Wanneer beginnen voor 2de kindje

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben 5mnd geleden moeder geworden van een mooie dochter. Ik heb een soepele zwangerschap en bevalling gehad. Ik merk dat ik het zwanger zijn mis en al stiekem vooruit kijk naar een 2de kindje. We hebben enorm mazzel met onze dochter makkelijk kindje eet goed slaapt braaf door. Ik ben nu net 35 geworden en wil niet te lang wachten om voor een 2de te gaan proberen. Lijkt me ook fijn om ze niet te ver uit elkaar met leeftijd te krijgen hebben ze veel aan elkaar. Wat zijn jullie ervaringen hoeveel tijd is ideaal?</span></p>
 
Dat ligt aan jou natúúrlijk!
Ikzelf ben 32 volgende mnd 33 en 1 zoontje van 2 en momenteel zwanger van 2e kindje. Ik vond de ontwikkeling van mn zoontje erg belangrijk die wilde ik niet missen als er een 2e kwam dan gaat de aandacht daarna toe... 
Maar ik snap je klokje tikt door. Denk jaartje wachten? Dan kan je dochter net staan... wie weet al eerder hahaha ...
 
Mn zoontje begint nu te leren op potje. 
Half jaartje een jaartje wachten? Misschien tot je van bv af bent?... je moet natuurlijk wel herstellen van je bevalling. En ritme krijgen in jullie leven. Succes en geniet van jullie dochtertje 
 
 
 
 
Jij voelt natuurlijk het beste hoe je lichaam zich voelt , maar in principe staat er 9 maanden om te ontzwangeren. Ookal heb je geen zware bevalling gehad, je lichaam moet wel weer goed herstellen.  Persoonlijk zou ik wachten tot je eerste kindje ongeveer een jaar is en dan voor een tweede gaan. Het is wel makkelijk als je kleintje al zelf kan lopen als je opnieuw zwanger zou zijn. Anders ben je straks hoogzwanger en moet je elke keer nog je kindje tillen. Dat je eerste zwangerschap makkelijk was, betekent natuurlijk niet dat de tweede ook automatisch makkelijk zal zijn. Zou wel heel fijn zijn, maar het kan natuurlijk anders zijn dan dat je had gedacht. 
Maar je moet doen waar jij/jullie je goed bij voelen. 
 
Het leek ons leuk om er 1,5 jaar tussen te hebben. Dus als ons zoontje 9 maanden is, weer zwanger zijn. 
Bij de eerste was het in 1x raak. We gingen er vanuit dat dat niet weer zo zou zijn. Daarom begonnen toen ons zoontje 7mnd was. Niet actief met ovulatietesten enzo, gewoon maar zien hoe het zou gaan. Overmorgen is mn zoontje 9 maand, ik ben inmiddels 10 weken zwanger. Het is zwaar, ik ben kotsmisselijk de hele dag en nacht. Maar met hulp van man en familie red ik me wel. Jammer dat ik niet zoveel met ons zoontje kan doen momenteel, maar hopelijk duurt dat niet lang. 
 
Ik ben enorm van me kleine meid aan het genieten en vind elke mijlpaal die ze doormaakt prachtig om te zien! Maar daarom heb ik het gevoel ook dat nog zon prachtig wondertje zo veel zou toevoegen aan ons gezin. 
Ja ik vind de regel 9 mnd op 9 mnd af ook een goede vuistregel! Voor me gevoel is het herstel wel klaar maar inderdaad om alle reserves enzo weer aan te vullen en er mogen nog wel een paar kilo’s af. 
Het is absoluut niet zo dat ik ervan uit ga dat de tweede zwangerschap net zo soepel verloopt als de eerste maar ik kan me voorstellen dat als je een zware zwangerschap gehad hebt langer moet herstellen en misschien anders op je bevalling terug kijkt dan ik. Ik denk dat de heimwee die ik heb naar het zwanger zijn komt omdat ik een soepele zwangerschap heb gehad. 
Praktisch denk ik ook van het is super makkelijk is om een 1ste kind te hebben die je niet meer hoeft te dragen die een beetje zelf mobiel is. Maar gevoelsmatig kan het me niet snel genoeg zijn. 
 
Mijn eerste is ruim 3 en ben nu weer 12 weken zwanger. Ze is straks bijna 4 als nr 2 geboren wordt. Persoonlijk vind ik dat ideaal. Ik moet zelf niet denken aan 2 zo kort op elkaar. En heimwee naar zwanger zijn, ken ik niet haha. Ik vind zwanger zijn eigenlijk helemaal niet leuk. Maar ik zou zeggen: Doe vooral wat je zelf wilt. Het is een heel persoonlijke keuze. Succes! 
 
Hoi, ik snap je gevoelens helemaal! Ik heb het zwanger zijn ook gemist en hoop dat ik het allemaal nog een keer mag meemaken. Maar nu mijn zoontje ouder is (ruim 8 mnd) hoeft het van mij niet zo snel meer. Het is zo leuk om hem te zien ontwikkelen en de wereld zien te ontdekken! Daar wil ik nu even alle aandacht voor hebben, het gaat zo snel en het is zo'n mooie en bijzondere tijd. Succes met je keuze!
 
Wat leuk om te lezen en ook voor mij herkenbaar. Ik ben nu ‘onverwacht’ zwanger van de tweede. Mijn eerste kindje is 6 maanden. Omdat de eerste keer zwanger worden lastig was, zijn we wat anders gaan kijken naar zwanger worden.
wij zijn helemaal op ons gevoel afgegaan en weinig leeftijdsverschil leek ons wel heel leuk. Minder aandacht naar de eerste vindt een baby/ kind vast jammer, maar dat geldt ook voor een ouder kindje. Ik voel me wel vrijwel hersteld, terwijl dat misschien achteraf niet het geval is. Ik ga het hopelijk allemaal ervaren.
Die vooral wat bij jullie past. Succes!
 
 
 
Terug
Bovenaan