Wanneer 3 flessen??

Dank jullie wel allemaal!!

Het is ook soms zo'n gepuzzel he.. Ik heb gisteren in ieder geval ook vast bambix gehaald en wil dit nu tussen de middag gaan geven ipv brood. Tijs krijgt brood echt nog niet weg maar ik dacht dan kan hij natuurlijk ook lekker pap eten.

Ik ga in ieder geval het fruit over 2x verdelen en dan rond 14.30 uur misschien nog een beetje melk erbij doen? Even kijken hoe dit gaat werken vandaag.

Ik hoop dat hij dan in ieder geval minder VOL gaat zitten....arm manneke..

Heb ik nog een vraagje....schuimt bij jullie de opvolgmelk ook zo erg?
Of komt dat omdat ik ook nog steeds johannesbroodpitmeel er door heen doe???
Ik heb namelijk het idee dat Tijs daarom ook steeds moet boeren omdat er veel schuim op de melk zit. Ik laat de melk wel altijd even staan maar toch???

groetjes Danielle mv Tijs 7 maanden (wat gaat het toch snel...)

Hallo,

Tijn is nu bijna 5,5 maand en zit sinds 2 dagen op 3 flessen. 2 weken terug wilde hij opeens meer in zijn flessen en sinds vorige week dronk hij zijn flessen niet meer goed leeg, toen waren we al weer terug naar 4 keer 180 water. Hij liet meer als 1 fles per dag staan, ik gaf hem ook al geen hapjes meer. Donderdag bedacht ik me dat hij misschien te veel kreeg en ben ik het volgende schema aan gaan houden:
7.30 fles met 180 water
10.00 fruit (1 stuk)
tussen 12.00 en 13.00 weer een fles met 180 water
15.00 beetje sap
tussen 16.30 en 17.00 warme hap (1 potje voor 4 maand)
en dan rond 19.00 weer een fles.

Hij is nu weer tevreden, drinkt alles leeg en geniet van zijn hapjes, hij zal er wel aan toe zijn geweest. Hij dronk ook al 4 flessen vanaf het moment dat hij 2,5 maand was.
Hij is dan ook erg groot (70 cm en 8000 gram), misschien dat hij nu iets minder hard gaan groeien, zo zie je maar dat elk kind uniek is.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

Dit is nu Rubens schema

06.30 fles 210 cc
10.00 fruit
13.00 fles 210 cc
17.00 groente + danoontje
21.30 fles 240 cc

tussen door krijgt Ruben water, diksap en liga's of lange vingers.

Terug
Bovenaan