Wanneer baby in zitje op fiets? (ivm creche)

A

Anoniem

Guest
Drama de bezetting van de creches in Den Haag. Ik zou graag willen weten vanaf welke leeftijd een kindje mee kan op de fiets in een zitje. We moeten namelijk ons wel op creches gaan inschrijven die niet om de hoek zijn want nergens is plek. Ik vind het echt niet erg de eerste maand of 2 maanden te lopen, maar vroeg me af vanaf welke leeftijd een kindje in een zitje kan.

Alvast bedankt voor de reacties!

nb. we zoeken eigenlijk gastouderopvang maar die kan je pas 2 maanden voor de datum dat je opvang nodig hebt bellen en dat risico vind ik te groot!

Hoi,

Wat ik altijd begrepen heb, is dat een kindje eerst goed moet kunnen zitten. Hangt een beetje van het kindje af wanneer het goed kan zitten, de ene is wat eerder en de ander wat later.

Groetjes Rixt

Hoi,

Ja inderdaad je mag een kindje pas in een fietsstoeltje vervoeren als hij al goed kan zitten gemiddeld met 8 maanden. In eeen fietskar kunnen ze al eerder met de maxi- cosi.
Groetjes en succes ermee.

Hoi hoi,

je hebt ook speciale beugels voor de bagagedrager waarin je de maxi cosy kunt zetten.
Ik heb deze toevallig vorige week hier in de buurt gezien.
Wel een uitkomst.
Staat de maxi cosy ook nog stevig achterop.
Je hebt ook zoiets voor in de auto.
Staat die ook steviger dan zo los in de gordel.
Ik denk dat je bij een babywinkel of halfords ofzo wel die dingetjes ka halen.
Gewoon even informeren.

Groetjes Fanny

Je hebt een speciale maxi cosi drager..
Die monteer je op de fiets en daar je maxi cosi op.. zit ook vering op zodat je kindje de schokken niet krijg wat eigenlijk het geen is waarom ze niet zo snel op de fiets mogen.

even googlen.. je ziet ze voornamelijk 2de hands.

Liefs Jazzie

Dan mag je de baby nog pas vanaf 3 maanden meenemen ivm. de schokken en het nekje van de baby.

Dat is geen punt want de creche is toch pas na mijn verlofperiode.

Terug
Bovenaan