wanneer beginnen met zindelijk maken ? en hoe?

Hoi,


Onze zoon van net 3  is nu een maand zindelijk. Ook ik maakte me ontzettend zorgen van o jee straks gaat hij naar school en dan is ie nog niet zindelijk. We hebben hem in de kerstvakantie geen luier meer aan gedaan en het stickerbeloningssysteem ingevoerd. Hij heeft 1 dag twee keer een natte broek gehad en hij vond dit zo erg dat hij vanaf dat moment droog is en ook de nachten gaan al goed.
Ik ben in de zomer ook met hem bezig geweest maar toen was de interesse er totaal niet en ook een natte broek vond ie toen niet erg. We zijn er toen  maar mee gestopt. Ik denk dat hij er nu gewoon aan toe was.
Als het niet lukt gewoon stoppen en even wachten het komt idd vanzelf.

Groetjes Marian
 
Hoi Patricia,
Misschien doe je dit al... maar anders:
Zet het potje midden in de kamer, ook als hij een luier aanheeft. Interesse wekken.
Ziet hij het, als iemand naar de wc gaat? Doe het voor. Kan hij zien dat het niet eng is.
Ga samen met hem mooi ondergoed uitzoeken.
Je kan proberen een onderbroek onder z'n luier te doen, voelt vies aan! het is wel even veel wassen.
Vooral niet boos worden bij een ongelukje. Wij zeiden altijd: "oeps ongelukje, maakt niet uit he, kan gebeuren.."
Als je begint met zindelijkheidstraining, moet je het doen in een rustige periode, geen stress, zorgen dat je zelf ook uitgerust bent.
Heel veel succes! hoop dat je hier iets nuttigs uit kunt halen.

Ben benieuwd, of het gaat lukken, maar het is nou eenmaal zo, dat sommige kinderen pas zindelijk worden op de basisschool.

Liefs Mylene
 
Hoi!
Dank voor je reactie. Wel lastig hoor. We hebben sinds 3 maanden nog een klein knulletje erbij en onze oudste reageert hier echt op! Hij vraagt erg veel aandacht, luistert slecht, is soms wild met zijn kleine broertje....niet echt een rustige periode dus. maar goed, binnenkort gaan we inderdaad het (verstofde) potje maar eens uit de badkamer halen en hier beneden in de kamer zetten. Dan hem in zijn onderbroek rond laten lopen en kijken of ie er op wil.
Hij gaat overigens al heel lang af en toe met ons mee als wij moeten plassen. Hij vindt het reuze interessant om de wc rol af te rollen, aan het kraantje te zitten en door te trekken.......Maar ja, zelf er op zitten is er niet bij nog. We gaan het wel zien!
Groetjes!
 
hallo ik heb een dochter van 3,5 jaar en met haar begon ik al met 14 maanden op de wc te zetten soms lukte het en dan kreeg ze een snoepje maar op een gegeven moment wilde ze echt niet meer en toen zijn we er even mee gestopt tot een paar weken voor haar 2de verjaardag toen ging het weer goed maar nu had ze het door dus kreeg ze wel heel veel snoep ben toen begonne met stickers plakken op een poster dat werkte ook goed dus in een goeie week was ze overdag zo goed als droog je moet ze nog wel steeds vragen of ze moet plassen maar ja ik dacht als ze dat overdag kan moet dat snachts ook lukken en inderdaad ik maakte haar wel even wakker om een uur of 11 om te plassen en dan bleef ze droog er was maar 1 ongelukje gebeurt het is maar een paar weken geweest dat ik haar snachts wakker heb moeten maken want ze werd boos ik wil slapen kreeg ik dan te horen maar haar bed bleef droog wel als ze wakker werd als een gek naar haar en na de wc toe en zo heb ik haar droog gekregen met haar 2 jaar precies groetjes natasha
 
Terug
Bovenaan