Wanneer baby in zitje op fiets? (ivm creche)

hallo,

ik weet niet of het handig is hoor. maar ik heb eeb buikdrager. dan heb je je kindje voor op de buik en schokt het voor mijn gevoel ook minder. en deze kun je ook voor veel meer doeleinden gebruiken.

groetjes

hoi hoi, Je kindje mag idd pas in het fietsstoeltje als het goed zelfstandig kan zitten. Maar let wel op dat je een buikdrager niet op de fiets mag gebruiken. Er zit dus niet veel anders op dan gewoon te gaan lopen!!

groetjes Petra

Algemeen geldende regel is dat kindje pas vanaf 9 maanden in fietsstoeltje meemag op de fiets. Ook al kan je kindje redelijk (los)zitten, op defiets krijgt het enorm veel schokken te verwerken, met elk hobbeltje dat je overgaat. En daar is het spierstelsel rond rug/ nek nog niet opgebouwd. Dat moet eerst goed aansterken.
Hier op KDV werd er gewaarschuwd, omdat er kort ervoor een kindje overleden is door gebroken nekje op de fiets. Ouders dachten dat het zo lief in slaap was gevallen. Wij hebben de 9 maandenregel aangehouden, wil er écht geen risico innemen. En bij deze spruit zal dat weer het 9mnd zijn!
Succes met vinden oplossing, groetjes, Mira

Klopt helemaal! 9 maanden en vervolgens moeten ze dan al wel heel stevig kunnen zitten. Mette kon al wel zitten maar had nog een handje op de grond nodig als ondersteuning en toendertijd heb ik het voorgelegd aan de kinderarts omdat ik daar toch moest zijn met haar en die zei absoluut niet doen voordat ze zonder steun langdurig kan zitten. Zo'n maxicosi drager is een oplossing maar ook die geeft schokken en wordt sterk afgeraden. Maargoed je moet iets he! Ik zag ze op marktplaatst staan die dragers.

gr.Ing

Terug
Bovenaan