wanneer begonnen jullie met andere voeding?

Hallo even een vraagje van een moeder,
mijn dochter van 4 krijgt 3x borst 1x fles per dag en dat vinden ze te weinig, maar als ze niet meer melk wil dan??
ze wil wel heel veel melk als ze de fles krijgt wil ze 300cc:eek: dat is hardstkke veel dus ik dacht dan heeft ze MEER honger, dus een fruithapje ofzo maar dat werd me AFGERADEN daar mocht ik absoluut niet mee beginnen wat dacht ik wel niet, ik was dus helemaal van m'n stuk, maar op kant en klare hapjes staat vanaf 4 maand, waarom is dat dan??

Groetjes Manon Mama van Tess 4mnd
 
Hoi Manon,

Wat kunnen ze bij het CB je van de stuk brengen he als nieuwe moeder ;)

Hoe zwaar is Tess? en hoeveel cc krijgt ze?
Ze moeten per lichaams kg gewicht 150 cc melk drinken.

Je kan toch ook overgaan op flesvoeding als ze daar meer van drinkt?

Vroeger werd er al bij 4 maanden bij gevoed, heel veel mensen zijn erop tegen. Ze adviseren het niet om te geven om de kans op allergie te verminderen.

Ik zou gewoon is kijken hoe ze reageert op fruit

Succes!
 
oh ja om je vraag te beantwoorden hihi

Ik ben met 5 maanden begonnen met bijvoeding, ze vond er alleen niets aan. Ze at hier en daar een paar hapjes. Ze begon pas rond de 7 maanden echt goed te eten, en het is dan nog steeds BIJvoeding.

Maar elk kind is anders ;)
 
oh ja om je vraag te beantwoorden hihi

Ik ben met 5 maanden begonnen met bijvoeding, ze vond er alleen niets aan. Ze at hier en daar een paar hapjes. Ze begon pas rond de 7 maanden echt goed te eten, en het is dan nog steeds BIJvoeding.

Maar elk kind is anders ;)
 
haha leuk dat je ook nog op mijn vraag antwoord;)
ja dan brengen ze je in erge onzekerheid, dan denk ik, ik voel toch wat mijn kind wil??!!
tess was vorige maand 6040 gram, maar met borstvoeding drinkt ze 200cc en met flesvoeding 300cc ik weet dat dat teveel is maar met 200 is ze absoluut niet tevreden.
ik moet volgende week maandag weer naar het cb.
maar banaan kan toch geen kwaad??
 
het cb raade mij met ongeveer 4 maanden aan om met fruithapjes te beginnen. zodat ze het een beetje gewend zijn als ze 6 maanden zijn en het echt nodig hebben.
in het begin had mijn zoontje aan 3 hapjes genoeg.
maar zo kon hij er mooi aan wennen.

ik mocht ook een beetje dixap geven als mijn zoon wat dorst had tussen de voedingen door
 
ik zou trouwens niet met banaan beginnen daar kunnen ze moeilijk van poepen.
ik had in het begin vaak iets met appel of peer.
als dat goed gaat kan je wel eens een beetje bannaan doen. maar niet teveel of neem gemengt fruit.
maar nog geen kiwi of sinasappel
 
om mee te beginnen kan je het beste appel of peer doen.
Ik heb peer toen gedaan, het is natuurlijk heel vreemd voor ze ineens een lepel in hun mond. Dus houd de camera gereed ;)
 
Terug
Bovenaan