wanneer aan oudere kids vertellen??

Ik ben nu 5,5 week zwanger en zit te tobben over wanneer ik het aan de twee oudsten (7,8 jaar) ga vertellen. aan de ene kant wil ik het hen als eerste(na mijn man) vertellen en aan de andere kant kan er nog van alles misgaan, dus is het beter om nog even te wachten. Aan de andere kant weet ik niet of ik zolang kan en wil wachten.

wat denken/doen jullie?

groetjes tante lolly
 
ik zou het denk ik wel vertellen in jouw plaats.
maar ik zou er ook bij uitleggen dat het nog erg klein is en dat het afwachten is of het kindje blijft zitten.
Zelf hebben we een dochter van bijna 2. en die hebben we het wel al verteld. maar die snapt het nog niet zo. ze zegt dat ze zelf ook baby in buik heeft. haha.
Dus we lezen nu boekjes met haar. Hopen dat ze het nog 2 weken stil kan houden haha.

gr. conny (7weken)
 
Zo, das pril om te vertellen.
Waarom niet gewoon wachten tot de 12 weken echo ?
Mijn kids (7, 5 en 4) vinden het veels te lang duren en ik heb het hun pas verteld rond de 23 weken.

Ben vandaag 40 weken en 2 dagen.
 
Wij hebben het de oudste 2 (de jongste was 1,5 toen ik weer zwanger was en dus nog te jong om er iets van te begrijpen) vertelt na de 20 weken echo.

Alleen 1 vriendin wist het eerder, zij was ook net zwanger en ik 'moest' het met iemand delen ;-)

Maar daarna waren onze kids de eersten en zij mochten het uiteindelijk aan opa&oma vertellen.

Heb tussen de 2e en 3e een ma gehad, dus ik wilde persé wachten tot een goeie echo.

En die blik in de ogen van die kids toen ze het hoorden... geweldig!

Overigens hebben ons kinderen geen last van dat het heel lang duurt. Dit hebben we direct duidelijk vertelt en gezegd wat er allemaal nog kwam voordat de baby geboren gaat worden.
Ben nu 28 weken zwanger en de buurvrouw is net bevallen, dus nu worden ze langzaam wel erg benieuwd naar onze baby (maar komen dan zelf al met 'maar eerst nog sinterklaas, kerst, oud en nieuw, verjaardagen van die en die en DAN komt de baby).
 
Wij hebben het de kinderen, toen bijna 4 en 2,5, verteld toen ik 8 weken was. Het was niet de bedoeling, maar ik was zo moe, ik kon niets en lag hele middagen te slapen. Mijn oudste ging vragen stellen en toen besloten we het ze te vertellen. De oudste begreep dat het nog lang duurde, en dat er eerst nog allerlei verjaardagen, sinterklaas, kerst en oud en nieuw is. De jongste begreep er niets van en die heeft nu echt door wat er gaat gebeuren.
We praten er veel over en ze helpen me met de voorbereidingen.

Groetjes Danielle
 
wij hadden onze zoon mee genomen naar de eerste echo later wel een beetje spijt want de echo ga f niet echt duidelijkheid alleen een vruchtzakje
kon 2 kanten op of een miskraam of korter dan 6 weken zwanger
kevin er verder niet bij betrokken 2 weken later zonder hem gegaan en toen hadden we een goeie echo nu bijna 11 weken zwanger
hem er wel bij betrokkken is nogal wild
als ie bij ons in bed ligt
en wil dus geen voeten of schoppen in mijn buik vandaar hij is trouwens bijna 4 jaar
 
Terug
Bovenaan