Wanneer ben je te laat met het slikken van foliumzuur?

Ik ben ook pas met 6 weken begonnen. Wist niet dat ik zwanger was. Mijn moeder heeft 2x een kindje met een open ruggetje gehad en ik had dus meer kans. Maar het ruggetje van mijn baby is helemaal goed.Het is niet zo dat als je het niet slikt je dan een kindje met open ruggetje krijgt.en andersom kan natuurlijk ook. Vroeger werd het ook niet geslikt en in andere (arme) landen wordt het ook niet geslikt.
Ik ben wel gelijk begonnen met Davitamon mama compleet toen ik wist dat ik zwanger was.
 
Bedankt voor de hulpvolle en lieve reacties allemaal! :) Ik slik het inderdaad maar gewoon, dan weet ik in ieder geval dat het niet erg is als je wat later begint. Hele geruststelling! :)

Ik geniet er zeker van, bedankt! Voor degenen die ook nog zwanger zijn wens ik hetzelfde uiteraard! En anders van de mooie, gezonde kindjes! :)
 
Hoi,

Ik was ook weer sneller zwanger dan verwacht heb wel geslikt maar door verhuizing ben ik ook een paar weken vergeten toen ik ontdekte dat ik nu zwanger was was ik al 5 weken ben toen meteen begonnen,kan geen kwaad,vroeger was dat er ook niet.
 
hoi ,
ik ben ermee begonnen toen ik nog niet zwanger was maar toen ik ik eenmaal zwanger was werdt ik er zo beroerd van dat ik het niet meer heb ingenomen , wat ik veel at was paprika daar zit namelijk ook foliumzuur in en het is verder gezond .
ik zou me er niet zo druk over maken vroeger was het er ook niet .
gr evelien
 
Hoi, ik lees hier soms wat mee, zit in 'zwanger worden'. Ik heb zelf een heel klein open ruggetje en toen de wens er was heb ik het nagevraagd. ik moet nu zelfs 5 mg p.d. slikken en tot 12 weken ipv 10 weken. Ben tot op heden nog niet zwanger maar slik het al wel....
 
Terug
Bovenaan