Wanneer avondfles eruit?

<p> Ha beste mamas! </p><p>Leeftijd  baby: 3 maanden, 2 weken </p><p>gewicht: rond de 6 kilo</p><p>Drinktijden: 07/08 - 11 - 15 - 19 - 23 </p><p>Vraagje, mijn dochtertje krijgt nu in principe 5 flessen van 180+6 per dag, waarvan de laatste om 23. </p><p>Nu is het alleen zo dat ze alleen niet goed wakker te krijgen is voor de avondfles, ze drinkt hem ook bijna niet. 30,60 ml hoogstens.  </p><p>Het is niet dat ze vervolgens om 4 uur ofzo weer krijsend wakker wordt voor honger (hoogstens paar keer een speentje) sterker nog, ze is niet zo hongerig dat ze vervolgens om 07/08 u haar hele fles in 1 tuig opdrinkt, sterker nog soms blijft er nog 30,40 ml over. </p><p>Mijn vraag nu, het lijkt erop dat ze die 23 u fles vooralsnog niet perse wilt hebben, maar vind slapen van 19-07 best wel een flinke ruk zonder voeding, maar ik ga Haar ook niet blijven storen voor die 23u fles waar ze blijkbaar geen zin in heeft. Anderzijds hoop ik niet dat ze dan tóch ineens midden in de nacht wakker wordt en het schema weer helemaal vervormd. </p><p>Ik had 3 opties voor mijzelf bedacht, wat is jullie mening? </p><p>Mijn ideeen:</p><p>1. Gewoon weglaten en kijken wat er gebeurd </p><p>2. Wachten tot volgende week, 4 maanden, en dan om 19 rijstbloem erdoorheen doen en kijken wat dat d9et: en dan de 23 fles eruit.</p><p>3. Weeer Nog een paar daagjes aankijken; als ze (bijna) echt niks drinkt gewoon die van 23 eruit.</p><p> </p><p>Ben benieuwd, groetjes! Mama van Lily </p>
 
Wii hebben hier hetzelfde gehad, dochter dronk niet om 23.00, soms zat ik een uur en had ze echt maar 30 ml op.
toen ze drie maanden was ben ik daar mee gestopt, ik moest weer beginnen met werken en vond het zonde om wakker te blijven voor 30 ml. (Man werkt altijd Savonds, anders kon hij wakker blijven;))
toen ik de fles ging overslaan kwam zw vaak wel rond 4 uur voor voeding maar die dronk ze zo leeg en kon ik nog even terug naar bed voor m’n wekker ging. Ik ging er liever snachts een keer uit dan dat ik Savonds moest gaan wachten. En die nachtfles schoof telkens een beetje op dus daar waren we ook snel ‘weer’ van ‘af’. 
Maar het is het proberen waard, wellicht wordt er bij jullie gewoon doorgeslapen tot de ochtendfles. 
 
Ja.. bij ons doet mijn vriend het om 23 maar hij zegt het is de “moeite” bijna niet waard want ze lijkt er zelf niet op te zitten wachten. We hebben al een peuter van 3 dus om 0800 gaat hij ook “aan” dus nachtvoeding willen we echt niet???? 
we kijken iig zo nog even aan en dan zien we weer verder morgen. 
 
dankjewel voor je reactie iig!! 
 
Hier met 10 weken er al mee gestopt. Kleine werd er niet wakker voor. Sliep toen ook door tot 7 a 8 uur.  Nu pas met 6 maanden komt ie af en toe voor een fles snachts. Maar dan geven we hem de fles en gaan zelf weer slapen ?
 
Volgens mij zijn wij rond de 4 maanden gestopt met de laatste fles. We moesten haar elke avond wakker maken en heel veel dronk ze niet.
Dus besloten om ineens te stoppen en zien wat er zou gebeuren. Het pakte erg goed uit, ze heeft sindsdien bijna niet meer in de avond om de fles gevraagd (alleen in de periodes wanneer ze bijv tandjes krijgt, krijgt ze nog wel eens een fles) en ze slaapt sindsdien veel beter ?
 
Gewoon laten vallen en kijken wat de gebeurt. De enige manier om er achter te komen lijkt me. Ga zelf lekker een uurtje eerder naar bed, voor het geval er wel een nachtvoeding op het programma staat. Zo erg is dat nou ook weer niet.
 
Mijn zoontje was iets ouder en ik gaf borstvoeding, maar verder herkenbaar. Ik ben op den duur gewoon maar naar bed gegaan zonder avondvoeding, met de gedachte "ik hoor m over een paar uur wel". Werd de volgende ochend om 7.30 wakker! Ik zou het gewoon lekker proberen, zeker als er zo weinig meer in gaat...
 
Terug
Bovenaan