Wanneer beginnen met babykamer?? En wel of niet een zwangerschapscursus??

hallo

Hier is de babykamer al een week of 5 af, allesl igt al helemaal klaar, en hoeft niks meer aan gedaan te worden :)))

Bij mijn eerste was ik er ook heel snel mee... vind het altijd zo leuk als je er lekker doorheen kan lopen, en lekker snuffelen!

Voor mijn dochtertje is het ook heel erg leuk, ze weet het al vanaf dat ik 8 weken zwanger ben, dus duurd best lang voor een klein meisje ( 5 jaar)
Die vindt het dus helemaal prachtig, dat de babykamer al helemaal klaar is!

Cursus heb ik niet gedaan bij mijn dochter...e n nu zal ik deze ook weer niet doen, ikheb er niks mee,.... en zal er ook niks mee krijgen ook!

Bij mijn bevalling vroeg de gyn ( werdt op het laatste moment medish) waar ik wel geen cursus had gedaan, vond dat ik de weeen zo goed opving, en weg pufte, en toen ik zei dat ik geen cursus had gehad, keek hij echt van zoooo dan e n toen zei hij, je doet het echt perfect meid!!!

Dus tsja cursus nodig??? naar mijn idee niet!
Maar dit is idd per persoon verschillend

xxx

Hai,

Ik ben zwanger van de 2e en weer werk ik me rot om alles optijd af te   krijgen.  (ik ben 36 weken). We hebben allebei de keren het kamertje rond de 20 weken besteld maar dan nog.. Er zit een levertijd op en als het dan binnen is... Ik vind bestellen met 20 weken niet te vroeg dus. Ik moet  echt beter leren plannen...hihihi. Ik bedoel de kamer was studeerkamer en waar laten we die troep..., dan nog verfen, accesoires uitzoeken, babywasjes doen enz enz. Kortom begin optijd en geniet!

gr.Ing

Dit is onze tweede en zodra we wisten dat ik zwanger was zijn we aan de slag gegaan met het kamertje. Dat was namelijk een soort opslag geworden van allerlei zooi en dat moet allemaal een plek krijgen. Een enorme opgave, dus zijn we maar alvast begonnen.

Omdat dit de tweede is schuiven we de babymeubels gewoon door en krijgt Lotte een nieuwe kamer. Dus we hoeven geen nieuw kamertje te kopen. Het is dus vooral opruimen, kitten en schilderen.

Wat de cursus betreft, ik heb geen cursus gedaan de eerste keer. Ik moest vanaf 22 weken plat liggen ivm een bloeding aan mijn placenta en kon daardoor niet. Ik had me opgegeven voor Samen Bevallen. Ik heb het boek 'Veilig bevallen' uit m'n hoofd geleerd  en dat ging prima.
Ik denk dat het ook van jezelf afhangt. Ik heb een vrij hoge pijngrens en schiet niet zo snel in de stress. Mijn bevalling is heel relaxt en snel verlopen. Ik heb niet een keer hoeven puffen of wat dan ook, dus ik zou niet weten hoe een cursus me daarbij had moeten helpen.

Ik kan me voorstellen dat het heel nuttig kan zijn en als je denkt dat je de behoefte hebt moet je zeker gaan. Maar ik ga nu ook de tweede keer niet naar cursus.

Groetjes, Marisa

De babykamer is bij ons zo goed als af, alleen nog de gordijnen wat afwerkingen hier en daar. De kamer was een opslag geworden en was sinds de verhuizing nog niets mee gedaan.
In november hadden we beide vakantie dus we zijn er toen mee aan de slag gegaan.

Zwangerschapcursussen, yoga en zo dat is niets voor mij. Ik heb ooit ontspanningsoefeningen gehad bij Cesar therapie en die kan nog steeds goed toepassen.
Ik heb helemaal niet de puf om savonds nog naar een cursus oid te gaan, daar ben ik veelst moe voor.

hallo,
ik ben bijna 9 weken.
en wij zijn al langzaam aan het kamertje begonnen.
daar moest nog wel wat aan gebeuren.
de kinderkamer en wandelwagen zijn besteld,dus hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.
ik heb al twee kinderen en daar was ik ook op tijd mee, om alles klaar te maken.
ik ga op zwangeschaps gym, heb ik bij die anderen ook gedaan, en ik vond dat wel fijn.
en natuurlijk op nagym. dat is leuk om dan weer iedereen terug te zien, en verhalen uit te wisselen.
groetjes

Terug
Bovenaan