Wanneer bekend maken?

Wij hebben het onze ouders verteld nadat we een kloppend hartje zagen op de echo met 6 weken. Dit omdat wij al lange tijd bezig waren om een kindje te krijgen en ik zwaar emotioneel was omdat het steeds niet lukte.
Vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik kan me zo voorstellen dat het fijn is als het verkeerd gaat dat je iemand heb om er mee over te praten. Zo dacht ik er zelf over. 

Ouders en schoonouders eigenlijk vrijwel direct verteld, evenals een handje vol goede vrienden. Meer met in ons achterhoofd van: als het mis gaat, dan hebben we mensen die ons kunnen steunen.
De rest van de vriendengroepen en familie hebben we het verteld na de eerste echo.
Na de termijnecho heb ik het op m'n werk verteld. 
Social media, doen we of niet of pas bij 20 weken. 

Ik ben 15 weken zwanger en niemand weet dat ik zwanger ben. Bij mijn vorige kind was hetzelfde verhaal,  mijn familie wist toen ik 20 weken echo gedaan heb. 
Dus even geduld is beter.

[quote quote=10259990]Ik ben 15 weken zwanger en niemand weet dat ik zwanger ben. Bij mijn vorige kind was hetzelfde verhaal, mijn familie wist toen ik 20 weken echo gedaan heb. Dus even geduld is beter.[/quote]
Dat is toch heel persoonlijk of geduld hebben beter is? Voor jou is dat de keuze maar voor anderen niet. 
Aangezien mijn ouders erg nauw betrokken waren bij mijn ivf proces aangezien ik het alleen doe wisten zij het vanaf moment 1, net als wat vriendinnen die het hele proces hebben meegekregen. Werk pas na termijnecho verteld. 
of geduld beter is, dat ligt er aan. Familielid heeft het vrij vroeg verteld omdat het daarvoor mis was gegaan en ze juist steun zocht mocht dat weer het geval zijn. 

Waar je jezelf prettig bij voelt. Toch?

Het vertellen is erg persoonlijk inderdaad, ik zit nu op 8 weken en een beetje en mijn ouders, broertjes en schoonouders weten het sinds deze week. Mijn moeder wist het als enige 2 dagen nadat ik erachter kwam. Maar die wist ook als 1 van de weinige van de hele onderneming die eraan vooraf ging. 
Nu zie ik binnenkort voor het eerst alle vriendinnen  sinds ik weet dat ik zwanger ben en ik weet eerlijk gezegd Nog niet goed of dat ik het ze ga vertellen. Aan de ene kant wil ik dat erg graag maar ik weet dat er een aantal dan hun mond niet zullen houden en dat daarna de grote vriendengroep het ook te weten zal komen. En dat is iets wat zowel ik als mijn vriend nog niet willen.
Het blijven lastige dilemma's. Mogelijk dat ik 1 van de vriendinnen inlicht en dat we met zijn 2tjes dan de gesprekken weg kunnen blijven sturen van lastige vragen.
Of ik vertel nog steeds in het traject te zitten.... Al voelt dat wel weer meer als liegen. Dan krijg je een hoop medelijden en bezorgdheid en daar heb ik ook geen zin in.
Aaaaargh hahaha maargoed zo te horen hebben we allemaal last van deze dilemma's. Niet willen liegen, bang zijn dat het fout gaat, het bij jezelf willen houden... Lastig lastig ;-)

Terug
Bovenaan