Wanneer beginnen jullie met fruithap?

Wij zijn afgelopen weekend begonnen met kleine beetjes fruithapje. Amber (3 1/2 maand)  gaf in principe zelf aan dat ze wel wat anders wilde dan melk (ze zat te smakken en te kwijlen als wij gingen eten) Tot nu toe gaat dat gewoon goed hoor.
Wij volgen ons gevoel gewoon. Wat ze op het cb zeggen (hier zelfs zo gek dat arts en verpleegkundige elkaar tegen spreken over het beginnen met hapjes) neem ik met een berg zout. Ik luister en denk daarna wel wat ik ermee kan doen.
Ik zou zeggen volg gewoon je gevoel.

Hallo,

Wij zijn ook eerder begonnen met fruit. Onze dochter was nog 4 maanden en krijgt elke dag een paar lepeltjes fruit, tevens krijgt ze in al haar flessen rijstebloem!

hoi,

mijn zoontje krijgt al vanaf 3,5 maand fruithap.
nou moet ik zeggen dat hij erg hongerig is en dat hij er echt aan toe was.
maar ik ben het er echt niet mee eens dat ze die potjes vanaf 4 maanden alleen maar verkopen om te verdienen.
hebben jullie weleens gehoord van de Keuringsdienst van Waren.
die zou het echt niet toelaten geloof mij nou.
en ik ben ook van mening dat het niet uit maakt of je nu met 4 maan den begint met bijvoeding of met 6 maanden.
eens moeten de darmen en het maagje er toch aan gaan wennen om vast voedsel te gaan verwerken.
je moet gewoon afgaan op wat je kindje aangeeft.
als ze er aan toe zijn weten ze ook aardig wat ze met een lepeltje moeten.
en nog een tip als ze er echt niet aan wil laat ze op een bijtring bijten.
dan krijgen ze een beetje het idee van wat ze moeten met iets wat je in hun mond stopt.

veel succes en volg je eigen gevoel!!!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga idd af op m'n gevoel, heb het de volgende dag weer eens geprobeerd maar het is nog nix. Misschien over een maandje weer eens kijken?
Ze kijkt nl. al wel echt het eten uit onze mond dus vandaar dat ik al zo iets had van, laten we eens kijken of ze al wil.

Dus voor ons nog ffies wachten!

Groetjes Gerda

Terug
Bovenaan