Wanneer afspraak maken bij verloskundige?

Ha,

ik lees dat veel van jullie al een afspraak hebben bij de verloskundige. Dat brengt me even aan het twijfelen. Toen ik anderhalf jaar geleden zwanger was van de 1e, belde ik met 7 weken. Dat was ruim op tijd: de eerste afspraak plannen ze bij ons rond de 10 weken en je krijgt pas een echo met 12 weken. Zou het in die tussentijd zo veranderd zijn, of is het gewoon per plaats verschillend?
Ik heb nu dus ook nog geen afspraak staan (ben 31 juli of paar dagen later uitgerekend), maar dacht nog even een week of zo te wachten voor ik zou bellen.
Wel heb ik de vorige zwangerschap de hele tijd een te hoge bloeddruk gehad en kreeg ik hiervoor een hoge dosering medicijnen en heb ik aan het eind hiervoor een paar weken in het ziekenhuis gelegen. Zou het daarom nog verstandiger zijn om nu al sneller de verlosdkundige te bellen?

Wilmi

Hoi Wilmi,

Allereerst van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Volgens mij is het overal verschillend. De praktijk waar ik me nu weer bij heb aangesloten, heeft nu als standaard dat je tussen de 8 a 9 weken zwangerschap de eerste afspraak hebt en ook je eerste echo. Toen ik 2 jaar geleden zwanger was van Tijs, was het zo dat ik met 11 weken eerst een echo had en met 12 weken de eerste afspraak. Dus hier zijn ze wel veranderd.

Dus ik zou zeggen, bel gewoon, dan hoor je vanzelf hoe het bij jou verloskundige zit!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Wilmi.

Ik heb deze week gebeld en kan 27 december terecht.
Ik ben dan 8 weken en ik krijg meteen een echo.
Bij onze Teun heb ik die ook pas later gehad maar de verloskundigepraktijk hebben nu voort zelf een echoappparaat dus kijken ze rond de 8 weken of er 'iets' te zien is.
Erg fijn dus!

Groetjes Mikkie.

Hoi!

Ik heb vandaag gebeld, ben 5 weken zwanger en ze vonden het prettig dat ik vroeg belde. Ik kan in de 8e week al terecht en in de 9e week krijg ik al mijn eerste echo!
Ik zou dus maar zo vroeg mogelijk willen als ik jou was...helemaal gezien je bloeddruk!

Flower

Hoi Wilmi,

Gefeliciteerd joh! Ook ik heb volgende week al de eerste afspraak bij de vk. Al ben ik dan pas 7 weken en is er waarschijnlijk nog niets te zien. Helaas hadden ze geen plek meer op een later tijdstip en zou het dan veel en veel later worden en dat is te risicovol op mijn leeftijd. Nu maar hopen dat er wel wat te zien is dan volgende week he.

Ik zou zeggen maak een afspraak hihi...ik geloof dat ze het idd vervroegen tegenwoordig als ik al die reacties zo eens lees.

Succes er mee hoor :)

hoi!!

Ik heb net gisteren gebeld, ik ben nu 6 weken zwanger. Op 27 december kan krijg ik een intake gespek en met 12 weken de eerste echo!

groetjes Liset

Mama van Sarah 20-04-07 en hummeltje 01-08-08

onze vk is stervens druk,dus moet je wel op tijd bellen.ik heb gisteren gebeld (6 wk) en ik kon op zn vroegst over 4 weken komen,maar dan ben ik op vakantie,dus word het over 5 weken,op 8 januari.

Allemaal gefeliciteerd !! Ik ben zelf rond 31 juli uitgerekend, maar kan net zo goed begin augustus zijn. Ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Ga woensdag naar de huisarts, die wilde toch dat ik langskwam en dan gaan we bellen voor een afspraak met de vk. Zelf heb ik op verschillende sites gekeken en hebben ze het over 12 weken, dus wordt waarschijnlijk toch in het nieuwe jaar ... al zouden ze eerder een echo doen, dan wil ik wel weten dat er wat te zien is, dat ze al kunnen zien of het er goed uitziet en niet dat ze alleen zien dat ik zwanger ben. Dus dan maar liever, met moeite, wat langer wachten! Vinden jullie het ook zo onwerkelijk ?!?! Maar oh zo geweldig !?!? Zou het de hele wereld wel willen vertellen, maar doe dat echt pas in januari!

Terug
Bovenaan