Wanneer baby voelen bij 2de/3de zwangerschap

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben morgen 16 weken zwanger van ons derde kindje. 2.5 weken terug leek ik wat bewegingen  te herkennen maar mijn jongste is 9 jaar dus wat weet ik er nog echt van denk ik. Ik voel het af en toe als ik zit, als ik lig voel ik niks. Mijn 2de voelde ik bij 18 weken ongeveer.(elke dag) </p><p>Nu voel ik al 2 dagen helemaal niks meer en nu de ergste kwaaltjes zowat weg zijn( was ergggg misselijk) ben ik aan het stressen of alles wel goed zit. Wil ook niet de verloskundige bellen want dinsdag heb ik een geslachtsbepaling bij ze. En natuurlijk is gezondheid belangrijkst, maar ipv verheugen op de geslachtsbepaling ben ik nu meer op focussen 'als het hartje maar nog klopt'</p><p>Terechte angst/stressen en dus direct vk bellen of maak ik me nergens om druk en afwachten tot dinsdag?</p>

Er zal niks mis zijn met je kindje maar dat is de issue niet. Het feit dat jij er stress van ondervind is reden om te bellen. Is niks om nog weekend in te gaan met zon onzeker rottig gevoel. Vk heeft veel liever dat je effe belt langskomt en gerustgesteld wordt. ??

Ik ben nu net 23 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik voelde het pas echt met 19 weken. Had gedacht het eerder te voelen omdat het mijn 2e zwangerschap is, maar dat was dus niet zo. Mijn eerste kindje voelde ik ook rond 19 weken. Dus ik zou je er niet druk om maken!

Ik ben zwanger van de derde. Voelde het kindje pas rond de 20 weken. Bleek ook dat de placenta aan de voorkant ligt dus logisch dat het dan lastiger te voelen is!

Hoi!
Hier ook zwanger van de derde en mijn jongste is ook 9.. ?
Ik voelde mijn derde bij 15 weken. Het waren echt al doffe plopjes. De oudsten tussen de 16 en 17 weken, dat voelde eerst meer als een 'kriebel'. In het begin had ik er ook wel eens dagen tussen zitten dat ik niks of minder voelde, wat eerst even maakt of je twijfelt of je het goed gevoeld hebt. 
Het zit vast goed! En dat de misselijkheid weg is nu hoort juist bij deze zwangerschapstermijn (heerlijk!).
Groet,
Eefje

Lieve dames 

Super bedankt voor jullie gerustellende berichtjes. Ik heb besloten de vk niet te bellen maar mijn best te doen niet meer te stressen en gewoon proberen te genieten. Nog even en dan kan ik mijn wondertje weer zien. Misschien omdat het zo dichtbij is dat ik ging stressen. Zal wel spanning zijn.  
Eefje hoe oud is jouw oudste? Mijn 11. En hoe ver ben jij?

Fijn weekend dames. Nogmaals bedankt ???

Hey! Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de baby voor het eerst met 15 weken. Bleek erg vroeg te zijn voor een eerste zwangerschap. Nu zwanger van de tweede en voelde dit kindje al met 11 weken. Nu helpt het wel dat mijn kinderen niet zo veel gaan schelen (mijn oudste is straks 23 maanden als de tweede komt), dus ik wist nog hoe het voelde. Ik dacht dat het niet zo vroeg kon, maar volgens de VK kon het wel. Was alleen ergens wel heel vervelend dat ik het zo vroeg voelde, want het zorgde ook voor veel zorgen als ik de baby een paar dagen niet voelde. En dat was ook super normaal, hoorde ik! Ik ben morgen 21 weken, en voel de baby sinds 17 weken dagelijks. Verklaring: Dit kind is gewoon enorm druk, mijn placenta ligt achter en weinig demping aan de voorkant (weinig buik, om maar even zo te zeggen). Dus vanaf het moment dat je de baby begint te voelen, is het heel normaal om het nog niet iedere dag te voelen! Komen genoeg dagen dat het juist af en toe in de weg zit als de baby weer eens bezig is ;)

Hihi bedankt Jomie. Ik leek vanmiddag weer wat te voelen maar maak me nu echt minder zorgen door jullie berichtjes. Zo gek, dacht niet dat ik me zo onzeker kon voelen bij een 3de. Dit weekend verjaardag bij mijn zus dus genoeg afleiding hihi. Geniet van je zwangerschap! ( kan niet wachten om elke dag de kleine te voelen)

Terug
Bovenaan