Wanneer beginnen jullie met bijvoeding? en hoe?

quote: Pauwtje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 10:15:56'));

Ik ga wachten tot 6 maanden en dan gaan we de rapley-methode toepassen!

Hoi,

ik heb ff op website gekeken en idd lijkt me dit veel leuker en leerzamer. Dus met 6 maanden krijgt mijn mannetje ook de rapley-methode zijn groente en fruit. Al lijkt me voor de 6 maanden nog te gevaarlijk voor evt verslikkingen enz. Dus nu nog ff met potjes, hopen dat hij dat wel anders wil dan.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ik wacht tot 6 maanden ivm verhoogd risico op allergie. Ik ben zelf allergisch (en mijn vader, moeder en broer) en Christian heeft nu al neiging tot eczeem...
Die Rapley, nog nooit van gehoord, maar klinkt best leuk... ik zal me er eens in verdiepen!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13,5 weken)

waarom verschillen de meningen van de cb zo ontzettend qua fruit? De een zegt met 3 maanden, de ander met een half jaar. Ik vind dat eigenlijk wel vreemd.....geven die mensen dan hun persoonlijke mening ofzo?

Ik weet het nog niet zo goed met dat fruithapje. Het lijkt me leuk om Sanne haar gezichtje te zien, maar wat is goed voor haar?

Groetjes, Tess.

Dag Allemaal

Ik had er nog niet echt over nagedacht, maar was via een andere discussie op www.borstvoeding.com terecht gekomen. Daar staat veel interessante info over bijvoeden! Ik denk dat ik ook voorlopig ga wachten. Loek is nu 3 mnd dus het is nog niet nodig, al kijkt hij de boterhammen elke dag mijn hand en mond uit... Mij sprak het bijvoeden-op-verzoek wel aan. Kan op de rapley-manier, die mij eigenlijk ook wel aanspreekt.

Groeten
Rosanne

Esther krijgt al sinds een paar weekjes fruithap. Eerst een paar babylepeltjes, nu ongeveer één klein stuk fruit per dag en dan een paar dagen achter elkaar dezelfde fruitsoort. Ze vindt het heerlijk en slaapt op eens ook veel beter. Misschien omdat ze meer verzadigd is?
In haar laatste fles krijgt ze rijstebloem en dat doet het ook geweldig.
Als ze gewend is aan fruit en we de meest voorkomende soorten hebben getest op allergische reacties (zitten niet in de familie maar je weet maar nooit), gaan we met groenten beginnen.

Esther had altijd honger en ik krijg het idee dat dat komt omdat ze zo hard groeit. Ze had echt behoefte aan meer eten en eet ook vanaf dag 1 goed van een lepeltje. Ze vindt het heerlijk en geen krampjes of wat dan ook. Poepen gaat beter dan ooit. Kortom, in Esthers geval is de bijvoeding echt een uitkomst!

Groetjes,

Eveline

ps: In de Ouders van Nu van een paar maanden terug stond iets over de Rapley-methode, de voors én de tegens en praktijkervaringen. Misschien ook handig om op te zoeken?

wanneer ik ermee ga beginnen weet ik nog niet.momenteel is hij nog echt niet aan toe,maar dat kan over 2 weken wel heel anders zijn.
ik heb er wel veel over gelezen en ik heb gelezen dat met groente beginnen beter is,omdat het minder prikkelend is voor de darmpjes,minder allergeen en bovendien voedzamer.de adviezen van t cb vind ik zoiezo al raar en vaag,bv over het wanneer beginnen.maar hun hebben het dus altijd eerst over fruit,terwijl wetenschappelijk aangetoond is dat groente beter is.wel eng hoor,die onzekerheid.ik ga me er nog eens goed in verdiepen.die rapley-methode lijkt me ook wel goed,meteen zelfstandig eten.
groetjes kari

bedankt voor die rapley tip.
ik had er zelf nog niet van gehoord, maar het klinkt goed doordacht, logisch en leuk. Ik en overtuigd.

Van het CB wordt ik ook niet veel wijzer. Ik denk dat je uiteindelijk vooral naar je kindje moet kijken als je weer eens wat nieuws met eten probeert, trial and error zeg maar

Terug
Bovenaan