Wanneer box opruimen?

Bij beide kinderen al met 9 maanden. Ik vond het maar een onding in mn huis en was blij dat ie weg was. Ze zaten er ook helemaal niet graag in, t was altijd huilen. Mn huis is kids-proof ondertussen, ik doe het traphekje dicht en kan gerust 5 minuutjes naar boven terwijl ze samen beneden zijn (2.5 jaar en 12 maanden zijn ze nu) Het huis is helemaal veilig en er kan niks geks gebeuren als ik even boven ben, dus ik zie het nut van de box dan ook niet meer zo.
Nu ipv de box een leuk speelhoekje gemaakt, zoveel meer plezier van! 
Als je kindje er bijna niet meer in zit, is het duidelijk hè..  lekker weg dat ding! 

Hier heeft de box er megaang gestaan. Maar dat was meer omdat we gingen verhuizen en we geen opag voor dat ding hadden en hij wel prima stond. Gingen naar nieuwbouw dus dat duurde ff? maar ze heeft er mega weinig in gelegen vond er niets aan. Heeft toen die laag stond er debk maar 1 a 2 x in gespeeld. Nu voor,dr broertje staat hij er weer. Nu zal die wel sneller weg zijn. Maar hij is pas 2,5maand. Dus mooie plek om hem veilig weg te leggen als ik naar de wc oid moet. 
Het is heel erg hoe sta je erin. Mag ze je hele huis verkennen of wil je dat er een plek is waar ze niets kan als je wat anders doet. 

Hier deze week gedaan bij dik 14 maanden.. Vond het nog super handig om mijn handen even vrij te hebben. Maaaar, meneer besloot om steeds zijn tanden erin te zetten, super zonde. Toch maar opgeruimd ?

Ze heeft er denk ik tot een jaar in gezeten. Voor haar was de box een fijn plekje. We hebben haar er ook nooit voor straf ingezet. Ze kon al wel vlot lopen met 10,5 maand.
Ik vond het wel ideaal zeker toen ze nog niet kon kruipen, een veilig plekje om haar weg te leggen.
Wij hebben zelf ook een leistenen vloer (zonder vloerverwarming), dus vond het ook een fijn idee dat ze iets hoger van de grond lag toen ze klein was. 

Wij zijn er ook heel blij mee nu nog voor onze dochter van 10 maanden. Er was een tijdje dat haar beentjes klem zaten maar dat heeft maar een weekje of twee geduurd hoor. 
Als ze "los" loopt is ze heel erg wild aan het ontdekken. Ik merk dat ze het soms echt fijn vindt om even in de box te spelen, dan "hoeft" ze even niets anders te doen. Soms vind ze het wel jammer en huilt ze eventjes als ze erin gaat maar ze ligt er dan echt in te chillen. Schudt het kussen op dat erin ligt, ploft op haar rug en gaat haar speelgoed bekijken, zo schattig ? 
Dus hier gaat hij ook voorlopig niet weg..

Bij de oudste weg gedaan toen ze 1 werd. Maar ze zat er toen al een paar maanden nauwelijks in. Op de grond was veel meer te ontdekken en het ziet er ook een beetje sneu uit vind ik als hij op de laagste stand staat.. ??‍♀️ 
De jongste is nu 7 maanden en speelt er nog wel in, maar zit ook vaak klem. Op de grond vindt ze het ook leuker en komt ze nu vooruit (stevigere ondergrond). Ben benieuwd hoe lang we hem nu laten staan.

Mijn oudste dochter kon ik makkelijk alleen laten als ik even naar de wc ging of naar boven. Die deed niks geks, speelde gewoon heerlijk rustig door. En als ik dacht dat ze wel kwaad kon, zette ik haar gewoon even in de kinderstoel met een speeltje. Dus miste de box totaal niet.

Terug
Bovenaan