Wanneer beginnen met .......

Hoi hoi,

Sven krijgt zijn speentje in bed, als we lang weggaan in de auto of als hij erg moe is. Verder overdag eigenlijk niet.

Qua drinken krijgt hij zijn pap nog in de fles en de rest in een tuitbeker. We oefenen in bad met de gewone beker maar of hij giet alles in 1 keer over zich heen en verslikt zich of (als mama het doet) het gaat  zo langzaam dat hij bijna niets drinkt. Dat laat ik dus nog maar even voor wat het is hoewel het CB dat liever anders ziet....

Ik ben nog niet bezig met zindelijkheidstraining hoewel ik wel denk dat Sven er over een tijdje wel aan toe is. Als hij heeft gepoept roept hij heel hard BAH. En hij kan ook niet slapen als hij gepoept heeft dus hij voelt het wel. Nu nog wachten tot hij van tevoren roept ipv als hij al gepoept heeft! Misschien volgend jaar zomer als het mooi weer is, dan kan ik hem in zijn blote gatje buiten laten lopen....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi hoi

Ryan heeft zijn speen vanaf een maand of 8 al niet meer overdag
ik zag toen dat hij er met het spelen helemaal niet naar omkeek dus heb ik hem weggehaalt overdag en hij heeft er niet meer naar gezocht .
dus speen alleen in bed of als hij ziek is , of onderzoeken krijgt in het ziekenhuis.
ik heb er werkelijk een hekel aan als kinderen die al lopen bijv, in de winkel met een speen in lopen BAH en al helemaal als ze gaan praten met zo'n ding in de mond haha

Ryan heeft zijn papfles 's morgens en 's avonds nog in een fles .
overdag de tuitbeker met thee of roosvicee. water na het poetsen uit een gewone beker.

Potje daar zijn we nog niet mee bezif sterker nog heb hem nog niet eens in huis.
hij is pas 16 maanden en loopt net dus alles op z'n tijd vind ik.

groetjes moekje

Hoi,
Sven heeft ook nog een speen, maar alleen in bed of tijdens langere autoritten. Vind het ook nog niet zo nodig om het al af te leren...

Fles is hier de deur uit gegaan met de 1e verjaardag. Drinkt meestal uit een tuit of uit een pakje met een rietje.
Fles vind ik zo baby-achtig en niet nodig....Pap krijgt hij uit een bordje.

Zindelijkheid...lijkt me voorlopig helemaal niet aan de orde....Ook hier al wel een potje en een brilverkleiner...maar geen interesse voor en hoeft van mij ook nog niet,

Liefs, Anouk

Hoihoi,

Levi heeft zijn speen vnl   las hij gaat slapen of als hij moe/ziek is. "sOchtends zeggen we "speentje in het..." en dan loopt hij zelf naar zijn bed om zijn speen erin te gooien. Ik heb er zelf geen moeite mee dat hij een speen heeft en als hij rond de drie is geven we de speen wel een keertje met sinterklaas mee.

Levi krijgt zijn melk (nutramigen nog steeds) uit zijn fles end e rest drinkt hij uit een tuitbeker of een rietjes beker. Hij kan wel uit een beker drinken maar ik heb zelf geen zin die zooi die het dan wordt.

Wij hebben met de oudste 2 nooit aan potjestraining gedaan, sterker nog ik heb nog nooit een potje in husi gehad. De oudste was met 2 1/2 ineens 's nachts zindelijk. Echt heel raar want we dachten in eerste instantie dat we hem te weinig drinken gaven omdat zijn luiers 's ochtends droog waren. Na 3 maanden ofzo  kwamen we op het idee: hij zou toch niet zindelijk zijn? weldus en teon hebben we hem overdag steeds op de wc gezet als hij het zefl aangaf. Ook eigenlijk geen brilverkleiner ofzo en met 3 was hij helemaal zindelijk. Bij Noa ging het eigenlijk hetzelfde en bij Levi willen we het ook weer zo aanpakken. Gewoon als hij er zelf aan   toe is anders wordt het toch een oefenloos verhaal. Ik zie het bij vrienden die het heel erg hebben gepushed en helemaal trots waren dat hun kind met 2 "zindelijk" was. Hij plast nu met 7 nog in zijn bed en hij is ehct geen uitzondering.

Maar ik zou gewoon doen wat jijzelf het beste vind, ga gewoon op je gevoel af.

groetjes chimene

Het afleren van een speen hoeft bij ons iig niet. Dylano heeft alleen in het begin een tutje gehad, maar pakte daarna zijn duimpje. Hij duimt niet de hele dag, alleen als hij erg moe is.

Dylano krijgt ook al vanaf zijn jaar geen fles meer, maar drinkt uit een gewone beker. Als we op pad gaan, hebben we een rietjesbeker voor hem.

We willen aan potjestraining gaan beginnen als hij er zelf aan toe is. Dus als hij er zich van bewust is, dat hij ook idd wat doet. Hij is nu 19mnd, hoop dat het niet te lang meer duurt, maar dat komt vast wel goed.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan