Wanneer beginnen jullie met bijvoeding? en hoe?

hoi

ik ben erg benieuwd wanneer jullie beginnen met fruit/groente/pap.
bij mn dochter moest ik op advies van de kinderarts al met 2.5 maanden beginnenmet fruit, omdat ze niet kon poepen.
bij jens is dat niet nodig gelukkig, maar weet nog niet psies hoe en wanneer ik ga beginnen.

weten jullie het al, en hoe ga je de dag indelen met bijvoeden?

groetjes riana

Hoi Riana,
Bijvoeden "mag" van mijn cb pas met 6 maanden. Vanaf 4 maanden ben ik begonnen met rijstebloem in de laatste fles en af en toe probeer ik fruit. Nou dat laatste is geen succes, ze vind het verschrikkelijk. Ik heb een kind nog nooit zo hard zien griezelen hihihi. Ik dacht dat ze gewoon moest wennen aan de smaak, maar na 3 weken vindt ze het nog steeds niks. Ik doe het dan wel een 1uur na de fles van 11.00 omdat ik anders bang ben dat ze de fles niet leeg drinkt als ik het ervoor doe. Met groenten ben ik nog niet begonnen, daar wacht ik nog even mee anders krijgt ze ineens zoveel nieuwe dingen.

groetjes Sonja

hoi!

Ik geef borstvoeding en wil het eerste half jaar geen bijvoeding geven. Ik denk wel dat als ik eenmaal met bijvoeden ga beginnen ik de Rapley methode wil gebruiken. Daarbij speel je in op de natuurlijke wensen en behoeften van je kind. Zodra hij/zij er aan toe is kunnen ze dan zelf hun stukjes fruit of groenten gaan pakken en eten. Mij lijkt dat een leuke maar vooral hele natuurlijke manier om met bijvoeden te gaan beginnen. Je krijgt dan volgens mij niet van die taferelen van een huilend kind met een kwabber banaan prut op zijn kin.... Ze eten ook geen prakjes maar stukjes die ze zelf beet kunnen pakken. Je moet het anders maar even googlen er is echt een hoop informatie over, ook op een borstvoedingsite, weet alleen niet meer welke.
Het is een soort voortzetting van voeden op verzoek eigenlijk.

Groetjes, Bebek

haha,  wat grappig! Op precies hetzelfde tijdstip en hetzelfde antwoord. Volgens mij gaan onze kindjes dezelfde start krijgen.  Goed trouwens dat jij er nog even bijverteld wat Rapley inhoudt.

Hoi,

Omdat mijn bv terug loopt en joshua nog niet de kv-fles wil drinken (probeer het elke dag). Krijgt hij ongeveer eenderde van een potje fruit per dag, hij vind het heerlijk en wil steeds meer hebben (dat vind ik niet goed dus blijft het bij eenderde, hij huilen natuurlijk)
Wel leuk vind ik dat hij met zijn benen gaat trappelen en gaat lachen  als hij weer fruit krijgt, zo lekker vind hij het hihi. Oh ja Joshua is 3 en een halve maand en ik ben net begonnen ermee. (2 potjes nog maar gehad, zelf ook eenderde gegeten, is ook zo lekker hihi). Ik geef niet als de bv voldoende is (wisselt per dag). Hij heeft geen last van zijn darmen daardoor, maar helaas zit er veel allegien in de family (ook fruitallegie) maar het kon gewoon niet anders.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Terug
Bovenaan