wanneer begonnen jullie met andere voeding?

Hoi,
Een kindje wat bv krijgt adviseren ze later met bijvoeding te beginnen idd met oog op allergie en tot 1jaar is het ook nog bijvoeding.
Ik heb ook bv gegeven en ben met 5-5.5mnd begonnen met af en toe een paar hapjes fruit!
De fles die jij geeft is dat ook bv? Ze kunnen zowiezo moeilijk zeggen dat dat teveel is want als je borst geeft weet je nooit wat ze binnen krijgen, ik heb bijv geen flauw idee wat die van mij binnen kregen aan cc's.
Gewoon doen wat jij denk dat goed is een kind wat flesvoeding krijgt begint ook met 4mnd met fruithapje dus als jij denkt dat het tijd daarvoor is!

Gr MJ
 
Lees net nog dat sabrina zegt dat je ook meer flesvoeding kan gaan geven als ze daar meer van drinkt maar dat zou ik absoluut niet doen, jou bv heeft een andere samenstelling dan flesvoeding dus die cc's kun je totaal niet vergelijken, zeker die bv blijven geven en stoppen te kijken naar cc's!
Gr MJ
 
Je dochter is 4 maanden en 6 kilo?
Dan groeit ze toch hartstikke goed?

Het cb is erg ingesteld op flesvoeding en gaat dus uit van om de zoveel uur zoveel cc.
Bij borstvoeding werkt het anders want dan ga je uit van wat je kindje nodig heeft.
Als jou kindje aan 4x drinken per dag genoeg heeft, dan is is dat goed.
Ze groeit goed (tenminste daar ga ik vanuit bij 6 kilo op 4 maanden, al weet ik natuurlijk niet wat haar geboorte gewicht was)

Ik ben zelf begonnen met een fruithap bij 5,5 maand.
Maar achteraf gezien had ik beter even kunnen wachten want pas bij 6,5 maand leek ze er echt behoefte aan te hebben.

Ik zou zeker niet overgaan op flesvoeding omdat ze daar meer van zou drinken. Ze doet het hartstikke goed dus waarom zou ze meer moeten drinken?
 
hallo, allemaal bedankt voor de reacties, tess was bij haar geboorte 3000 gram, ik wil sowieso overgaan op flesvoeding omdat ik 3x in de week werk, dan werkt bij mij borstvoeding niet goed, ik kan wel op mijn werk kolven maar dan kan ik me op de een of andere manier niet ontspannen en dan schiet de melk niet toe.

het ene flesje dat ik geef ik kunstvoeding.
ik ga vanaf vandaag afbouwen naar flesvoeding, daar is ze zelf maar ook ik rustiger van, en 4maand bv is knap toch? als je de vrouwen soms hoort over bv, vooral de jongeren, en zelf ben ik nu net 19 dus ik ben trots op mezelf:)
haar gewicht is ook goed maar ik heb het gevoel dat ze behoefte heeft aan meer.
ik heb net een flesje afgekolfde melk gegeven 250cc en die had ze in 10min. op.

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borstvoeding?? moet je nog afkolven enzo omdat je anders gaat lekken??

Groetjes Manon Mama Van Tess vandaag 4 maand.
 
Hallo, allemaal bedankt voor jullie reactie.

tess groeit ook goed, maar ik heb het gevoel dat ze meer nodig heeft, ik heb net een flesje afgekolfd 250cc en aan haar gegeven, die had ze met 10 min, op en ze is nu nog niet tevreden.
het ene flesje dat ik geef ik kunstvoeding, maar ik wil de bv afbouwen omdat ik 3x per week werk en ik kan op mijn werk wel afkolven maar daar kan ik me op de een of andere manier niet ontspannen en dan schiet de melk niet toe.
en ik vind 4maand ook een mooie periode toch?
er zijn veel moeders die klagen over zere borsten toeschieten,lekken etc. etc. vooral de jonge moeders, zelf ben ik ook jong moeder, ik ben vorige maand 19 geworden.

Heeft iemand ervaring met het afbouwen van bv?
moet je dan ook nog afkolven i.v.m lekkende borsten??

Groetjes Mama van Tess
 
1 tip vanaf mijn kant:
luister niet te veel naar t cb!
luister meer naar je moeder gevoel, en kijk goed naar je kindje.
als jij eet, zie je dan dat je kleine meid dat ook wilt?
als je een lepeltje voor haar mondje houd, doet ze dan haar mondje open?
zo ja, dan kan je makkelijk beginnen met die potjes hoor! (eigenlijk liever zelf maken)
idd banaan zorgt voor verstopping.

en wat qua allergie betreft:
ga nog niks door elkaar mixen!
dus neem of appel, of peer enz.
kijk goed of je kind nergens op reageert, en gaaf daarna pas een ander soort fruit.
als je verschillende soorten fruit heb gegeven, kan je ze gaan mixen.

liefs, do

 
Het maakt niet uit of je begint met groenten of fruit.

Begin met 1 ding en geef dat een paar keer en kijk of je kind daar goed op reageert. Geef dan weer iets anders een paar keer achter elkaar.

Wat betreft het afbouwen dat kan je het beste 1 voeding per week afbouwen.
Dus je vervangt bijvoorbeeld eerst de voeding rond lunchtijd met kunstvoeding. Als je last krijgt van je borsten dan kolf je even tot ze weer soepel voelen. Dus niet helemaal leeg kolven, maar de druk eraf halen.
Na een paar dagen (misschien iets langer) hoef je niet meer te kolven want je lijf snapt dat er geen voeding nodig is om die tijd.
Dan vervang je een andere voeding met kunstvoeding.

 
Terug
Bovenaan