wanneer beginnen met de volgende????

het zou niet mijn keus zijn, maar ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten. Sommigen kiezen er ook bewust voor om er 5 jaar ofzo tussen te laten. Vind ik persoonlijk weer te lang.
Wij gaan weer beginnen in oktober, dan is Vera 16 maanden.
groetjes

Iedereen moet dat echt helemaal voor zichzelf weten lijkt mij. Zelf zouden we het helemaal niet erg gevonden hebben maar ja ik ben nog niet zwanger en Alice is bijna een jaar dus dat zit er niet meer in!

Groetjes

De eens is er eerder klaar voor als de ander..........of heeft er zo zijn en haar reden er voor om er weer eerder voor te gaan.

Zelf ben ik nu ook zwanger, we verwachten de 2e als Daan 15 mnd is. Dit is een bewuste keuze. We wouden altijd al weinig leeftijds verschil, maar er is ook een kans dat ik met een paar jaar onvruchtbaar ben.......

hoi hoi

djesslyn krijgt er rond 18 sept een broertje bij.. zelf is ze dan 15 maandjes. wij hadden wel nog alle tijd want ik ben 20 jaar en mijn vriend 23, maar toch hebben we er bewust voor gekozen (oke we hadden het niet zo snel verwacht)

ik blijf een paar jaar thuis.. omdat ik er ook echt zelf voor ze wil zijn en niet dat een ander persoon mijn kinderen troost als ze pijn hebben of verdrietig zijn.. en omdat ik nog zo jong ben dus toch niet gek veel zou verdienen kunnen we dat geld ook makkelijk missen! en als ze dan wat ouder zijn heb ik nog genoeg jaren voor me om te werken.

groetjes jessica

Hoi hoi,

Ik vind het een zeer persoonlijke keuze.
Ikzelf wil nu nog niet aan een tweede kindje beginnen omdat ik daar zelf nog niet klaar voor ben, lichamelijk niet (ik wil nog aardig wat kilootjes kwijt) maar ook psychisch nog niet. Ik ben dan ook van mening dat er in deze geen goed of fout is. Als mensen er voor kiezen om de kindjes snel na elkaar te krijgen, dan is dat hun keuze en ik kan dan alleen maar blij voor ze zijn.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

lees me stukje terug en het komt een beetje over alsof ik het er niet mee eens ben dat andere moeders hun kinderen naar de creche brengen maar dat is natuurlijk niet zo!

Hoi

Ja het is maar net wat iedereen zelf wil, ik denk ook dat het scheelt of je een makkelijk kindje hebt, dan denk je eerder aan een 2e dan dat je elke avond gebroken bent.
Zelf willen we weer beginnen als Jayden 15 maanden is, als het dan redelijk snel lukt, schelen ze 2 jaar ongeveer, wij vinden het idd ook leuk als ze samen opgroeien.
En zelf zit je er dan ook nog helemaal in, met de luiers af en toe s'nachts wakker worden enz enz.

Maar ja ieder z'n eigen keuze toch

xxxjes

Onze dochter is 20 maanden als de tweede komt. Hier hebben we bewust voor gekozen (om er weer voor te gaan in ieder geval. Ik wilde ze snel op elkaar hebben, indien mogelijk, zodat hun ontwikkeling een beetje gelijk op gaat. Niet zodat ze wat aan elkaar hebben, want mijn zus en ik schelen anderhalf jaar en gaan pas sinds een paar jaar goed met elkaar om.
We hebben een zwaar eerste jaar gehad, mede doordat ze erg ziek is geweest. Pas sinds dat ze een jaar is slaapt ze af en toe een nacht door. Wij kiezen er dan ook voor om 'tropenjaren' te maken. Ik geniet dat ik nu wat meer vrijheden krijg en vindt het fijn dat als de jongste van de slaapjes af is, we er dan helemaal van af zijn.

Zelf vindt ik dat overal wat voor te zeggen valt. Ik zie om me heen ook mensen die er vier jaar tussen hebben. Voordeel dan is dat je weer alle tijd hebt voor een tweede. Iedereen moet dus lekker doen waar zij zich goed bij voelt(voor zover je het voor het kiezen hebt natuurlijk)

Terug
Bovenaan