Wanneer bekend maken?

<p>Hallo,</p><p>Ik ben nog maar erg pril (5 weken) zwanger,  maar ik weet niet zo goed wanneer ik mijn ouders en schoon familie ga vertellen. </p><p>Ik ben voorzichtig omdat  we al 2 miskramen met 9 en 10 weken gehad hebben.  Onze eerste miskraam was onze eerste zwangerschap en 2e zwangerschap liep gelukkig goed.  3e zwangerschap ook miskraam bij 10 weken vorige jaar op de oud jaarsdag. Mijn ouders wisten niet dat ik toen zwanger was.  Heb ze ook niet meer verteld.  </p><p>Gezien we dus 2x miskraam gehad hebben ben ik een beetje bang dat ik verdrietig kan maken mocht het mis  gaan.</p><p>Oorzaak van de miskramen is niet duidelijk.  Ze hebben aan dat het missed abortion is. </p><p>Ik vind het ook lastig om voor mij te houden.  Aantal directe collega's weten nu wel. En ook heel snel geen ik last van de opgezette buik. Heb ook van nature een buikje maar dan valt het extra op. </p><p>Hoe zouden jullie het doen als jullie mij was.? Vertellen of toch wachten tot 12 weken echo?</p><p>Gr.</p><p> </p><p> </p>

Wij hebben inderdaad gewacht tot de termijnecho en mijn werk zelf nog wat later. Alhoewel het bij mij ook overduidelijk was ;-)

Wij hebben het de (schoon)ouders bij 5 weken al verteld... familie, vrienden en werk gaan we denk ik na de eerste echo al doen. Is misschien vroeg, maar voor ons wel praktischer ivm het boeken van vakantie, etentjes en feestjes. Ik twijfel ook vaak of het wel handig is en wat nu wel of niet goed is, maar ik ben het 'liegen' eigenlijk ook al zat...
Ik snap dat je nog even wilt wachten gezien het verleden, maar wellicht ook wel fijn als je het met een aantal mensen kan delen als het niet goed gaat? 

Ik ben vandaag zes weken en heb volgende week de eerste echo. Ontzettend spannend!
Mijn ouders en schoonouders weten het sinds afgelopen weekend. Ik vind het juist heel fijn om zowel onze blijdschap als mijn onzekerheid en angsten te kunnen delen. Mocht het misgaan dan hoef ik ze niet alleen slecht nieuws te brengen. Ik zou dat namelijk niet kunnen verzwijgen.
De rest van de familie en het werk komen wel na twaalf weken. 

Ik ben nu ook een 5 weken zwanger , heb  verleden weekend al verteld aan onze ouders. Het is ons eerste en ik wil zowel het geluk als de tegenslagen met ze delen. Ookal loopt het misschien slecht af , ik wil er niet alleen met blijven zitten en er kunnen over praten. 

Dit is mijn 3e zwangerschap. Helaas nog geen een voldragen. 1 zwangerschap vol enthousiasme best veel mensen verteld. Bij de 2e al iets selecter groepje en inde 3e weer maar klein groepje.
inderdaad fijn om je eventuele verdriet ook te kunnen delen, zij willen er waarschijnlijk ook voor jou zijn.
bij de rest zal ik inderdaad wachten tot 2e trimester. 

sterkte en succes

Wij vertelden het onze naaste familie en vrienden al vroeg (vlak na de eerste test, of gelijk na de eerste echo met 7 weken). De rest van de wereld heeft mogen wachten tot de termijnecho :) Ik vond het fijn om het alvast te kunnen delen met iemand anders dan mijn man, ook alle onzekerheden die erbij horen. Heb wel alleen mensen gekozen waarvan ik het ok zou vinden als ik later slecht nieuws zou moeten brengen.

Dank voor jullie reacties.  Het is erg verschillend hoe iedereen mee omgaat . Ik twijfel nog maar we nemen de tijd zodat we beide achterstaan wanneer we dan ook bekend maken aan de families.  Mocht het mis gaan dan kunnen we wel alleen steun krijgen.  Da's dan wel een voordeel van. 

Terug
Bovenaan