Wanneer bevruchting

Ona

New member
Hallo dames,

Ik zit hier heel erg mee en graag wil ik mijn verhaal kwijt. Inmiddels 21 weken zwanger maar ik weet niet wie de vader is. De gedachtes maken me gek… heeft iemand een ervaring met een prenatale vaderschapstest? Ik heb seks gehad met mijn ex (man 1) en seks gehad met mijn vaste scharrel (man 2). Ik heb niet precies bijgehouden wanneer ik seks heb gehad met man 1 maar met man 2 heb ik 1 dag seks gehad.

13 november was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie

Mijn vruchtbare periode was rond 30 november.

Met man 1 heb ik meerdere malen seks gehad in deze periode. Met man 2 heb ik alleen 9 december seks gehad.

13 december had ik een heel licht positive early test uitslag en de clear blue test gaf aan 1-2 weken zwanger.

20 december opnieuw een clear blue test gedaan en gaf aan 2-3 weken zwanger

Dit zou betekenen als ik terug reken met de clear blue testen dat ik rond mijn vruchtbare periode ben Bevrucht maar toch maak ik me zorgen dat ik pas 9 december ben bevrucht.

Kan je al 4 dagen na bevruchting een licht positieve test hebben? Wat denken jullie? En hoe kan het dat mijn early test dan zo licht positief was als ik al 1,5 week bevrucht zou zijn? De huisarts en verloskundige willen hier geen uitspraken over doen.

Liefs Onaa
 
Even terugrekenen vanaf je uitgerekende datum, die door middel van de echo bepaald is.

Let er wel op dat je dan terugrekent naar de bevruchting, en niet naar je laatste ongesteldheid.

De rekenprogramma's online zijn (meestal) juist ingesteld op vooruit rekenen. Daarin kan je de vermoedelijke bevruchting datum invoeren, en dan kijken of dit overeenkomt met je uitgerekende datum.

Bij mij zat dat 2 of 3 dagen na/voor de keren dat we geslachtsgemeenschap hadden.
 
Even terugrekenen vanaf je uitgerekende datum, die door middel van de echo bepaald is.

Let er wel op dat je dan terugrekent naar de bevruchting, en niet naar je laatste ongesteldheid.

De rekenprogramma's online zijn (meestal) juist ingesteld op vooruit rekenen. Daarin kan je de vermoedelijke bevruchting datum invoeren, en dan kijken of dit overeenkomt met je uitgerekende datum.

Bij mij zat dat 2 of 3 dagen na/voor de keren dat we geslachtsgemeenschap hadden.
Mijn uitgerekende datum is 21 augustus
 
Als je 13 december licht positief testte denk ik niet dat je 9 december pas bevrucht kan zijn. Lijkt me ook nogal laat als je inderdaad rond 30 november je vruchtbare periode had. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat je zwanger bent geworden van je ex. Maar goed, ik veronderstel dat je ook niet meteen 100% zeker kan zijn in deze situatie. Succes in ieder geval!
 
Mijn uitgerekende datum is 21 augustus
Als de bevruchting op 9 december had plaatsgevonden, zou je uitgerekende datum 31 Augustus zijn. Dat is nogal een verschil. Dus ik denk dat je 9 december wel definitief uit kan sluiten.
 
4 dagen na de seks een positieve test is vrijwel onmogelijk. De kans is dus nihil dat je zwanger bent van de seks op 9 december.

Daarbij, als je ovulatie rond 30 november was en zelfs al neem je een ruimere marge dan is bevruchting 9 dagen later ook onwaarschijnlijk.

Als je 100% wilt zul je echter wel een vaderschapstest moeten doen.
 
Terug
Bovenaan