wanneer 4 voedingen?

A

Anoniem

Guest
Sarah is nu 4 maanden (nou ja eigenlijk maandag) en krijgt  nu 's avonds tussen 18.00-19.00 een voeding en gaat daarna heerlijk slapen. Ik moet haar dan wakker maken voor de late voeding. Nu heb ik het idee dat ze dat helemaal niet prettig vind, want hoe later ik haar de late voeding geef, hoe slechter ze doorslaapt. Als ik haar om 23.00 uur de laatse voeding geef wordt ze om 04.00 uur wakker, en als ik haar om 20.30 uur de laatst voeding geef wordt ze de volgende ochtend pas om 08.00 uur wakker. Zou ik die laatse voeding ook kunnen laten vervallen? Dan zou ik bijv. standaard om 20.00 een voeding geven, en daarna pas weer de volgende ochtend. Ik geef trouwens BV

Groetjes van Liset

Gewoon een keer proberen. Na haar 4e voeding, lekker laten slapen. Slaapt ze dan door, dan zit ze op 4 voedingen. Wordt ze 's nachts wakker dan heeft ze de 5e voeding nog nodig en probeer je het over een paar weken weer. Bij ons ging mijn zoontje zo ook naar zijn 4 voedingen. Volgens mij was hij toen ook   4 maanden.

Succes, Anne

ik zou het doen, wij hebben goewan-mats alleen de eerste x een keertje wakker gemaakt omdat hij een voeding zou missen anders, helemaal overstuur was hij, sinds dien maken wij hem nooit meer wakker, slapen is slapen en als hij echt honger heeft dan laat hij zich wel horen.

Goewan-Mats is nu

18 weken, iets meer dan 4 maanden dus

Emma is nu ruim 5 maanden en heeft zelf aangegeven dat ze nog maar 4 voedingen nodig heeft, we maakte haar altijd wakker rond 23.00 uur en dan sliep ze door tot 8.00 maar ineens wilde ze om 8.00 uur geen fles meer, met moeite kreeg ik er   dan 30 cc in in plaats van 200!! Dus dat is het moment geweest dat ik met de voeding van 23.00 uur gestopt ben , dat is nu ongeveer een week geleden. en het gaat nog steeds goed.

Groetjes Monique

Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Hier is het nog steeds niet gelukt...
Christian (6 maanden) zit nog vrolijk op 5 flessen en ik durf de laatste eigenlijk niet zo goed te laten vervallen (21:00 uur), want dan zou de laatste voor de nacht om 17:30-18:00 uur al zijn! Overdag heeft hij zo snel weer honger dat de 4e fles altijd rond 18:00 uur uitkomt. En de helft van de tijd hoef ik hem voor de laatste fles niet wakker te maken, maar meld hij zich...

Groetjes, Karin

inderdaad,gewoon proberen.ze roept je wel als ze eerder honger krijgt
boas dronk met 4 maanden ook nog maar 4 flessen.

Volgende week is Vera 7 maand en hier nog 5 tot 6 voedingen per dag! En nu ik deze week ongesteld ben kan er na de laatste voeding ook nog een fles van 150 achteraan, want ineens heb ik niet meer genoeg, dus zelfs 7 voedingen.

Persoonlijk vind ik dit prima! Maar oke, je had het over de tijden, ik voed tussen half 8 en half 8, dus inderdaad geen late voedingen meer. Maar ik zou me niet druk maken om hoe vaak. Bij warm weer is het gewoon wat vaker dan bij fris weer. Zo zie ik het. En als ze moe wordt geef ik wat en kan ze er lekker op slapen. Dus nee, ik kijk niet echt op de klok. Meer naar mijn meisje. Zo, weer een lekker lang onzinverhaal, want je schiet er niks mee op. Je weet dus alleen dat er meer zijn die meer dan 4 keer geven .

Ik lees nog even je berichtje aandachtig: ik heb nooit later dan half 10 's avonds gevoed, dus al helemaal niet 11 uur en al helemaal nooit wakker gemaakt voor voeding. Niet nodig hoor, je kind meldt zich zelf wel.

Terug
Bovenaan