Wanneer beginnen voor 2de kindje

Ik ken het gevoel. Ik kreeg mijn eerste met 32. En wij willen graag 3 kinderen, dus ik zat ook met mijn leeftijd te kijken. We hadden wel een jaar gewacht en zijn toen weer ervoor gegaan. Ik was 34 toen de tweede werd geboren. Er zit 2 jaar en 2 maanden tussen de twee. Achteraf gezien had ik liever gewild dat de oudste wat ouder was. Die zit in een leeftijd dat je echt je handen vol hebt en je minder tijd aan de baby kan besteden dan je zou willen. We hebben besloten dat we, als we voor de derde gaan, de jongste 2 jaar moet zijn. Dan ben ik minimaal 37 jaar. We hopen dat het dan nog steeds allemaal makkelijk gaat.
 
Hier mis ik de zwangerschap ook best wel. Ondanks dat ik geen gemakkelijke zwangerschap heb gehad hihi. Mijn zoon is nu net 1 jaar en wij gaan op voor een broertje of zusje. Wij zitten nu in de tweede ronde, ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren deze keer. 
 
 Hey Iris,

De vraag die je stelt is zoooo persoonlijk.
Als je er klaar voor bent, ben je er klaar voor.
Ik herken je gevoel wel een beetje hoor.
ik was ook 35 toen ik zwanger raakte, had ook wel een beetje het idee in mijn hoofd dat ik niet meer zwanger wilde raken als ik 36 was.
Ben nu 36 en 25+3 weken zwanger van mijn 3e.
Tussen mijn 1e en 2e zit 2,5 jaar en tussen de jongste en deze precies 4 jaar.
Mijn meiden zijn dus al vrij groot 6 en bijna 4.
Vind het heel leuk dat de meiden zo dicht op elkaar zitten, maar vind het ook wel lekker dat ze straks allebei naar school gaan en ik dus echt even tijd heb om van mijn laatste kleine moppie te gaan genieten.Volg je gevoel, alles heeft zijn voor en nadelen.
 
Ik had precies tzelfde als jou Iris! Al ben ik dan nog jong en had het wat dat betreft geen haast, ik wilde graag weer zwanger zijn en geen groot verschil tussen de kindjes.
Omdat het zwanger worden bij de eerste nogal moeizaam is gegaan, besloten we toen onze dochter 6 maanden was mijn spiraal te laten verwijderen. Het was binnen 2 weken raak. Er zit dadelijk dus 1 jaar en 3 maanden tussen de 2 kindjes. Superleuk lijkt me het. Ik vind het een heel groot voordeel dat onze dochter nog niet loopt en nog 3 slaapjes op een dag doet. Zo heb je zelf ook wat rust en hoeft je niet steeds achter de kleine aan te blijven rennen, vooral als je jezelf ff niet lekker voelt. Ik denk dat alle leeftijden voor- en nadelen heeft, maar als je het echt wilt, zou ik me zeker niet laten tegenhouden door wat andere mensen denken/zeggen. 
 
ligt aan jouw hoe ben jij lichamelijk en geestelijk
wij wouden  wegen s ziekte van oudste wachten masr toen we dat haddrn gezegd was ik zwanger duszit er 1.5 jaar tussen
tussen 2 en 3 zit 2.7 jaar tussen  was rustiger
vond ik maar  ik was jonger ben nu 33 en jongste is 4
 
Terug
Bovenaan