wanneer 4 voedingen?

hallo,

hier een beetje hetzelfde probleem. Madeleine slaapt meestal door wanneer ik dr voor die late voeding uit bed haal. Ik zou ook wel 4 voedingen willen geven en misschien al een fruithapje erbij.

Hoeveel moet je dan geven met 4 voedingen. Ongeveer 250 cc lijkt me zo veel in 1 x....

Groetjes Veronique

Hier ook hetzelfde. Ik maak Suze altijd wakker rond 22.30 uur voor haar 5e fles maar ze wil heel graag doorslapen en valt meestal na een paar slokken alweer in slaap. En drinkt slapend nog een tijdje door, dat dan weer wel, haha. De eerste fles 's morgens lukt voor geen meter, dus we zijn gisteren teruggegaan naar 4 flessen. Eens kijken of dat beter gaat. Ze heeft er afgelopen nacht niet slechter van geslapen in ieder geval

De hoeveelheid was mij ook niet helemaal duideljik. Ik maak nu 210 ml + 7 scheppen en ze laat altijd wel wat staan (vanmorgen 70 ml).
Hoeveel geven jullie in die 4 flessen?

groetjes,
Karin

bv kun je niet meten, de vraag ging over bv. Overigens geef ik nooit grotere flessen dan 200, want anders rekt het maagje teveel op. Je drinkt zelf toch ook niet zulke grote bekers? Je drinkt zelf zelf toch ook liever 6 keer per dag dan 4 keer? Waar komt die behoefte toch vandaan om je kind zo weinig mogelijk te voeden? Is het teveel moeite om 6 keer te voeden? Als je kind 4 jaar oud is heeft het anderhalve liter per dag nodig. Ga je dat ook in 4 keer geven dan? dus in porties van 400 ml per keer? Nee toch? Dus als je een kind van 4 jaar 6 keer per dag drinken geeft, waarom een baby dan niet?

kwestie van uitproberen denk ik.

Ben zelf voorstander van voeden op verzoek, maar onze kleine man was het daar zelf niet helemaal mee eens. Als hij rond 3.00 's nachts uit zichzelf wakker werd omdat hij honger had was hij helemaal overstuur. Als ik hem rond 23.00 uit z'n bedje haalde dronk hij bijna slapend bij mij aan de borst.

Inmiddels geef ik geen borstvoeding meer, hij is 6,5 maand en pas sinds vorige week zit hij op 4 voedingen per dag. Met 4 maanden oud zat hij op 7 a 8 voedingen op een dag. Met bv kom je wel vaker op een wat hoger gemiddelde uit dan flesvoeding.

quote: mama van marielle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-08-2007 09:59:15'));

bv kun je niet meten, de vraag ging over bv. Overigens geef ik nooit grotere flessen dan 200, want anders rekt het maagje teveel op. Je drinkt zelf toch ook niet zulke grote bekers? Je drinkt zelf zelf toch ook liever 6 keer per dag dan 4 keer? Waar komt die behoefte toch vandaan om je kind zo weinig mogelijk te voeden? Is het teveel moeite om 6 keer te voeden? Als je kind 4 jaar oud is heeft het anderhalve liter per dag nodig. Ga je dat ook in 4 keer geven dan? dus in porties van 400 ml per keer? Nee toch? Dus als je een kind van 4 jaar 6 keer per dag drinken geeft, waarom een baby dan niet?

Beuh, geen commentaar.
Ik heb het verkeerd gelezen, zag niet dat het over bv ging  en hoor kennelijk niet thuis in dit topic.
doei

he nee spohija, zo was het vast niet bedoeld.

En de schrijfster van het topic vroeg advies in het algemeen, niet alleen aan bv mama's.

uhhmm nee niet zo bedoeld. Meer zoals ik met 6 weken een kennis had. Haar baby is in dezelfde week als vera geboren en jawel: ze verkondigde dat haar baby nog maar 4 flessen dronk (vol trots!) En ik met mijn bv zat nog gerust 8 tot 10 keer te voeden, per keer 3 kwartier. Haar kind dus maar 4 keer 5 minuten per dag. Tja......................... Moet je daar trots op zijn? haha logisch ook wel dat je met 20 minuten voeden per dag gewoon aan je huishouden toe komt en ik met mijn 6 uren per dag bv en nog een peuter erbij niet... Nou ja, ik heb wel vaker dit soort onzinverhalen op het forum   vergeef mij mijn opstandigheid

dacht al dat je het niet zo bedoeld had.
ik hou wel van een beetje opschudding zo nu en dan ;-)

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik in het begin maar heel moeilijk kon wennen aan het feit dat er  zo weining tijd voor mijzelf overbleef (geen tijd voor huishouden maar who cares, ik niet in ieder geval) en dat ik erg jaloers was op mama's die hun kindje  slechts 6 x per dag voeden in een schamele 10 minuutjes.

Ik zat bijna 8 uur per dag op mijn strakke hechtingen de baby te voeden (de 1e maand dan he)...goed voor het kindje, maar niet echt voor mama kan ik je wel vertellen.

Terug
Bovenaan