Wanneer aan werkgever vertellen???

Ik twijfel veel over wanneer ik mijn baas moet inlichten - wat denken jullie?

Ouders, schoonvader en mijn zussen weten het net als 1 goede vriendin - verder heeft een tante van mijn man het geraden bij een trouwfeest voor kerst(!) en een oom van mij
heeft ook iets gezegd daarover. Ik heb een kleine buikje, maar dat had ik ook voordat ik zwanger werd, dus ik weet niet hoe die tante en oom het hebben kunnen raden.  

Hopelijk heeft mijn baas niet een vergelijkbare  talent.......!

Groetjes

Mor 74

Hallo Mor74,

Ik heb het vandaag aan mijn baas verteld, ik ben 10 weken en 2 dagen zwanger volgens de verloskundige en maandag hebben we de 1e echo...Ik zag er enorm tegenop maar had het gevoel dat ik wel moest..ik loop al twee weken met mijn knoop open, ik had bijna elke dag een broodje filet americain mee naar mijn werk, mijn baas en ik rookten samen en we dronken sloten koffie, sinds een aantal weken doe ik dit dus niet meer en had er allerlei smoezen voor, maar omdat ik in een 3-mans bedrijfje werk, viel het vreselijk op natuurlijk, ik heb t hem dan vandaag ook maar verteld, en hij zoende me gelijk en zei dat ik me niet druk hoefde maken over mijn werk, dat we iemand voor erbij gingen zoeken. pfffff ben zo opgelucht,mijn contract loop eind februari af...
Advies kan ik je niet geven, maar succes wensen wil ik je wel!

groetjes,

Wolfer

Ik denk dat ik het zo rond de 9de/10de week vertel. In de 8ste week krijgen we een echo. Ik wil hem een beetje tegemoed komen omdat ik met zangerschaps verlof zal gaan midden in de vakantie. En er komt nog bij dat dan ook al iemand anders weg is met zwangerschapsverlof. Dan kan hij zich er een beetje op tijd op voorbereiden. Weet nog niet of ik het de rest van de collega's dan ook vertel.

hallo Wolfer en Galadrose

Dank jullie hiervoor - ik wil het liefst ook niet te lang wachten en in mijn afdeling van totaal 5 mensen zijn wij 3 meiden van 1974 waarvan ik zwanger ben en die andere twee meiden zijn al lange tijd bezig zijn en in behandeling zijn..... Bovendien heb ik recht op
12 maanden verlof dus de klap zal hard zijn voor mijn afdeling ook ben ik de enige....

Mor 74

Hoi hoi,

Mij werkgever weet het wel. Door omstandigheden op het werk heb ik het meteen maar gezegd dat m ´n collega ´s ook wat werk moeten oveernemen omdat...

Volgens mij moet je het je werkgever met 3 maanden vertellen. Ik weet niet precies wanneer, maar daar staat wat over vast.

Verder kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om te vertellen, omdat de klap wel hard zal aankomen. Wij zijn onderbezet. Nu moeten me collega ´s werk van me overnemen, en straks ben ik er ook 4,5 maand niet. M ´n collega is ook een maand weg in m ´n verlof. Maar toch zijn ze hartstikke blij voor me! Ik zou me niet schuldig voelen   hoor!

Wat ik nog wel weet van m ´n zoontje, is dat ik het verschrikkelijk erg vond om aan te vragen dat ik partime wilde gaan werken.... Jeetje, wat heb ik daar tegenop gezeten!
Maar ook dat is goed gekokmen!

Groetjes Sientje

Fijn dat je baas zo reageert!

Ga het maandag vertellen, ga morgen voor het eerst naar de VK. Is wel fijn voor hen om het op tijd te weten, werk bij een klein bedrijf (10 man), maar wordt gedetacheerd bij grote bedrijven. Ik zou dit jaar 3 maanden met verlof (levensloopregeling), nu wordt het dan zwangerschapsverlof, dus is vast geen probleem.

Ik ga het woensdag vertellen. Dan hebben we de echo gehad, deze wil ik nu eerst afwachten. Bij ons op het werk wordt altijd een hele planning opgesteld voor het hele jaar, dus vind ik het ook wel zo netjes om het op tijd te melden. Kunnen ze er meteen rekening mee houden.

Groetjes,
Leeuwtje

ik heb het dus wel vast verteld.
ten eerste omdat mijn werkgeefster deze week in frankrijk zit en die even wat hulp voor achter de hand moest regelen, want ik ben de hele dag zo duizelig, dat als ik het niet aankan, moest er iemand stand by zijn.
En ten tweede loopt mijn contract eind februari af en moet dan omgezet worden in een vast contract of in niets.
dan kan ze er vast over nadenken of ze wel zin heeft in een zwangere muts..

manon

Terug
Bovenaan