Wanneer 3 flessen??

Hallo,

Nou mijn vraag is denk ik wel duidelijk he..haha...wanneer zijn jullie van 4 naar 3 flessen overgestapt?
Tijs is morgen 7 maanden en ik vind het allemaal soms zo'n geprop met al dat eten.
Vaak zit hij voor mijn gevoel nog best wel vol en dan moet hij alweer een fles of fruit of groente??
Mijn schema is nu alsvolgt:

7.00/7.30 uur   fles 200 opvolgmelk
10.00 uur   fruit   heel potje 6 maanden
12.00 uur fles 200 opvolgmelk
14.30 uur fles 200 opvolgmelk
17.00 uur groente   heel potje 6 maanden
19.00 uur fles 200 opvolgmelk

Nou mocht ik van het CB ook al brood gaan geven maar dat krijgt hij echt nooit op tussen 10 en 12 uur!! Na 12 uur gaat hij altijd slapen dus veel meer rekken kan ik ook niet want dan gaat hij over zijn slaap heen.

Nou dacht ik, misschien kan ik smorgens half potje fruit doen en dan om 14.30 uur de andere helft dat de fles van 14.30 uur vervalt?? Maar ik weet niet of dit een goed idee is. Ik hoef pas 14 maart weer naar het buro en was benieuwd hoe jullie dit doen.

groetjes. Danielle mv Tijs 7 maanden

Hoi Daniëlle,

Wij zijn ook van 4 naar 3 flessen overgegaan toen Isa net iets ouder dan 7 maanden was (ze is nu 8 maanden).
Ons schema is als volgt:

07.30 - 8.00 u: bordje Bambixpap van 180 cc water + 6 schepjes melk + 7 schepjes Bambix

10.00 - 10.30 u fruithapje (ca. 1 stuks fruit)

12.30 - 13.00 u halve boterham (met smeerworst of zo en wij soppen nog in een beetje melk uit de fles) + fles van 180 cc water en 6 schepjes melk

ca. 15.00 u: diksapje of thee met liga/soepstengel

16.30 - 17.00 u warme hap en toetje (yoghurt ca. 100 ml en soms een danoontje)

18.30 - 19.00 u fles van 180 cc water en 6 schepjes melk.

Ik vond het op een gegeven moment ook een gedoe om die 4 flessen en de rest in een dag te proppen en wij hebben dus de fles van 15.00 - 15.30 u laten vallen. Dat gaat heel goed, Isa mist hem absoluut niet en krijgt op deze manier genoeg binnen van wat ze nodig heeft.
Wij moeten maandag naar het cb en zullen het er dan ook even over hebben.

Grtz. Poppetje mv Isa (morgen 8 mnd)

Ik heb hetzelfde gedaan als poppetje, alleen Lukas krijgt zijn fruit in de middag.

Op zich gaat het best goed. Maar hij was wel afgevallen (ik ben woensdag naar het cB geweest). Maar dit kan ook zijn omdat hij al een week aan de dunne is. Woensdag maar een keer extra wegen.

Annemieke

Hoi,

Ik vind het ook moeilijk om het in te plannen. Mijn planning is dan niet ideaal, maar het kan bijna niet anders.
Hjerre krijgt om half 10 zijn flesje, 220 ( hij is dan pas wakker)

Om ongeveer half 1 krijgt hij een boterham met smeerkaas en als toetje een fruithapje. Het fruithapje is ongeveer 3 volle eetlepels.

Om half 2/ 2 uur krijgt hij een flesje van 180

Rond vijf uur krijgt hij zijn groentehapje met soms een danoontje

Om een uur of zeven krijgt hij zijn laatste fles van 180 met 3 schepjes nutrix.

Bij ons is het zo vanzelf gegaan en hij heeft zo genoeg. Vaak krijgt hij tussendoor ook wel wat diksap of een lange vinger ofzo. Ik zat ook zo met de tijd te knoeien.

Groetjes Hanneke

Hoi!

Ik had precies hetzelfde met Thomas: ik had de hele dag het gevoel dat ik hem eten naar binnen aan het schuiven was... Gelukkig heeft Thomas tot nog toe zelf aangegeven wanneer het tijd was om een fles te laten vallen. ( figuurlijk dan hé.... hoewel letterlijk ook nog wel eens gebeurt.) En en sinds gisteren krijgt Thomas nu dus nog "maar "3 flessen op een dag. Zijn schema ziet er nu als volgt uit:

07:30     250 cc opvolgmelk
10:00     120 cc diksap + stukken liga en een broodkorstje
12:00     220   cc opvolgmelk
14:15     ( als ie wakker is en anders rond die tijd ) fruithap 200 cc
17:00     200 cc groente
18:30     220 cc opvolgmelk met rijstebloem

Tot nog toe gaat het allemaal goed en ik heb niet de indruk dat ie een fles mist. Het is voor ons nu ook  makkelijker te volgen weer. Ik vroeg me echt af waar ie al dat eten moest laten inmiddels, behalve in heel veel poepluiers!

Succes ermee, -X- Marieke    

Hallo Danielle

Ik herken het gevoel. Joost sliep nog erg veel en toen moest er ineens fruit bij en later groente en al de flessen. Help, dacht ik. Gelukkig laat Joost ook merken wanneer er iets verandert moet worden.
Hij is nu 6,5 maand en heeft sinds een week 3 flessen. De vierde fles van ongeveer 16.00uur ben ik langzaam gaan verminderen. Eerst gaf ik een fles van 200cc en rond 17.00uur zijn groente. Hij had helaas geen trek meer in zijn groente omdat hij nog vol zat van de fles. Ik ben toen om 16.00uur zijn groente gaan geven en daarna nog 140cc melk. De melk werd steeds minder en sinds een weekje krijgt hij 60cc yoghurt met een druppeltje diksap in plaats van zijn fles.
Zijn slaapritme veranderde automatisch mee en zijn groente is inmiddels naar 17.00uur gegaan en om 14.15uur krijgt hij een halve liga en thee.

Ons schema ziet er nu zo uit:

07.30uur        200cc opvolgmelk
10.00uur        fruit (maakt ik altijd zelf klaar)      (160gram)
                               slapen tot 13.00uur
13.00uur        200cc opvolgmelk
14.15uur        halve liga en thee (50cc)
                               slapen tot 17.00uur
17.00uur        groente met aardappelen of rijst (180gram) yoghurt (60cc)
19.15uur        200cc opvolgmelk met 1 schep nutrixpap
                               19.45uur naar bed tot de volgende ochtend

In één keer de vierde fles eraf halen zou ik niet doen maar je kunt hem wel verminderen en het ritme van Tijs  langzaam aanpassen. Je moet niet het gevoel krijgen dat je hem alleen maar eten geeft.

Veel succes
Eveline en Joost

Jasper is nu 8 maanden en sinds afgelopen week hebben wij de fles van 4 uur eraf gehaald. We merkten dat hij er eigenlijk geen behoefte meer aan had en het gaat prima zo. Zijn schema is als volgt (ongeveer dan)

7.00 uur 210 cc water + 7 scheppen + 5 scheppen bambix
10.00 uur fruithap (half potje)
12.00 uur sneetjes brood met smeerkaas en 200 cc opvolgmelk
14.30/15.00 uur startkoekje met diksap
17.30/18.00 uur groentehap (half potje voor 8 maanden)
19.30/20.00 uur 200 cc opvolgmelk met 3 scheppen nutrix en daarna slapen

Tussendoor krijgt hij nog wat diksap, omdat hij altijd erg veel dorst heeft. Wij hebben zijn fles van 4 uur eerst afgebouwd en daarna pas helemaal laten vervallen.

Groetjes Jacqueline

Terug
Bovenaan