Wanneer aan werkgever vertellen???

Hallo allemaal,
Volgens de wet hoef je je werkgever pas 3 maanden voor de uitgerekende datum op de hoogte te stellen (met 6 maanden dus). In de praktijk is dit niet handig, want dan heb je al een buikje, dus je werkgever heeft het waarschijnlijk dan al gezien.
Ik heb het direct vertelt, maar ik werk voor mijn vader, dus dat ligt even anders. Iedereen rookt bij ons op de kantoren, dus ik heb het alleen aan mijn collega vertelt waarmee ik op kantoor zit, en hij rookt daar nu ook niet meer. Verder duurde het 3 weken voordat andere collega's  in de gaten hadden dat ik niet meer rook (valt mensen die roken namelijk niet op, mensen die niet roken valt het wel op, want je stinkt niet meer). Ik heb gewoon gezegd dat ik niet meer rook en klaar. Op de vrijdagmiddag borrel dronk ik al bijna nooit een biertje, omdat ik nog moet rijden, dus ook dat valt niet op. En wat je verder eet (broodjes file ofzo) hebben mensen denk ik ook niet door.
Mijn advies: doe wat je denkt dat goed is. Loopt je contract af, dan is het lastig. Je werkgever mag je er niet om laten gaan, maar doet hij / zij dat toch, dan kun je dat niet bewijzen. Vertel je het daarom niet, dan kijkt je baas je misschien ook niet meer zo vriendelijk aan. Ik vertel het mijn collega's nog lang niet in ieder geval! Misschien in maand 7.......? :)
Groeten Nanna.

Ik moest overgeven op het werk en heb het dus al verteld. Het team had het toch al door. Bij mijn eerste kindje heb ik het ook vrij snel verteld. Ik werk voor een kleine organisatie en er moest best wat geregeld worden. ik had op dat moment een jaarcontract en dat is gewoonn verlengd omdat ze erg tevreden waren over mijn werk.

Anne.

Terug
Bovenaan