Wanneer avondfles eruit?

Hier geven we hem ook niet meer sinds zij 4,5 maand is. Ze is er nooit voor wakker geworden. Ik gaf hem toentertijd trouwens slapend in haar bed. 
 
Wij hadden hier precies hetzelfde toen M. 3 maanden was... Hij was met geen stokken wakker te krijgen voor die laatste fles (hij was toen ook gestart in het kinderdagverblijf, en dus heel moe 's avonds). Resultaat: grumpy baby die niet veel meer dronk. Anderzijds wilde ik die laatste voeding ook niet zomaar weglaten (want in het kdv dronk hij toen iets minder goed dan thuis, moest nog wat wennen) omdat hij op voor zijn start in het kinderdagverblijf die laatste fles wel bijna helemaal leeg dronk... In samenspraak met de vroedvrouw zijn we toen overgeschakeld op 210+7, 4 voedingen. Nu valt zijn laatste voeding ergens tussen 20 en 21 uur, en slaapt hij door tot 7 uur of langer (deze ochtend wakker gemaakt om 7.45 omdat we echt wel moesten beginnen voortmaken :D). Hij laat tussen de 3,5-5 uur tussen zijn voedingen, drinkt wel niet alle flessen leeg... maar hij is happy, slaapt en groeit goed, dus ik probeer dat wat los te laten :).
 
 
Wij hadden het zelfde 'probleem'. Bij week 10 zijn we er mee opgehouden. Ze heeft tot week 17 (nu 19 weken) klokje rond geslapen van 19:00 tot 07:00. Nu wordt ze rond 5 wakker voor de speen maar we geven dr geen fles meer.
 
Terug
Bovenaan