Wanneer beginnen met Vitamine D?

Hoi allemaal,

Onze dochter is nu 9 maanden, 72 cm. lang en ze weegt 8300 gr. Sinds afgelopen weekend is dit haar voedingsschema:

08.00 uur 200 ml (6 schepjes) opvolgmelk met pap
's ochtends fruithapje
12.30 uur boterham en  100 ml  (3 schepjes) opvolgmelk
's middags rijstwafeltje en sapje
17.00 uur potje warm eten
19.00 uur ongeveel 125 ml vruchtenyoghurt  

Tot vorige week kreeg ze 's avonds ook nog een fles met 6 schepjes opvolgmelk, maar nu dus nog maar in totaal zo'n 300 ml. Volgens mij moet ik nu beginnen met het geven van vitamine D, klopt dat? En zo ja, hoeveel heeft ze nodig?

Dit voedingsschema is ook op advies van het CB, maar het lijkt me zo weinig als ik het vergelijk met de verhalen op dit forum. Iemand ideeen hierover?

Groeten!
 
je begint met vit d als je minder dan 500ml opvolgmelk geeft.
met bv begin je vaaf dag 1
met zuigelingenvoedin (kunst) zit je al gauw op de 500ml perdag en hoef je dus niet bij te geven.
 
Hoi,
Voor Quinten gebruik ik de vitamine D druppels van Davitamon.
Hij vindt het lekker en dat is wel zo prettig.
Hij krijgt 5 druppels per dag. Maar dat staat ook op de verpakking.
Groetjes Melanie
 
Hoi

Ik moest van mijn CB beginnen met vitames D als mijn dochtertje minder opvolgmelk binnen kreeg dan 300cc.Ze krijgt nu gewone melk ipv opvolgmelk s'morgens en s'middags en s'avonds een flesje met opvolgmelk dus ik moet het wel geven.Ze is nu 10 maanden....

Kuzzz Kim
 
Bij mijn zoontje begon ik met gewone melk toen hij op 2 weken na een jaar werd. Vanaf dat moment begon ik ook met vitamine D druppels. Elke ochtend krijgt hij Bambix pap en in die warme melk druppel ik die drupjes. Ideaal !
 
Terug
Bovenaan