaapt.

Patricia: ik was inderdaad zo ongeveer met jou uitgerekend!! Mijn 'due date' was 28-10-06 maar het is uiteindelijk 07-11-06 geworden.....

Groetjes,
Kipling26

Hoi, bij ons zit er tussen de 1e en 2e 1,5 jaar en tussen de 2e en 3e 2 jaar. Ik heb ze dus even alledrie thuis gehad. Heerlijk....je kan echt je eigen dagindeling maken. Nu gaat de oudste naar school en ik word gek van die schooltijden!!! Je krijgt echt het heen en weer. Verlang regelmatig terug naar die tijd dat ze alemaal thuis waren hoor. Natuurlijk heb je het niet voor het zeggen, maar dicht opelkaar vind ik dus wel makkelijker.
Doeg

Hoi, hoi,

Hier wel kriebels voor een 2e, wil er ook niet te veel tijd tussen laten zitten want ik word dit jaar alweer 35 en heb voor de 1e een miskraam gehad dus! Ik heb een keizersnede gehad en heb het advies gekregen minstens een jaar niet zwanger te raken, maarre ik moet ongi worden en ben een paar dagen overtijd......jakkes jakkes jakkes! Ben in februari echt vet ziek geweest en heb voor mijn gevoel een hele medicijnkast leeg gegeten dus ik hoop dat het echt niet zo is want dat kan nooit goed gaan lijkt me zo enne heb wel voorbehoedsmiddelen gebruikt dus ik snap het ff niet ik hoop dat het gewoon nog een nasleep van  griep is.

Groetjes,

Puk  

Terug
Bovenaan