Wanneer begon jullie kleine met kruipen???


Hoi hoi,

onze Amy is nu een dikke 6 maanden oud. Ze kan eigenlijk nog niet kruipen. Vroeg mij af wanneer jullie kids begonnen met kruipen cq tijgeren?
En klopt het dat het niet goed is als je je kind op haar kont laat zitten? Ze zit namelijk al aardig stabiel. Maar hoorde dat dat de ontwikkeling schaadt als je dat te vaak doet.

Groetjes mammie van Amy en ???
 
Hoi
mijn zoontje (9,5 maand nu) begon met achteruit kruipen toen hij ongeveer 7,5 maand was. Was heel grappig om te zien, hij zat echt klaar op handen en voeten om naar voren te gaan, maar hij wist nog niet hoe dat moest.  En schoof hij constant naar achteren. Maar toch kwam hij waar hij wezen moest!

Bij 8,5 maand had hij ineens door hoe hij naar voren moest.
Dus nu kruipt hij het hele huis rond. Zodra ik naar de keuken ga, komt hij erachter aan.
Zo schattig!

Wat betreft het zitten, weet ik niet. Volgens mij kan het geen kwaad hoor, als je kindje vrij stabiel zit. (Mijn zoontje raakte op een gegeven moment echt gefrustreerd van het liggen en wilde ook rechtop. maar in het begin was dat allemaal niet zo stabiel, dus constant ondersteunen of in de wipper.....).

Groetjes,
Judith  
 
Hallo mama's,


Mijn zoontje is 9.5 maand oud en hij kruipt ook al 2 weken achteruit.

Ben benieuwd wanneer hij vooruit kan kruipen.


Groeten,
mama van Emir
 
Ik zit op babymassage en die wordt gegeven door een kinderfysiotherapeut.

Zij zegt dat het belangriijk is dat kindjes gaan kruipen, omdat ze daarbij beide hersenhelften gebruiken. Als ze vaak zitten heb je kan dat ze gaan kontschuifen en daarbij gebruiken ze maar 1 hersenhelft.
Dus je kindje vaak laten liggen (op de buik)!

 
nou mijn dochter ging pas kruipen met 11 maanden had er voor de tijd echt geen zin in en mijn zoontje nu al met 7,5 maand begon hij te tijgeren en met 8,5 maand kroop hij goed.
Het zitten van die kleintjes zo vroeg is slecht voor de rug en qua ontwikkeling is het beter dat ze vanuit kruip gaan zitten zodat ze het zelf leren.

kruipen is erg goed voor de heupjes ook.

Lees ik het goed ben je nu zwanger .???

 
Onze dochter is nu 7 maanden en kruipt ook nog niet. Ze probeerd het wel als ze op de buik ligt,maar het lukt nog niet. Ik denk dat er geen leeftijd aan gebonden is. Mijn nichtje Amy kroop ook pas na zo'n 16 maanden. Ieder kind is anders en ook daarom uniek. Het komt vanzelf wel. De ene is er vroeg mee en de andere wat later. Als ze verder maar gezond is.

En kunnen we je feliciteren of begrijp ik het verkeerd?

Groetjes Pascalle
 
Onze zoon (nu 3 jaar) kroop bij toen hij 11 maanden was. Onze dochter (nu 13 maanden) begon bij 7 maanden te kruipen......
Het kruipen is inderdaad belangrijk voor de ontwikkeling van de beide hersenhelften.
groetjes Chantal
 
quinten kruipt sinds 1 week en hij is nu 15 maanden hij ging tijgeren toen hij een maand of 9 was dus tja ligt aan het kind
hij loopt wel al een maand langs van alles maar nog niet los
 
Terug
Bovenaan