Wanneer begin je met diksap/roosvicee

wonderbaby2016

New member
Hallo mama's,

even een rare vraag;) Mearle is behoorlijk overstuur geweest ivm obstipatie, ze kreeg hier al druppels voor van kindicol, extra water in de fles, en van de ha lactulose. Dit laatste gebruik ik liever niet. Nu heb ik haar gisteren een beetje roosvicee laxo gedaan (40cc) en kwam de boel rustig op gang en heeft ze uit zichzelf zonder te huilen de luier volgemaakt;) vandaag kwebbelt mevrouw er weer vrolijk op los. Vanaf wanneer is een flesje met roosvicee/diksap normaal? en wat zou je het beste kunnen geven?

Liefs Marjolein
 
Hoi Claudia;)

volgens mij zeggen ze vanaf 6 maanden, wil het nog even navragen op cb. Heb wel wat gegoogled, de meesten geven de voorkeur aan diksap omdat daar minder suiker in zit. Als ik Mearle water gaf dan kreeg ze het niet weg:( en nu een klein beetje roosvicee laxo met water en mevrouw is weer tevreden gelukkig:D

bedankt voor je reactie liefs
 
Hier een sept mama, de roosvise weet ik niet precies vanaf waneer je het mag geven..
Maar ons meisje krijgt al vanaf 4,5 maanden iedere dag zo'n 60cc diksap (eigen merk van de jumbo) deze mag vanaf 4 maanden..maar dat staat ook gewoon op de fles.
Als ze van die roosvise beter poept en goed reageerd enzv dan zou ik het gewoon blijven geven.
Succes ermee
 
Lijkt mij niet zo'n probleem hoor.. Onze dame is 15 weken en de kinderarts adviseerde ons 2 weken geleden maar meteen met vaste voeding te starten, niet te wachten tot 4 mnd, vw. Reflux. Zolang ze er geen last van heeft...
 
Terug
Bovenaan