wanneer 'echte' schoenen

A

Anoniem

Guest
Ik hoorde 'als ze 8 weken kunnen lopen'.
Maar bedoelen ze dan los lopen, of aan de hand lopen? Ik denk dat Kian nog niet zo toe is aan echt schoeisel, maar als we naar buiten gaan vind ik die slappe schoentjes/slofjes ook net iets te weinig. (natte/koude straat, niet zo stabiel). Hij loopt nog niet los, maar wel graag aan de hand.
De mamma's die meekletsen in het topic over schoenen, lopen jullie kindjes al een tijd echt?
En de mamma's van wie de kindjes 'beginnende' zijn. Wat voor schoentjes trekken jullie ze aan?
Liefs Nelleke

Julian loopt nu een week of 4 zelfstandig. Ik heb vorige week zijn eerste echte schoentjes gekocht. Wilde er eerst mee wachten omdat wordt aanbevolen dit pas te doen als ze 3 maanden zelfstandig lopen, maar met het oog op het weer en de temperatuur heb ik ze dus al aangeschaft, was het zomer geweest dan had ik nog gewacht. Hij heeft ze ook alleen maar aan als we naar buiten gaan en zodra we binnen zijn gaan ze gelijk weer uit om die voetjes lekker alle ruimte te geven om zich te ontwikkelen. Kindervoetjes staan nog krom (zoals de voetjes van aapjes, alsof ze zich willen vastpakken), dus die ruimte hebben ze wel nodig.

Groetjes,
Ellen mv Julian

hey nelleke,

mij is verteld door de voetpodoloog waar wij altijd heen gaan dat zodra ze kunnen lopen ze stabiele schoenen moet dragen ivm stevigheid van de voet.....Yoëll liep een dikke week alleen (los dus haha) toen wij echte schoenen hebben gekocht....
De zolen moeten wel stevig zijn maar je moet de zool helemaal omhoog kunnen drukken aan de teenkanten....(pffff leg ik het zo goed uit haha) dit betekent dat de zool flexibel is....

Als kindjes er aardig stappen aan de hand of aan tafel dan is een zachte flexibele schoen goed voor de voet want dan steunen ze   nog niet helemaal op de voet...

Maar het beste is om ze thuis op blote voeten te laten lopen als ze net los lopen....hierdoor word de bal van de voet vlakker waardoor ze sneller op de gehele voet gaan lopen ipv. op de tenen...

Nou dit is mij dus allemaal verteld weet dus niet echt of het allemaal zow is hahahaha.....

Liefs Denise

Met 10 maanden liep Mirthe los en met 11 maanden kreeg ze haar eerste schoenen zodat ze ook buiten kon lopen. Mijn zoon kreeg ook met 11 maanden zijn eerste schoenen maar hij liep toen nog voornamelijk aan de vinger mee. Maar wel lange stukken dus vandaar de schoenen zodat hij buiten ook mee kon lopen.

JA, binnen loopt ie altijd op sokken met anti-slip. Maar die stoffen schoentjes zijn leuk als ie in de wagen zit ofzo, maar als ie gaat lopen zijn die dingen zo nat of modderig. Niet dat ik daar bang voor ben, maar dan krijgt ie van die koude / natte voetjes. Dus daarom misschien al een iets steviger iets. Maar ja, hij loopt nog niet los. Dus ik wil wel voorzichtig zijn.

hier nog geen echte schoentjes
ben laatst wezen passen maar Lorenzo trekt zijn teentjes
en dan krijg je er geen schoen aan
er mij geadviseered dat wanneer hij goed op zijn
voetjes loopt dwz. de voetjes plat neerzet en zelfstandig loopt
dat hij dan pas aan schoentjes toe is
ik gebruik nu gewoon van die leertjes(zootjes)
en let buiten een beetje op het weer

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Mijn dochter liep ook een weekje voor haar verjaardag en mij hebben ze inderdaad ook aangeraden pas echt goede schoentjes na 3 maanden aan te trekken , Maar ik sluit me bij Daisy aan ...Want als ik naar buiten ga doe ik haar ook haar mooie laarsjes aan!!
En ze kan er al op rennen dus...Thuis Altijd op blote voetjes of maiilot als ze een jurk aan heeft!

Liefs lonneke

heej,

Isa heeft de eerste looptijd op allstars gelopen en daarna altijd ecco. Nu heeft dokter martins. Ik heb erg belabberde voeten en mijn ouders hebben altijd goede schoenen gegeven. Als ze dat niet hadden gedaan had ik bijvoorbeeld niet kunnen rennen in een zaal ivm door enkels zakken en nog meer van die flauwekul. Meike laten we schoenen aanmeten als ze minstens drie maanden loopt voor die tijd moet ze het maar ff redden slofjes en buiten dus niet lopen (vind ze niet erg hoor en anders doen we het wel eerder wil haar ook niet belemmeren).

Suuces
Renske

Terug
Bovenaan