wanneer beginnen met zindelijk maken ? en hoe?

hallo,

even een vraagje op welke leeftijd ong worden jullie kinderen zindelijk ?
en hoe doen jullie dat?

mijn zoon word in feb 2 en we hebben al wel is geprobeerd op het potje te plassen
maar dat wil hij niet heb het op een sirieuze manier geprobeerd en op een leuke manier maar hij plast er niet op

hij gaat er soms wel op zitten maar dan er ook meteen weer af en 5 min laten plast ie ergens anders:s

dus we zijn maar getopt omdat we dachten meschien is ie er ng niet aan toe en op de wc verkleiner wil ie ook niet

want ik ben zwanger van onze 2de 15 wkn en ik wil hem in ieder geval voor de geboorte overdag zindelijk krijgen als het lukt ik ga hem niet dwingen want dat werkt toch niet.

maar hoe doen jullie dat precies en ook s,nachts?

groetjes

senjo
 
hoi hoi,

Ik heb ook een zoontje van nu 2 jr en 5 mnd. Ook ik probeer hem te stimuleren in het zindelijk worden. Een aantal keer in de week gaat hij op het potje en doet dan ook regelmatig een plasje; zelfs al 2 keer gepoept.

Ik laat hem merken dat ik het heel goed van hem vindt en samen brengen we het plasje naar de wc, trekken door, handjes wassen en klaar. Verder loopt hij overdag gewoon in een luier rond en doet daar ook vaak een plas of poep in.

Ik heb onlangs bij de bieb een leesboekje over zindelijkheid gehaald en deze lees ik regelmatig voor. Hij vindt het reuze interessant.

Als hij niet op het potje/wc wil, vind ik het ook prima. Hier maak ik verder geen punt van. Ik heb wel ergens gelezen dat de meeste kinderen overdag zo rond hun 3e verjaardag zindelijk zijn. Hoe het 'snachts gaat, weet ik niet.

Misschien heeft iemand anders nog een tip?!

Groetjes mamabinck.
 
hallo

ik heb een dochter van nu 3 en een half
zij is zindelijk geworden 2 maanden voor haar 3e jaar.
ik heb gewoon de luiers afgedaan en gezegt die is voor baby's
het is heel snel goed gegaan.
maar voor jou misschien een tip

je ziet bij blokker of maskramer van die stickers die je in de wc pot kan plakken daar kan je dan op richten misschien vind hij dat wel leuk om te doen en word hij zo zindelijk.

voor snachts wagt tot hij droge luiers heeft en prijs hem smorgens als dat zo is werkte bij mij ook na een week droog te zijn heb ik haar zonder laten slapen maar laat haar wel rond 22.00 uur ff plassen en dat gaat heel goed geef ook savonds niet veel drinken meer helpt ook vaak

hoop dat je er wat aan hebt

groetjes   evelien
 
Gewoon op vaste tijden op het potje blijven zetten.
En op een gegeven moment inderdaad gewoon thuis geen luier meer om doen. Moet je wel wat vaker wassen misschien, maar meestal gaat het het snelst.
Maar ook dan zijn er nog peuters, die dat niks kan schelen dat ze in hun broek plassen... Dus ja, soms is het niet makkelijk om je peuter zindelijk te maken.
Zelf heb ik er helemaal niets aan gedaan. Mijn zoontje vroeg toen hij anderhalf was zelf of hij op de wc mocht plassen. Meteen deed hij een plas. Toen twee maanden lang gewoon geregeld op de wc plassen en geen luier meer om thuis. Met 21 maanden zindelijk met plassen, en nu is hij net 2 en sinds twee weken ook zindelijk met de ontlasting. Alleen met slapen heeft hij nog een luier om.
 
Hoi,

Ik zou echt wachten met zindelijk maken tot je kindje er aan toe is.  
Onze oudste zoon hebben we in de zomer van 2004 zindelijk gekregen. Hij was 2 jaar en 3 maand toen we ermee begonnen. Het was perfect weer dus we lieten hem lekker in zijn blootje in de tuin rondlopen zodat hij precies doorhad wanneer hij aan het plassen / poepen was. Potje buiten gezet en zodra hij wat deed of wij dachten dat hij wel moest hebben we hem erop gezet. Hij is een echt strebertje en vond het allemaal heel interessant.Hij was 2 jaar en 6 maand toen hij zowel overdag als 's nachts zindelijk was.
Onze 2e zoon hoopten we afgelopen zomer 2006 zindelijk te krijgen maar dit lukte niet. Hij was toen 2 jaar en 6 maand en er duidelijk nog niet aan toe. We hebben besloten een paar maand te wachten en toen hebben we hem op vaste moment op de wc gezet. Dit was direct als hij 's morgens uit bed kwam voor het middagslaapje en erna en weer voor het slapen gaan. Dit hebben we een poos volgehouden en op een gegeven moment begon hij het ook zelf door te krijgen. Toen hebben we hem ook een half uurtje nadat hij had gedronken op de wc gezet en natuurlijk wanneer hij het zelf aangaf. En dan komt het moment dat de luier af gaat. Wel wat natte broeken maar ik was supertrots op hem en hijzelf ook. 's Nachts hebben we gewoon gewacht met het afdoen van de luier nadat hij een heleboel nachten achtereen een droge luier had. We hebben de avondmelk wel afgeschaft maar maken hem niet wakker als wijzelf naar bed gaan om te plassen. Sinds 2 weken slaapt hij nu in een boxershort en heeft 1 foutje gemaakt!!
Nu hebben we nog 1 zoon in de luiers, hij is 1 jaar en 6 maand.  We wachten  wel af wanneer hij er aan toe is.

Groeten Natasja
 
wij hebben zelf een dochtertej van 2 jaar en 2 maanden.
Het is een hele slimme en snelle meid.. en gafzelf al aan als ze moest plassen dus ben ik begonnen et het potje..

Wij doen het doormiddel van een sticker systeem..
elke x als ze iets in het potje doet mag ze een sticker uitzoeken en opplakken op een blad op de koelkast.. aan het eind van elke rij krijgt ze een speciale sticker met veel glitters (het zijn allemaal stickers van pooh want die vindt ze geweldig).
en als het hele blad vol is krijgt ze een kleinigheidje.

Ik moet zeggen het werkt super de 2e dag was ze al gelijk droog.
Ik ben er nu bijna een week meebezig en het gaat super. ze geeft het zelf aan en als ze klaar is wil ze het zelf weggooien en staat ze te zwaaienen roept ze "dag poep!! en dan rent ze gelijk naar het stickervel.
Overdag slaapt ze nog en ook dan haal ik haar droog uit bed.

S`nachts begin ik nog niet aan,, eerst overdag goed volhouden..

Maar inderdaad begin er niet mee als ze er nog niet klaar voor zijn....

Heel veel succes.
 
Hoi,
Mijn zoontje werd pas zindelijk met 3 jaar en 3 maanden.. Het is misschien wat laat, maar hij was er echt nog niet aan toe.

Wat ik heb gedaan, is uitleggen dat hij een grote jongen is en dat hij wel zonder luier kon.. Natuurlijk moest hij wel eerst  onderbroeken hebben. Daarom zijn we naar de winkel gegaan en mocht hij mooie Bob de Bouwer onderbroeken uitzoeken. Daar was hij zo trots op, en wilde ze ook gelijk aan. Hij krijgt veel complimentjes (niet te overdreven) en af en toe een cadeautje..

Het gaat hartstikke goed, en we willen ook binnenkort 's nachts de luier afdoen, omdat hij bijna altijd droog is.

Veel succes, Mylene
 
Hoi Mylene,
Onze oudste is nu 3 jaar en 3 maanden en is volgens mij nog lang niet van plan zindelijk te worden. Hij vindt het ook niet echt vies zo'n luier heb ik het idee. We hebben alles geprobeerd: stickers in het vooruitzicht gesteld (heb al een mooi boekje klaarliggen), in de onderbroek laten lopen (resultaat: 4x dweilen...), lief en speels mee omgaan en ook een beetje plagend ("jij bent toch geen baby meer" "alle vriendjes plassen ook al op de wc"....). We hebben ook een potje, maar dat vindt ie helemaal niet boeiend. Kortom: ik weet het niet meer.
Er wordt vaak gezegd: als ze er aan toe zijn, dan geven ze het zelf wel aan. Maar ik begin me toch wel zorgen te maken. Eind oktober (al!) moet ie naar school....
HELP!
 
Terug
Bovenaan