Wanneer begon bevalling 1e kindje.

Om 01.45 snachts met 40+6 begonnen de weeen. Ik zou eigenlijk de volgende dag ingeleid worden dus ben erg blij dat het vanuit zichzelf begon! Uiteindelijk is mn dochter om 17.50 geboren

Bevallen met precies 38 weken. Om sochtend half 10 braken me vliezen terwijl ik uit bed stapte en om 12.56 was ze al geboren. Dat ik in het ziekenhuis aan kwam om 11 uur bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben. 

Bij 40+5 is de bevalling vanzelf op gang gekomen zo rond half 11 's ochtends. Had al direct regelmatige weeën. Om half 6 kreeg ik een ruggeprik en om 0:26 is ze uiteindelijk geboren. Ik zou die dag een afspraak hebben om te bespreken wat we zouden doen om de bevalling op gang te brengen. Dat heb ik dus niet meer gehaald. 

Ik ben met 41 weken ingeleid omdat het kindje bijna geen vruchtwater meer bleek te hebben en er eiwitten in mn urine zaten. Rond 9 uur weeenopwekkers gekregen en om half 3 was ie er.

Bij mijn eerste kreeg ik op 38+6 ‘s avonds de eerste krampen. In de nacht werd het erger, maar in de ochtend toen het licht was stopte het weer. Die avond weer hetzelfde verhaal. Verloskundige noemde het een valse start.
Daarna 2 dagen rustig en op 39+2 bwgon het weer en had ik bij de controle al 5 cm ontsluiting.   Dit was om 12.00 en uiteindelijk is ze om 21.50 geboren in het ziekenhuis.
Bij mijn tweede ging het een stuk vlotter. Op 39+1 om 7.00 braken mijn vliezen. Om 8.30 begonnen de weeen en om 11.45 is hij geboren!

Hoi! Mijn bevalling is een beetje raar gegaan haha. Ik heb met 36+6 in het ziekenhuis gelegen met weeën (zat onder de magische grens van 37 weken), maar die zetten niet door. Ik had wel al 4 cm ontsluiting.
Zo heb ik nog een week rondgelopen, en op zaterdagavond (37+6) braken mijn vliezen om 22.30u. Een uur later, om 23.30u begonnen mijn weeën, maar ik had meteen een weeënstorm. Dat betekent dus geen pauzes en in mijn geval een hele snelle ontsluiting. Op zondagnacht om 1.29u is onze zoon geboren, dus uiteindelijk met precies 38 weken. Ik heb eigenlijk maar een bevalling van 2 uur gehad, want ze tellen vanaf de eerste wee.... Dat is erg snel voor een eerste kindje, maar hij wilde er gewoon uit ;) Met de tweede krijg ik aparte belinstructies, omdat ze verwachten dat dit kindje nóg sneller gaat komen. Wel heb ik mijn bevalling als zeer positief ervaren!

Terug
Bovenaan